Jump to content

Actie linken aan een bepaalde toets in VB

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Voor een DIY projectje (koppelingspedaal, nog wel gevoelloos, maar het is een begin) wil ik door de parallelle poort uit te lezen (die code heb ik al ;)) een toets aansturen, bijvoorbeeld dat als de status van de poort 001 of 128 is, een bijbehorende toets (bijvoordeeld de spatiebalk of een willekeurige letter) activeert, zodat ik die in een game kan instellen als Clutch.

Dit is trouwens ook iets wat ik op een kleine schaal wil gaan produceren, zodra ik ook traploze bedienin kan realiseren. Dus misschien een leuke kans om een beetje bekend te worden (naamvermeldingen op de site, cd en handleiding). Iedereen die me hier nuttig mee helpt, krijgt een vermelding.

Het zal wel VB-noob code zijn, maar ik ben ook een VB-noob ;)

EDIT: maak jullie allemaal maar geen zorgen, de aansluiting zal in de definitieve versie in USB zijn, trucje van het vak ;)

Bewerkt: door Schno009
Geplaatst:

Dit kan wel, ik zal het proberen uit te leggen:

Start eerst je project op, en zet dit in de code van de betreffende form.

Je komt bij de code door te dubbelklikken op je form of via View -> Code.

Voeg dit toe:

Private Sub Form_KeyPress(KeyAscii As Integer)
If KeyAscii = vbKeySpace Then 
MsgBox "Je drukte op de spatie, dus nu sluit het programma!"
End
End If
End Sub

Even per regel:

De Private Sub is het begin van de code.

If KeyAscii = vbKeySpace Then : als de keyascii (ingedrukte toets) vbKeySpace (spatiebalk) is, dan........

voor vbKeySpace kun je natuurlijk ook iets anders neerzetten, zoals vbKeyA voor de A-toets, vbKeyB voor de B-toets, vbKeyEscape voor de escape toets, etc.

MsgBox "Je drukte op de spatie, dus nu sluit het programma!" : Als op de spatiebalk gedrukt wordt, laat een messagebox zien met de tekst "Je drukte op de spatie, dus nu sluit het programma!" .

End : Als de messagebox wordt weggeklikt, gooi dan het programma uit.

End If : Einde van de if (als). Dus de code die wordt uitgevoerd na het op drukken van de toets

End Sub : Einde van de code

Hopelijk werkt het, en anders kun je het altijd aan mij vragen via MSN. :Y

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Het moet juist nét andersom...

Als de status van de LPT bijvoorbeeld 001 is moet de spatiebalk geactiveerd worden...

Als dit niet mogelijk is, zal ik via de gameport verder moeten gaan, maar niet elke nieuwe computer heeft nog zoeen (including me)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...