Jump to content

EA doet lullig tegen over R*

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Nieuws | 29 oktober 2007 - Tijdens de show 'Game Head' van GameTrailers heeft uitvoerend producer Matt Selman meer uitleg verschaft, over de ophef rondom het Grand Theft Scratchy level in The Simpsons Game. Hij maakte daarbij bovendien ook gebruik om zijn opinie te geven over de gebeurtenissen rondom het 'akkefietje' met Rockstar Games.

"Het spel begint wanneer Bart een game wil spelen, genaamd Grand Theft Scratchy. Dit is natuurlijk een parodie op Grand Theft Auto, waarop Marge het onmiddelijk van hem afpakt. Ze probeert vervolgens om de stad op te ruimen en te voorkomen dat het spel uitgebracht wordt in Springfield, omdat ze tegen geweld in videogames is. Ze gebruikt verschrikkelijk geweld om geweld in een videogame te stoppen...in een videogame", aldus Selman. "Zoiets noemt men ironie...de mensen die Grand Theft Auto maken, gedragen zich dus als "kleine babies".

Matt Warburton, de senior producer van The Simpsons Game, had bovendien ook nog een mening over de situatie: "Ze noemen zichzelf 'rockstars'...maar het is niet echt een actie van een Rockstar, om bang te zijn dat The Simpsons hun spel belachelijk maken."

Selman had overigens ook nog iets positiefs te melden over Rockstar Games: "Hun games zijn waanzinnig." Al kon hij het vervolgens toch weer niet laten om de ontwikkelaar weer te dissen: "Geloof me, ik zal als eerste in de rij gaan staan om Grand Theft Auto IV te kunnen spelen...over vijf jaar wanneer het spel uitkomt."

Bron: InsideGamer.nl

Wat vinden jullie ervan?

Vind t zelf beetje zwak van EA, omdat hun het wel toelaten in The Simpsons Game, en R* niet..

Bewerkt: door The GamerII
Geplaatst:

@ "Geloof me, ik zal als eerste in de rij gaan staan om Grand Theft Auto IV te kunnen spelen...over vijf jaar wanneer het spel uitkomt."

Beter uitstellen en de game goed uitwerken dan alles even afraffelen want daar is ea weer heel goed in.

Geplaatst:

Naar mijn idee is dit allemaal een hoax. Rockstar zie ik er niet voor aan om een persiflage op zichzelf tegen te houden en het geeft ze een makkelijk schietschijf voor in GTA IV. Het is echter wel groot nieuws en EA zielig doen dat ze content moeten verwijderen (yea right). Nu gaat EA Rockstar terugpakken met zulke uitlatingen? Het is net allemaal wat te overdreven naar mij smaak.

Geplaatst:

Ik vind het een beetje slecht van R*.

Het begon allemaal met dat R* de namaak van gta uit de simpsons game wilde hebben.

Vind ik natuurlijk onzin want in gta worden ook een aantal spellen belachelijk gemaakt (ook ea, op een nummerbord heb ik ooit ''EA SUCKS'' zien staan).

Als ze zelf andere games ''grapjes'' over maken moeten ze het niet erg vinden als die games het met R* doen.

Ik vind het dus R* zijn schuld.

Geplaatst:

EA staat inderdaad bekend om het afraffelen maar ik vind de simpsons game er zelf helemaal niet uitzien volgens denken ze dat ze een echte top spel aan het maken zijn.

Geplaatst:

Idd (zoals de vorige 2 posts :D) Staat EA bekend om het afraffelen van games, maar ik begrijp de woede eigenlijk niet. Rockstar games doet toch ook weleens een verwijzing in de game? True Crime. Somebody?

Geplaatst:

Inderdaad staat EA er om bekend met vele, maar slechte games. Van Rockstar heb ik nog geen 1 spel gehad waar ik van baalde, bij EA wel vaker.

Geplaatst:
Inderdaad staat EA er om bekend met vele, maar slechte games. Van Rockstar heb ik nog geen 1 spel gehad waar ik van baalde, bij EA wel vaker.

kan wel zijn maar EA heeft ook vette games :tu:

Geplaatst:

Zoiets heet gewoon concurentie, elkaar een beetje een hak zetten voor publiciteit.. Het is eigenlijk net zoals hier.. De Nettorama zet pagina's grote advertenties in de krant met prijzenvergelijkingen met de Aldi. Zo kun je het eigenlijk ook zien met EA en Rockstar ^_^

Geplaatst:

the simpsons game wordt geweldig en EA is ook een goeie gamebedrijf ik bedoel wie heeft er nou niet c&c the sims of een ea sports spel gespeelt en daarbij komt dat rockstar zelf heel veel parodieen maakt dit vindt ik gewoon zwak van Rockstar

Geplaatst:

Liever lees ik de originele bron waar deze website het vandaan heeft. Waarschijnlijk is alles dan net iets anders uitgedrukt door EA Games.

Over uistellen van games kan EA Games er ook wat van. Het nieuwe spel Spore is namelijk ook al een jaar uitgesteld waar EA Games de uitgever van is.

Geplaatst:

Liever een game dat een paar maandjes wordt uitgesteld dan een slechte game.

EA maakt games veels te snel af. In mijn game collectie heb ik nog geen enkele EA game en ik hoef er ook geen.

Ik vindt dat EA gewoon vreselijk jaloers is op Rockstars succes met hun Grand Theft Auto series.

Geplaatst:

Je verhaal is een beetje raar. Rockstar is juist degene die zielig doet. Zelfs persifleren en parodiëren ze vanalles, maar als ze zelf een keer ergens anders voorkomen keuren ze het direct af en moet het uit de game gehaald worden.

Dit vindt EA zielig van Rockstar en daar ben ik het wel mee eens. Kom op zeg, als er één developer is die zoiets gewoon als een eer zou zien dan is het R* wel.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...