sean5874 Geplaatst: 27 december 2009 Rapport Geplaatst: 27 december 2009 Hoi, Ik gebruik dit systeem ook voor mijn server maar ik heb een probleempje. Mijn PC is kapot gegaan en sinds ik dit script op een andere PC gebruik slaat het het adminlevel en geld niet meer op in de players file. Terwijl dit nooit een probleem was op mijn vorige PC. Wie herkend dit? P.S: De probleem-computer is een Windows XP sean5874 Reageren
penait1 Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Hoi, ik heb ook een probleem. Als ik eht script wil compilen dan komen er deze errors: C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(28) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(132) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(172) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(280) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(337) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(379) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(441) : warning 219: local variable "f" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dini.inc(239) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(244) : error 021: symbol already defined: "main" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(251) : error 021: symbol already defined: "OnGameModeInit" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(259) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerRequestClass" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(266) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerConnect" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(271) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerSpawn" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(278) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerCommandText" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "tmp2" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "tmp" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "cmd" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279 -- 280) : warning 209: function "OnPlayerCommandText" should return a value C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(283) : error 010: invalid function or declaration Wat kan ik hier tegen doen? Reageren
sean5874 Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Hoi, ik heb ook een probleem. Als ik eht script wil compilen dan komen er deze errors: C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(28) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(132) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(172) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(280) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(337) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(379) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(441) : warning 219: local variable "f" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dini.inc(239) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(244) : error 021: symbol already defined: "main" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(251) : error 021: symbol already defined: "OnGameModeInit" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(259) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerRequestClass" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(266) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerConnect" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(271) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerSpawn" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(278) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerCommandText" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "tmp2" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "tmp" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "cmd" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279 -- 280) : warning 209: function "OnPlayerCommandText" should return a value C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(283) : error 010: invalid function or declaration Wat kan ik hier tegen doen? Plak jij de tut wel in een leeg script?? Reageren
Smithie Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Hey, ik heb misschien een domme vraag , maar ik helemaal nieuw in het SAMP server gedoe. Moet je het script dat je aan het maken bent , moet je dat als een nieuw script maken , of in je bestaande script van al de spawnplaatsen en commands ? Reageren
penait1 Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Hoi, ik heb ook een probleem. Als ik eht script wil compilen dan komen er deze errors: C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(28) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(132) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(172) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(280) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(337) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(379) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dutils.inc(441) : warning 219: local variable "f" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Bureaublad\Gta SAMP eigen server\pawno\include\dini.inc(239) : warning 219: local variable "string" shadows a variable at a preceding level C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(244) : error 021: symbol already defined: "main" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(251) : error 021: symbol already defined: "OnGameModeInit" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(259) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerRequestClass" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(266) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerConnect" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(271) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerSpawn" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(278) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerCommandText" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "tmp2" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "tmp" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "cmd" C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(279 -- 280) : warning 209: function "OnPlayerCommandText" should return a value C:\Documents and Settings\Calvin\Mijn documenten\Schriptaccountsysteem.pwn(283) : error 010: invalid function or declaration Wat kan ik hier tegen doen? Plak jij de tut wel in een leeg script?? Uhm.. ALs ik kies: New bij pawno, dan komt het standaard schript er te staan, en dan zet ik het onder dat basisschript.., ben nog beetje beginnertje daarom weet ik niet hoe alles werkt Zou je anders kunnen vertellen hoe ik een nieuw script krijg? xd Reageren
Mkb122 Geplaatst: 22 april 2010 Rapport Geplaatst: 22 april 2010 Sandra hartstikke bedankt voor je tut hij werkt perfect, bedankt <3(A) Reageren
vice Geplaatst: 25 april 2010 Rapport Geplaatst: 25 april 2010 (bewerkt) Hoi, ik ben nu denk ik iets meer dan een uurtje geleden begonnen met een gloednieuw script, ik wil deze graag zo overzichtelijk mogelijk houden, en ook meteen goed doen . Ik wil er ook zelf veel mee gaan uitproberen en prutsen om zelf bij te leren, en dat heb ik dus al gedaan door proberen het script een beetje aan te passen. Ik wou dus adhv dit script, een login & registratiesysteem maken, maar mét dialog boxes. Volgens mij zit het meeste wel goed, alleen is er iets wat niet klopt, in de volgende lijn: (komt uit "OnPlayerDisconnect"). GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername)); zouden blijkbaar volgende fouten zitten (maar ik weet niet juist wat er dan verkeerd mee is, want ik heb het gewoon uit deze tutorial en in die 'categorie' komen geen dialogboxes voor): C:\Users\Blabla\Desktop\SA-MP All-In-One server\gamemodes\allinone.pwn(82) : error 017: undefined symbol "playername" C:\Users\Blabla\Desktop\SA-MP All-In-One server\gamemodes\allinone.pwn(82) : error 017: undefined symbol "playername" C:\Users\Blabla\Desktop\SA-MP All-In-One server\gamemodes\allinone.pwn(82) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\Users\Blabla\Desktop\SA-MP All-In-One server\gamemodes\allinone.pwn(82) : fatal error 107: too many error messages on one line Alvast bedankt . Bewerkt: 25 april 2010 door vice Reageren
.Timothy Geplaatst: 25 april 2010 Rapport Geplaatst: 25 april 2010 Je zult variabelen eerst moeten declareren (aanmaken), voordat je ze een waarde, tekst of andere inhoud kunt toekennen. Maak daarom eerst de variabele aan: new playername[MAX_PLAYER_NAME]; // MAX_PLAYER_NAME staat gelijk aan de maximale lengte van een spelersnaam. Je maakt dus een nieuwe string aan met de lengte MAX_PLAYER_NAME Je kunt dit doen binnen een callback, daardoor kan de variabele alleen binnen die callback gebruikt worden; je kan hem ook aan het begin van je code plaatsen, dan is hij overal te gebruiken. Reageren
vice Geplaatst: 25 april 2010 Rapport Geplaatst: 25 april 2010 Ik had daar ook al wat dingen mee geprobeerd, maar die lijn stond er al. Dus volgens mij ligt het probleem ergens anders. Reageren
Remcconen Geplaatst: 25 april 2010 Rapport Geplaatst: 25 april 2010 Als OnPlayerDisconnect nog niet zo groot is, zou je hem hier dan helemaal willen plaatsen? Anders zijn 10 regels ongeveer om de regel met de error ook goed. Reageren
vice Geplaatst: 25 april 2010 Rapport Geplaatst: 25 april 2010 (bewerkt) public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));; money[playerid] = GetPlayerMoney(playerid); dini_IntSet(udb_encode(playername), "money", money[playerid]); dini_IntSet(udb_encode(playername), "adminlevel", adminlevel[playerid]); dini_IntSet(udb_encode(playername), "house", house[playerid]); dini_IntSet(udb_encode(playername), "car", car[playerid]); logged[playerid] = 0; return 1; } "house" & "car" heb ik er zelf bijgezet, maar ze staan wel verwerkt in het registratie / login script. (ik gebruik ze alleen nog niet) Bewerkt: 25 april 2010 door vice Reageren
Remcconen Geplaatst: 25 april 2010 Rapport Geplaatst: 25 april 2010 En waar heb je new playername[MAX_PLAYER_NAME]; // MAX_PLAYER_NAME staat gelijk aan de maximale lengte van een spelersnaam. Je maakt dus een nieuwe string aan met de lengte MAX_PLAYER_NAME staan? Reageren
vice Geplaatst: 25 april 2010 Rapport Geplaatst: 25 april 2010 // This is a comment// uncomment the line below if you want to write a filterscript //#define FILTERSCRIPT #define RED 0xA00000AA #define GREEN 0x00A000AA #define BLUE 0x0000C7AA #define YELLOW 0xF6F600AA #define ORANGE 0xF6B700AA #define GRAY 0xF6F6F6AA #define TUTORIALTITLE 0xEAA700AA #define TUTORIALTEXT 0xF6D700AA #include <a_samp> #include <dudb> #include <dutils> #include <dini> #if defined FILTERSCRIPT new logged[MAX_PLAYERS]; new adminlevel[MAX_PLAYERS]; new money[MAX_PLAYERS]; new house[MAX_PLAYERS]; new car[MAX_PLAYERS]; new playername[MAX_PLAYER_NAME]; Daar zo de onderste lijn xD. Reageren
Remcconen Geplaatst: 25 april 2010 Rapport Geplaatst: 25 april 2010 (bewerkt) Gebruik je het als filterscript? Zonee, verwijder eens #if defined FILTERSCRIPT Maakt niets uit. Je hebt heb niet gedefineerd als filterscript. Ik zie zo geen fouten. Bewerkt: 25 april 2010 door Remcconen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.