RTS Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2005 Dat is allemaal al gedaan, ik weet het alleen bij vrachtwagens dat die niet harder dan 150 kmh mogen vroeger was dat nog niet zo. De Rooy heeft zelfs 210 gehaalt! Voor motoren zullen er ook wel snelheidsregels zijn
Morpheus 83 Geplaatst: 13 januari 2005 Rapport Geplaatst: 13 januari 2005 de motoren kunnen vast ook wel rond de 200 km per uur op een recht stuk maar ja ik denk dat het niet alleen aan de snelheid ligt, want ze moeten ook steeds naar beneden kijken om naar het gps en roadbook te kijken, en als je dan daar even naar kijkt kun je zo een gat over het hoofd zien en vallen. En ook nog wel lelijk vallen.
RTS Geplaatst: 14 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2005 Nieuwzzz Dode na botsing met servicetruck Een servicetruck, die de rally al had verlaten, heeft in Senegal op 160 kilometer van finishplaats Dakar een 5-jarig meisje aangereden. Het meisje stierf aan het verwondingen. Het is het vijfde slachtoffer in de rally. Eerder overleden twee motorrijders en twee toeschouwers. De toeschouwers waren twee Belgische toeristen, die eveneens werden aangereden door een truck in Senegal. Bron RTLdakar.nl
Tim14 Geplaatst: 14 januari 2005 Rapport Geplaatst: 14 januari 2005 Erg jammer dat dit allemaal moet gebeuren nu..
Sander Geplaatst: 16 januari 2005 Rapport Geplaatst: 16 januari 2005 De zeventwintigste versie van Le Dakar is zoals verwacht gefinished in Dakar. Niet voor truckchauffeur Hans Bekx overigens. Hij werd een dag voor het einde door de organisatie uit de rally gezet wegens technische onvolkomenheden. De rally is bij de auto's gewonnen door Stéphane Peterhansel (Mitsubishi). De Fransman won daarmee alweer zijn achtste Dakartitel. Hij deed dat twee keer per auto en zesmaal op de motor. Landgenoot Luc Alphand (Mitsubishi) werd op een klein halfuur afstand tweede, voor de beste vrouwelijke coureur, de Duitse Jutta Kleinschmidt (Volkswagen). Beste Nederlanders waren Chris Leyds en Herman Vaanholt (Bowler) op een 15e plaats. Marcel van Vliet en Marc Wams finishten in hun Land-Rover als 24e. Bij de motoren ging de overwinning naar de Fransman Cyril Després (KTM). De Spanjaard Marc Coma (KTM) pakte de tweede plaats en derde werd de Zuid-Afrikaan Alfie Cox. De verschillen waren klein achter de leider. De nummer vier Isidre Esteve Pujol was slechts 22 seconden langzamer over de 5431 kilometer dan de nummer drie van het eindklassement. Frans Verhoeven eindigde met zijn Yamaha op een zestiende plaats. Eric Verhoef (KTM) werd 23e, Arjan Brouwer (Yamaha) 28e, Jyrki Karsmakers (KTM) 54e en Marcel Snijders (KTM) 57e. Bij de trucks won Firdaus Kabirov (Kamaz) onbedreigd de titel. Hij bleef de Japanner Yoshima Sugawara (Hamura) en de Italiaan Giancomo Vismara (Mercedes) uren voor. Jan de Rooy (DAF) werd vierde, voor zijn zoon Gerard die de vijfde plaats pakte. Bij de trucks was het verhaal van gister wellicht belangrijker dan de uitslag van de gereden rit vandaag. De organisatie besloot gisteravond de trucks van zowel leider Kabirov als nummer twee Bekx aan een inspectie te onderwerpen. Bij de Kamaz werden geen problemen gevonden. De Nederlandse truck bleek echter over een te brede luchtfilterslang te beschikken en ook een bumper bleek niet van het opgegeven formaat. Bekx werd daarop uit de rally gezet. Hoewel hij beroep aantekende tegen de beslissing en vandaag de laatste etappe kon uitrijden, staat hij niet in het eindklassement van de rally. Daarmee laat de 27e Dakar rally voor hem een zure smaak achter. Bron Fok.nl Echt raar dat Hans Bekx gediskwalificeerd is hij stond zo goed 2de algemeen. Verder vond ik het wel een rare Dakar, 5 doden, etape dat veel voertuigen geen benzine meer hadden. Volgende jaar hopelijk de 3 Nederlandse Dafs 1, 2 en 3
_MaRc_ Geplaatst: 17 januari 2005 Rapport Geplaatst: 17 januari 2005 Zijn hier mensen die Dakar 2005 volgen? Hierbij de standen, ik zal af en toe nog wel eens de nieuwe standen postenMotoren: 1. 012 - FRETIGNE 2. 002 - DESPRES 3. 029 - VERHOEF 4. 153 - BROUWER 5. 021 - WALCH Auto's: 1 317 GORDON VON ZITZEWITZ 2 309 MASUOKA SCHULZ 3 314 DE VILLIERS LURQUIN 4307 SABY PERIN 5 312 ALPHAND PICARD Vrachtwagens: 1 524 BEKX WILLEMS MAESSEN 2 520 KABIROV BELYAEV MOKEEV 3 521 DE ROOY COLEBUNDERS SMULDERS 4 525 MARDEEV KONOPKO GOLUB 5 516 DE ROOIJ COLSOUL SLAATS (Dikgedrukt zijn Nederlanders) Bij de Trucks staat Bekx bovenaan! De Rooy 3de en 5de !! Hans Bekx is gediscwalificeerd....:S:S!!!! :angry: :angry: kabirov stinkt!!!
RTS Geplaatst: 17 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2005 Tis niet eerlijk Kabirov heeft aan zn truck gesleutel terwijl het niet moch toen. En dat van Bekx vind ik erg jammer en overdreven van Dakar. Dat ene dagje.....
RTS Geplaatst: 18 januari 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 18 januari 2005 Dakar is dus afgelopen, Jammer van Bekx. Uiteindelijke uitslagen. Uitslagen Auto's: 1 306 PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 52h 31' 39" 00' 00" 2 312 ALPHAND / PICARD MITSUBISHI 52h 58' 53" 27' 14" 3 310 KLEINSCHMIDT / PONS VOLKSWAGEN 55h 53' 39" 3h 22' 00" Nederlanders: 15 427 LEYDS / VAANHOLT BOWLER 75h 27' 19" 22h 55' 40" 24 429 VAN VLIET / WAMS LAND-ROVER 81h 54' 06" 29h 22' 27" 45' 30" 15de Plaats vind ik knap Uitslagen Trucks: 1 520 KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ 71h 13' 55" 00' 00" 2 500 SUGAWARA / HAMURA HINO 77h 18' 14" 6h 04' 19" 3 503 VISMARA / BELLINA / CAMBIAGHI MERCEDES 78h 00' 23" 6h 46' 28" Nederlanders: 4 521 DE ROOY / COLEBUNDERS / SMULDERS DAF 78h 51' 38" 7h 37' 43" 5 516 DE ROOIJ / COLSOUL / SLAATS DAF 80h 48' 34" 9h 34' 39" Toch nog 4de en 5de plaats van de De Rooy's Hans Bekx Nieuws: Hans Bekx (DAF) gaat zijn diskwalificatie aanvechten en neemt een advocaat in de arm. De truckrijder stelt de keurmeesters persoonlijk aansprakelijk voor de geleden schade. Aanvechten ‘Ik heb aan alle eisen van de rally-organisatie voldaan. Ik heb nota bene vijfduizend euro extra geïnvesteerd in een voorkeuring om niet tegen verrassingen op te lopen. Ze zijn met mij nog niet klaar. Al duurt het maanden, ik vecht dit aan tot de hoogste instantie’, zegt Bekx in het Algemeen Dagblad. Afgekeurd De truck van Bekx werd op drie punten afgekeurd. Een uitlaat van de intercooler was te dik, de bumper was van plastic in plaats van staal en de veerplaten waren breder dan stond voorgeschreven. Wreed ‘Iemand zijn tweede plaats in het klassement te ontnemen, een dag voor de finish, vind ik wreed’, zegt Bekx. ‘Kennelijk willen ze geen klein privéteam in de top van het klassement.’ Onreglementair Het is vooral de willekeur van de organisatie, die Bekx enorm boos maakt. ‘Nissan regelt onreglementair een motor en mag doorrijden. Kamaz krijgt onreglementaire assistentie en mag doorrijden. En mij pakken ze op onbenulligheden die met het sportieve verloop van de rally niets van doen hebben.’ Bron RTL Dakar Poll: Is Hans Bekx terecht gediskwalificeerd? Ja : 4% Nee : 96%
Recommended Posts