.Timothy Geplaatst: 13 november 2007 Rapport Geplaatst: 13 november 2007 Die foutmeldingen betekenen dat iets al eerder voorkomt in jouw code, en er dus 2 keer staat. Even de nieuwe OnPlayerRequestClass mengen(indien de code is gewijzigd je oude laten staan) en de OnPlayerCommandText bij elkaar doen. Als het goed is zijn de errors weg. Reageren
Sandra Geplaatst: 13 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2007 (bewerkt) Klopt wat VWO-er zegt. Ik zal het nog even toelichten met een voorbeeld: Als je als in je script het volgende hebt staan: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/close", cmdtext, true, 10) == 0) { MoveObject(Poort, 2486.0, -1667.0, 13.0, 3); //terug naar oude positie SetObjectRot(Poort, 0, 0, 0); //terug naar oude rotatie SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "De poort is nu gesloten."); return 1; } return 0; } Dan mag je niet nogmaals de regel public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { toevoegen. Je moet dan het nieuwe commando achter het vorige commando zetten: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/close", cmdtext, true, 10) == 0) { MoveObject(Poort, 2486.0, -1667.0, 13.0, 3); //terug naar oude positie SetObjectRot(Poort, 0, 0, 0); //terug naar oude rotatie SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "De poort is nu gesloten."); return 1; } if (strcmp("/teleport", cmdtext, true) == 0) { TogglePlayerControllable(playerid, 0); ShowMenuForPlayer(TeleportMenu,playerid); return 1; } return 0; } Probeer anders eens wat basis-tutorials te vinden op internet. De meesten zijn engels, maar als je slecht bent in engels, dan moet je maar ff je emailadres naar mij toe pm'en Dan stuur ik een nederlandse tutorial die ik gemaakt heb naar je toe. Daarin staat in 17 pagina's de meeste basis-dingen uitgelegd. Grtz Sandra Bewerkt: 13 november 2007 door Sandra18[NL] Reageren
angelovanhemmen Geplaatst: 27 november 2007 Rapport Geplaatst: 27 november 2007 ja dat heb ik ook ik heb dit:D: error 021: symbol already defined: "OnPlayerRequestClass" : error 021: symbol already defined: "OnGameModeInit" : error 021: symbol already defined: "OnPlayerCommandText" Reageren
Sandra Geplaatst: 27 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 november 2007 De uitleg staat hierboven al Reageren
opacool6 Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 De uitleg staat hierboven al ik heb je account systeem gekopieerd maar ik weet niet waar je het neer moet zetten jah ik ben er niet zo goed mee :> Reageren
opacool6 Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 De uitleg staat hierboven al effe een nooob vragie waar kan je die account script neer zetten als ik het in een gamemode stop gebeurt er niks alvast bedankt Reageren
Sandra Geplaatst: 9 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2007 Download >>dit<< Dit is de Nederlandse Tutorial die ik tijdje geleden gemaakt heeft. Het is een 17-pagina's-tellende words-document. Hierin staan alle basis-dingetjes uitgelegd hoe je moet scripten. Lees dat maar eens goed door Groetjes Sandra P.s. Ik heb er lang overna gedacht of ik hem wel op internet wilde zetten, ik heb dat toch maar gedaan aangezien velen het goed kunnen gebruiken. Je mág de tutorial gebruiken, maar waag het niet om je eigen naam erop te zetten en hem uit te brengen. Dat geldt trouwens voor iedereen Anyway, veel plezier ermee Reageren
Rivel Geplaatst: 10 december 2007 Rapport Geplaatst: 10 december 2007 Hey, is het mogelijk om het menu aan te passen dat er geen submenus nodig zijn. Maar dat je als je bv. Mount Chilliad hebt als je /teleport hebt gedaan dat er geen sub menus nodig zijn maar gewoon als je Mt. Chilliad pakt je er naar toe word geteleport? Reageren
Sandra Geplaatst: 10 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 december 2007 Hey, is het mogelijk om het menu aan te passen dat er geen submenus nodig zijn. Maar dat je als je bv. Mount Chilliad hebt als je /teleport hebt gedaan dat er geen sub menus nodig zijn maar gewoon als je Mt. Chilliad pakt je er naar toe word geteleport? Tuurlijk. - Je maakt gewoon 1 menu - Bij je commando zorg je dat het menu geopend wordt. - Bij de OnPlayerSelectedRow-callback check je of de speler in dat menu is. - Case 0: { SetPlayerPos(blablabla1); } - Case 1: { SetPlayerPos(blablabla2); } enzovoort. Reageren
opacool6 Geplaatst: 2 januari 2008 Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 ik heb het menu toegevoegt maar krijg een beetje veel errors: warning 225: unreachable code error 029: invalid expression, assumed zero error 004: function "OnPlayerDisconnect" is not implemented warning 225: unreachable code error 029: invalid expression, assumed zero error 004: function "OnPlayerDeath" is not implemented error 017: undefined symbol "killerid" error 017: undefined symbol "reason" error 017: undefined symbol "killerid" error 017: undefined symbol "killerid" error 017: undefined symbol "killerid" error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 625) maar die "error 017" heeft heel ergens anders mee te maken kan iemand mischien vertellen wat ik hier tegen kan doen Reageren
Sandra Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 Volgens mij heb je een } teveel in je script staan Reageren
opacool6 Geplaatst: 2 januari 2008 Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 het probleem is verholpen maar ik heb een teleport dat je kan parachute springen en als ik daar naartoe teleporteer dan krijg ik geen parachute. ik heb er iets tussen gezet dat staat in dit geval tussen // kan dat if (Current == lol teleports) { switch(row) { case 0: {SetPlayerPos(playerid, -261.0289,2353.6287,108.7114); SetPlayerFacingAngle(playerid, 231.8575); } case 1: {SetPlayerPos(playerid, 1556.1941,1221.7146,214.8965);///GivePlayerWeapon(playerid, 46, 1);///SetPlayerFacingAngle(playerid, 330.6251); } case 2: {SetPlayerPos(playerid, 1573.2145,1336.0040,524.5526); SetPlayerFacingAngle(playerid, 294.0418); } case 3: {SetPlayerPos(playerid, 1619.2776,1376.0470,816.5378); SetPlayerFacingAngle(playerid, 231.8575); } case 4: {SetPlayerPos(playerid, 214.3570,1872.1749,13.1406); SetPlayerFacingAngle(playerid, 330.6251); } case 5: {SetPlayerPos(playerid, 2225.7920,1471.8967,26.5230); SetPlayerFacingAngle(playerid, 294.0418); } } } Reageren
Sandra Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 Als je ergens // in een regel zet, word alles daarachter als 'commentaar' opgevat door Pawno en zal genegeerd worden. (Als een code groen is, dan is het commentaar.) Je moet die 2 slashes dus weghalen. Nog even korte uitleg over het maken van commentaar. Als je // gebruikt, dan word alles op diezelfde regel (achter de //) commentaar. Om hele stukken code als commentaar te maken: /* hier de code die commentaar moet worden */ Reageren
r3v3rz3 Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 tof script hij doet het bij mij maar nu kan iedereen in mijn server dit gebruiken, denk ik . maar is het ook mogelijk om het alleen voor de admins te maken. maar in ieder geval het werkt perfect. Reageren
Sandra Geplaatst: 6 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 (bewerkt) Dat kan, dan moet je even het commando aanpassen: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/teleport", cmdtext, true) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)) { TogglePlayerControllable(playerid, 0); ShowMenuForPlayer(TeleportMenu,playerid); } return 1; } // De rest van je commando's return 0; } Nu moet je rcon-admin zijn. Bewerkt: 6 januari 2008 door Sandra18[NL] Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.