Jump to content

[Tutorial]Menu's maken


Recommended Posts

  • 1 maand later...
  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    17

  • WackoX

    6

  • opacool6

    6

  • Remcconen

    5

Geplaatst:

Duidelijke tut !

Hij werkt overduidelijk goed ;p, alleen heb ik het anders gemaakt door er autos mee te kunnen laten spawnen :)

Welk stukje van het menu bepaalt de breedte van het menu, hoe kan ik die inkorten :)?

Geplaatst:

Dat doe je gelijk bij de 'CreateMenu' functie, in de tutorial zie je allerlei cijfers erachter staan; dit is de grootte van de box, deze kun je naar eigen wens uitbreiden / inkorten. :)

Geplaatst:

ik wil dat het menu hoger in het beeldscherm komt

omdat ik teveel mogelijkheden heb, en dus niet alles kan laten zien,

waardoor hij raar gaat doen,

watmoet ik veranderen inde code ?

Geplaatst:

TeleportMenu = CreateMenu("Kies een stad uit:",3,200,200,400,35);

Rood is het aantal menu items

Blauw is de groote van het menu.

Geplaatst: (bewerkt)
TeleportMenu = CreateMenu("Kies een stad uit:",3,200,200,400,35);

Rood is het aantal menu items

Blauw is de groote van het menu.

Sorry, ik heb een fout gemaakt.

Dat rode getal (in dit geval de '3') is het aantal kolommen, niet het aantal items.

Ik zal het zo snel mogelijk veranderen in de beginpost ;)

Uitleg van de rest van de getallen:

die 1e '200' is de afstand vanaf de linkerkant van het scherm.

de 2e '200' is de afstand vanaf de bovenkant van het scherm.

de '400' is de breedte van de 1e kolom.

de '35' is de breedte van de 2e kolom.

Bewerkt: door =>Sandra<=
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Vraagje...

Ik heb nu zo'n handig menuutje staan waarmee je met een zogenaamde priester kunt praten, maar als ik dan in het menu ga, zie ik dat mijn vragen worden afgekapt... Oftewel als ik

"Could you tell me something about this town, Father?" heb staan in het script

dan staat er in het menu

"Could you tell me something abo".

Kan de zin simpelweg niet langer zijn, of kan ik dat ergens aanpassen? De kolom is breed genoeg, die is nu pas voor de helft vol..

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zie nog een foutje in je 1e post:

//Het maken van de menu's:

//eerst maak je een nieuw menu aan met CreateMenu

TeleportMenu = CreateMenu("Kies een stad uit:",1,200,200,400,35);

//Vervolgens maak je de keuzes met AddMenuItem:

AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "Los Santos"); // 1e keuze

AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "San Fiero"); //2e keuze

AddMenuItem(TeleportMenu, 0, "Las Venturas"); //3e keuze

LsTeleports = CreateMenu("Los Santos Teleports:",1,200,200,400,35);

AddMenuItem(LsTeleports, 0, "GroveStreet");

AddMenuItem(LsTeleports, 0, "Ls Vliegveld");

AddMenuItem(LsTeleports, 0, "Hoogste Gebouw");

SfTeleports = CreateMenu("San Fiero Teleports:",1,200,200,400,35);

AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Wang Cars");

AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Sf Vliegveld");

AddMenuItem(SfTeleports, 0, "Pier 69");

LvTeleports = CreateMenu("Las Venturas Teleports:",1,200,200,400,35);

AddMenuItem(LvTeleports, 0, "PirateShip");

AddMenuItem(LvTeleports, 0, "Lv Vliegveld");

AddMenuItem(LvTeleports, 0, "4 Dragons Casino");

AddMenuItem(LvTeleports, 0, "Parkeergarage");

Daar moet toch het aantal menu-item's komen? maar waarom staat er dan ''1''?

Bewerkt: door WackoX
Geplaatst:
Hoe maak je 2 menu's in 1 gamemode?

Dat doe je door allereerst een nieuw menu te definiëren (new Menu2; bijv.), en dan een nieuw menu aan te maken op dezelfde manier zoals je één menu aanmaakt.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Kan je iemand zodra die spawnt ook een menutje geven waar die wilt spawnen? Dus je hebt een poppetje gekozen en dan krijg je zon menu?

---------Nick--------

Geplaatst:
Kan je iemand zodra die spawnt ook een menutje geven waar die wilt spawnen? Dus je hebt een poppetje gekozen en dan krijg je zon menu?

---------Nick--------

Ja hoor, gewoon bij OnPlayerSpawn zetten wat je normaal bij het command zet. Zoiets dus:

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
	 TogglePlayerControllable(playerid, 0);  // zorg ervoor dat de speler niet meer kan bewegen
	 ShowMenuForPlayer(TeleportMenu,playerid); // laat het menu 'TeleportMenu' zien
	 return 1;
}

Geplaatst:

Ik wil nu in mijn menu dat ze ook Close kunnen kiezen alleen wat moet ik er dan van maken?

case 0: {EN HIER?};

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...