Jump to content

[Tutorial]Account-systeem


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

LightPhoenix:

Omdat je bij het /login commando al de level van de speler hebt opgeslagen in een variabele (level[playerid])...

...hoef je niet opnieuw dini_Int te gebruiken.

Ik heb de volgende code niet getest, maar ik denk dat het wel werkt:

if ( !strcmp ( cmdtext, "/mystats", true ) ) {

	SendClientMessage ( playerid, 0xFFFF00AA, "====*[Playerstats]*====" );
	SendClientMessage ( playerid, 0xFFFF00AA, "Exp:");

	SendClientMessage ( playerid, 0xFFFF00AA, "Exp For next level:" );

	format(string, sizeof(string), "level: %d ", level[playerid] );
	SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string);
	SendClientMessage ( playerid, 0xFFFF00AA, "Playtime: " );

	return 1;

}

Ik weet niet hoe je de speeltijd kan opslaan.

En om je score in de chat te laten zien:

if(strcmp(cmd, "/showscore", true) == 0)
{
new score;
new playername[MAX_PLAYER_NAME];
new string[256];
new string2[256];
GetPlayerName(playerid, playername, MAX_PLAYER_NAME);
score = GetPlayerScore(playerid);
//Om chatbericht ALLEEN naar JEZELF te sturen:
format(string, sizeof(string), " %s, your score is: %d", playername, score);
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string);
//Om chatbericht te laten zien aan ALLE spelers:
format(string2, sizeof(string2), " %s's score is: %d", playername, score);
SendClientMessageToAll(COLOR_YELLOW, string2);
return 1;
}

@ Puma:

Ik zie dat je al op het sa-mp forum geholpen bent ;)

ik heb het iets anders gedaan:

if ( !strcmp ( cmdtext, "/mystats", true ) ) {

	SendClientMessage ( playerid, COLOR_LIGHTBLUE, "====*[Playerstats]*====" );
	format(string, sizeof(string), "Level: %d", level[playerid]);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_LIGHTBLUE, string);
	format(string, sizeof(string), "Money: %d dollar", money[playerid]);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_LIGHTBLUE, string);
	format(string, sizeof(string), "Exp: %d EXP", score[playerid]);
	SendClientMessage(playerid, COLOR_LIGHTBLUE, string);

	return 1;

}

Bedankt voor je hulp nu moet ik alleen zelf nog ff achter de playtime komen ^_^

Bewerkt: door LightPhoenix
  • Reacties 228
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    24

  • vice

    12

  • .Timothy

    12

  • Remcconen

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik heb hem ook maar eens gebruikt, en ik zit nu met het probleem qua promoveren. Ik heb mezelf nu op AdminLevel 3, ik wil zelf kunnen beslissen welke admin kunnen worden en welk level, ongeacht ze als RCON zijn ingelogd. In het X-Admin filterscript is ook een functie, '/setlevel', waarmee je als Hoofd-admin andere levels kunt bepalen. Nu wil ik het command '/maakmijadmin' weghebben, en er een '/setlevel' voor in de plaats hebben. Maar op welke manier pak ik dat aan? Ik wou ook al het X-Admin filterscript downloaden en het even uitzoeken, maar ik kan hem niet downloaden omdat de link doodloopt.

Dus iemand suggesties over hoe ik dat doe?

  • 4 weken later...
Geplaatst:

ik heb ff un probleempje ik heb dat allemaalgedaan mooi en wel maar ik heb een error :duh:

dit staat er:

C:\rotzooi\server\gamemodes\gdmRPG1.40.pwn(374) : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 231)

ik snap er geen reet meer van

p.s. ik maak allerlij script's uit andere scripts of tuts dus ff dat je het weet

Geplaatst:

ik heb xtreme admin 2 . waneer ik inlog met mijn gewoone naam.. dan ga ik naar die map en verander ik het in level 10. dan ga ik weer naar mn server , typ ik in , /setlevel. staat er dat ik administrator moet zijn. wanneer ik dan /rcon login wachtwoord doe, dan ben ik wel admin maar waneer ik dan /setlevel doe dan wil t nog niet. wat doe ik nou weer fout? ik wil best dit account systeem gebruiken van sandra maar als ik die 3bestanden install , dan zegt ie , kan scriptfiles niet laden. kan iemand mij helpen???

Geplaatst: (bewerkt)

Als je je level van Xtreme Admin wilt veranderen, moet je naar de map 'scriptfiles/xadmin/Users' gaan en daar je accountnaam opzoeken. Let wel op dat je geregistreerd moet zijn op de server! Als je het bestand opent zullen er diverse variabelen staan (met hun bijbehorende waarden). Bij 'level' zet je ipv 1 neer 10, of in ieder geval het hoogste level. Reset je server en ga je server in. Log nu in met je Xtreme Admin Filterscript wachtwoord, anders werkt het ook niet. Je moet trouwens niet inloggen met RCON, dat heeft niks uit te staan met Xtreme Admin, dit werkt namelijk met zijn eigen wachtwoorden e.d.

Bij deze tut van Sandra: Zet je het wel in de goede map? Het moet exact dezelfde map zijn, anders zal hij de files nog niet vinden.. De bestanden(de include-files) moeten in 'pawno/includes'.

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:
Als je je level van Xtreme Admin wilt veranderen, moet je naar de map 'scriptfiles/xadmin/Users' gaan en daar je accountnaam opzoeken. Let wel op dat je geregistreerd moet zijn op de server! Als je het bestand opent zullen er diverse variabelen staan (met hun bijbehorende waarden). Bij 'level' zet je ipv 1 neer 10, of in ieder geval het hoogste level. Reset je server en ga je server in. Log nu in met je Xtreme Admin Filterscript wachtwoord, anders werkt het ook niet. Je moet trouwens niet inloggen met RCON, dat heeft niks uit te staan met Xtreme Admin, dit werkt namelijk met zijn eigen wachtwoorden e.d.

Bij deze tut van Sandra: Zet je het wel in de goede map? Het moet exact dezelfde map zijn, anders zal hij de files nog niet vinden.. De bestanden(de include-files) moeten in 'pawno/includes'.

waar kan ik het wachtwoord van xtreme admin vinden? in het script ofso staat het nergens. alvast bedankt voor de moeite! :tu: ,, heb nog veel te leren:P

Geplaatst:

Wachtwoorden voor admins zijn er niet met Xtreme Admin. Het is een level dat bepaalt of jij kan 'adminnen' of niet. Doe /register [pass] om je account te maken. Log nu in en kijk of je kan adminnen.

Geplaatst:

Tutorial Account-systeem



Gemaakt door Sandra18[NL]

** In deze tutorial ga ik uitleggen hoe je een account-systeem kan maken inclusief het opslaan van gegevens.

In veel servers kan je een eigen account aanmaken met een eigen wachtwoord.

Als je zo'n account hebt, kunnen er persoonlijke gegevens worden opgeslagen zoals, geld, aantal kills enzovoort.

(Welke info er word opgeslagen is natuurlijk afhankelijk van de server).

Als er een account word aangemaakt word er in de map 'scriptfiles' een nieuw bestand aangemaakt.

Deze heeft geen extentie (zoals .txt of .inc) maar je kan de bestanden gewoon met 'kladblok' openen en bewerken.

Voor een account systeem heb je de volgende include bestanden nodig:

- a_samp.inc

- dudb.inc

- dutils.inc

- dini.inc

De laatste 3 bestanden kan je >>hier<< downloaden (Puma, thnx voor de link ;))

met 'dini' kan je comunniseren met bestanden.

We gaan de volgende functies gebruiken:

- dini_Exists(udb_encode(naam)) ---> Dit kijkt of het bestand 'naam' wel of niet bestaat

- dini_Create(udb_encode(naam)) ---> Deze functie maakt een bestand aan met de naam 'naam'

- dini_IntSet(udb_encode(naam), "variabele", waarde); ---> Deze functie maakt in het bestand 'naam' een nieuwe variabele "variabele" en zet daar de waarde 'waarde' achter.

- dini_Get(udb_encode(naam), "variabele"); ---> Haalt de waarde die achter de variabele staat in het bestand 'naam' op

Voor de 'naam' gebruiken we de naam van de speler dus we noemen het 'playername'

Om die te achterhalen zullen we de volgende functie gaan gebruiken:

new playername[MAX_PLAYERNAME];
GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

OKe, nu gaan we stap voor stap het script in elkaar zetten:

We beginnen bovenaan het script met de includes en de defines:

Je hoeft dutils en dini niet te 'includen' omdat die automatisch door dudb worden included.

We gebruiken 3 kleuren (rood, geel en groen)

#include <a_samp>
#include <dudb>

#define COLOR_RED 0xFF0000AA
#define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA
#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

Vervolgens moeten we een paar variabelen aanmaken.

We gebruiken:

- logged[MAX_PLAYERS] --> Hiermee slaan we voor elke speler zijn login-waarde op (0 = niet, 1=wel ingelogd)

- adminlevel[MAX_PLAYERS] --> Hiermee slaan we voor elke speler de adminlevel op

- money[MAX_PLAYERS] --> Hiermee slaan we voor elke speler het geld op

- playername[MAX_PLAYER_NAME] --> Definitie van playername

new logged[MAX_PLAYERS];
new adminlevel[MAX_PLAYERS];
new money[MAX_PLAYERS];
new playername[MAX_PLAYER_NAME];

Dan volgen nog 3 standaard callbacks:

main()
{
print("===============================");
print("AccountTutorial by Sandra18[NL]");
print("===============================");
}

public OnGameModeInit()
{
SetGameModeText("Tutorial Accounts by Sandra18[NL]");
AddPlayerClass(93, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
return 1;
}


public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1968.3783, 1345.1572, 17.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}

Dan volgt de OnPlayerConnect-callback:

Hier hoeven we alleen de login-waarde van de nieuwe speler op '0' te zetten, aangezien hij/zij nog niet ingelogd is als hij contact maakt met de server.

public OnPlayerConnect(playerid)
{
logged[playerid] = 0;
return 1;
}

Bij de OnPlayerSpawn-callback gaan we kijken of de speler wel of niet ingelogd is, is dat niet het geval, dan krijgt hij/zij een melding dat hij/zij zich nog moet inloggen:

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
if(logged[playerid] == 0) {
SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je bent nog niet ingelogd! Gebruik /login [wachtwoord]!");
}
return 1;
}

Dan nu de OnPlayerCommandText-callback

Dit is het lastigste gedeelte dus lees het heel goed door en probeer te begrijpen wat er per regel gebeurt.

We beginnen met wat standaard 'defines':

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new cmd[256],tmp[256], tmp2[256];
new idx;
new string[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx);
GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

Eerst maken we het /register [wachtwoord] commando:

(De teksten in het rood zijn aantekeningen)

(De rode aantekeningen gaan over de regel onder de aantekening zelf

//De speler typt /register in...

if(strcmp(cmd, "/register", true) == 0) {

//de tekst die achter '/register' wordt getypt, wordt opgeslagen in 'tmp'

tmp = strtok(cmdtext, idx);

//check of er überhaupt wat ingevuld word achter /register

if(!strlen(tmp)) {

//Als dat niet zo is, (!), dan moet er een berichtje worden verzonden:

SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "USAGE: /register (password)");

}

//Als er wel wat ingevuld wordt....

else {

//....dan moet er worden gekeken of het bestand met de naam van de speler nog niet bestaat:

if (!dini_Exists(udb_encode(playername))) {

//Bestaat die nog niet, dan moet die worden aangemaakt:

dini_Create(udb_encode(playername));

//Vervolgens moet het wachtwoord worden opgeslagen:

dini_IntSet(udb_encode(playername), "password", udb_hash(tmp));

//Dan de variabelen 'adminlevel' en 'money', beiden met de waarde '0':

dini_IntSet(udb_encode(playername), "adminlevel", 0);

dini_IntSet(udb_encode(playername), "money", 0);

//Er moet een bericht gemaakt worden die wat info naar de speler gaat sturen:

format(string, sizeof(string), "Account %s aangemaakt! Je kunt nu inloggen met het wachtwoord: %s.", playername, tmp);

//Zend dat bericht naar de speler:

SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string);

} //Dit was alles wat er moet gebeuren als er idd geregisteerd moet worden.

//Als blijkt dat de naam als geregisteerd is, dan moet er een bericht naar de speler verzonden worden:

else {

format(string, sizeof(string), "%s already registered.", playername,tmp);

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, string);

}}

return 1;

}

Nu doen we het /login [wachtwoord] commando op dezelfde manier:

// Als de speler het commando /login typt:

if(strcmp(cmd, "/login", true) == 0)

{

// Kijk of de speler al ingelogd is:

if(logged[playerid] == 1)

//Zo ja, dan moet er een bericht worden verzonden met de melding dat hij al ingelogd is.

{

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je bent al ingelogd");

return 1;

}

// Sla de tekst (wachtwoord in dit geval) op in de variabele 'tmp' die achter /login getypt wordt:

tmp = strtok(cmdtext, idx);

// Als er niks word ingetypt achter /login, dan moet er een bericht verzonden worden:

if(!strlen(tmp)){

SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Gebruik: /login (wachtwoord)");

}

// Als er wel wat in wordt getypt....

else {

//...dan word er gekeken of het bestand met de spelersnaam wel bestaat (Met andere woorden: heeft diegene zich wel geregistreerd?

if (dini_Exists(udb_encode(playername))) {

// Zo ja, dan word uit zijn bestand de waarde achter "password" gehaald (zijn wachtwoord waarmee hij/zij zich geregisteerd heeft dus):

tmp2 = dini_Get(udb_encode(playername), "password");

// Als het wachtwoord dat de speler ingevoerd heeft niet overeenkomt met het wachtwoord in zijn bestand. (Let op het !=-teken), dan moet er een bericht worden verzonden met de melding dat hij/zij het verkeerde wachtwoord heeft getypt:

if (udb_hash(tmp) != strval(tmp2)) {

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Verkeerd wachtwoord!.");

}

// Komt het wachtwoord wel overeen....

else {

// Zet de loginwaarde van de speler op '1'

logged[playerid] = 1;

// Haal uit het bestand de waarde die achter "money" staat en sla die op in de variabele 'money[playerid]'

money[playerid] = dini_Int(udb_encode(playername), "money");

// Haal uit het bestand de waarde die achter "adminlevel" staat en sla die op in de variabele adminlevel[playerid]

adminlevel[playerid] = dini_Int(udb_encode(playername), "adminlevel");

// Stel een zin samen die aangeeft hoeveel geld en welke adminlevel de speler heeft:

format(string, sizeof(string), "%s, je bent nu ingelogd. Je hebt adminlevel %d en je hebt %d dollar", playername, adminlevel[playerid], money[playerid]);

// Stuur het bericht:

SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string);

// Geef de speler het bedrag dat zojuist in de money[playerid]-variabele is gezet:

GivePlayerMoney(playerid, money[playerid]);

}

// Dit was alles dat er moest gebeuren als de speler zich inlogt.

}

// Als het account met de spelersnaam nog niet bestaat (dus de speler heeft zich nog niet geregistreerd....:

else {

// ...Dan moet er een zin samengesteld worden die zegt dat het account met die spelers naam nog niet bestaat en dus nog geregistreerd moet worden

format(string, sizeof(string), "Het account %s, bestaat nog niet. Typ /register [wachtwoord] om een account te maken.", playername);

// Het bericht verzenden:

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, string);

}}

return 1;

}

Nou, dit waren de /register en /login commando's het is een beetje chaotisch, maarja, tis niet 1 van de makkelijkste dingen om uit te leggen... :N

Dan moeten we nu nog een commando maken waarmee je je admin kan maken:

Mijn idee was om in dit script 4 adminlevels te hebben:

level 0 = geen admin

level 1 = beginner-admin

level 2 = gevorderde-admin

level 3 = hoofd-admin.

Om je met dit commando hoofdadmin te maken moet je jezelf eerst met rcon inloggen: /rcon login [rcon-pass]

if(strcmp(cmd, "/maakmijadmin", true) == 0)

{

// Heeft de speler zich met rcon ingelogd? (met /rcon login [rcon-pass]:

if(IsPlayerAdmin(playerid)) {

// Heeft de speler zich wel eerst ingelogd? (met /login [wachtwoord]:

if(logged[playerid] == 1) {

// Heeft de speler nog niet level 3? (let op het != teken)

if(adminlevel[playerid] != 3) {

// Voldoet de speler aan de voorwaarden, dan word de adminlevel[playerid] op '3' gezet:

adminlevel[playerid] = 3;

// Stuur nu een berichtje:

SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent nu hoofdadmin! Gefeliciteerd!");

}

// Als de speler al level 3 is, dan moet er een berichtje worden verzonden:

else {

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je bent al hoofdadmin!");

}}

// Als de speler zich nog niet heeft ingelogd met /login [wachtwoord]:

else {

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je moet je eerst inloggen /login [wachtwoord]");

}}

// Als de speler zich nog niet heeft ingelogd met /rcon login [rcon-pass]:

else {

SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je moet je eerst met rcon inloggen! (/rcon login [rcon-pass])");

}

return 1;

}

Je kan uiteraard ook de level (en het geld) van een speler aanpassen door het getal achter de desbetreffende variabele te veranderen.

Als je nu commando's wilt maken die alleen door level 1 adminsgebruikt mogen worden.

Dan voeg je in die functie de volgende regel toe:

if(adminlevel[playerid] == 1

De volgende tekens kan je gebruiken.

== gelijk aan ...

< kleiner dan ...

> groter dan ...

<= kleiner of gelijk aan ...

>= groter of gelijk aan ...

!= niet gelijk aan ...

Nog een voorbeeldje:

Als een commando alleen door admins die level 2 of hoger hebben, dan voeg je deze regel toe:

if(adminlevel[playerid] >= 2

Om de OnPlayerCommandText-callback af te sluiten:

return 0;
}

Tot slot moeten we ervoor zorgen dat de gegevens van de speler worden opgeslagen zodra hij/zij de server verlaat.

Dit doen we in de callback 'OnPlayerDisconnect':

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)

{

// Haal het geld van de speler op en sla die op in de variabele 'money[playerid]'

money[playerid] = GetPlayerMoney(playerid);

// Zet in het spelerbestand achter de variabele 'money' het bedrag dat de speler heeft

dini_IntSet(udb_encode(playername), "money", money[playerid]);

// Zet in het spelerbestand achter de variabele 'adminlevel' de level van de speler:

dini_IntSet(udb_encode(playername), "adminlevel", adminlevel[playerid]);

// Zet de loginwaarde van die playerid weer op '0'

logged[playerid] = 0;

return 1;

}

Oke, dat was het, dat was de hele code...

Omdat kwaliteit van filmpjes zo slecht zijn, kan je niet lezen welke berichten er in de chat verscheinen, daarom doe ik het nu in plaats van een filmpje nu maar met woorden en een plaatje:

- Ik join de server met de naam 'GtaForum'

- Ik kies een karakter uit (maar 1 keus in dit geval)

- Ik spawn en er komt een melding: "Je bent nog niet ingelogd! Gebruik /login [wachtwoord]!"

- Ik verzin het wachtwoord 'abcdefg' (hoe origineel :7)

- Ik typ in "/login abcdefg", nu krijg ik een melding:

"Het account GtaForum, bestaat nog niet. Typ /register [wachtwoord] om een account te maken."

- Ik typ "/register abcdefg", nu komt er de melding:

"Account GtaForum aangemaakt! Je kunt nu inloggen met het wachtwoord: abcdefg."

- Nu typ ik "/login" (dus zonder wachtwoord. Nu staat er "Gebruik: /login [wachtwoord]"

- Nu een verkeerd wachtwoord: "/login 1234567". Nu staat er "Verkeerd wachtwoord!."

- Nu het goede wachtwoord: "/login abcdefg" en nu staat er

""GtaForum, je bent nu ingelogd. Je hebt adminlevel 0 en je hebt 0 dollar"

- Nu typ ik /rcon login [mijn rcon pass] en nu staat er "You are now logged in as an admin"

- Nu kan ik /maakmijadmin typen en er komt de melding: ""Je bent nu hoofdadmin! Gefeliciteerd!"

- Ik geef mezelf even (met een extra commando (niet bij dit script inbegrepen)) 9751 dollar.

- Nu verlaat ik de server.

- Als ik nu naar de map 'scriptfiles' ga en daar het bestand 'GtaForum' open, dan staan daar mijn gegevens.

(zie afbeelding onderaan).

- Als ik nu weer de server in ga, dan typ ik "/login abcdefg" dan staat er:

""GtaForum, je bent nu ingelogd. Je hebt adminlevel 3 en je hebt 9751 dollar"

Zo, nu doen mijn vingers zeer van het typen :bonk:

Omdat het hier nogal chaotisch is, heb ik het script op internet gezet zodat het er wat duidelijker uitziet

Download >>hier<< het hele script met de commentaren:

Download >>hier<< het hele script zonder de commentaren.

Als je nog vragen hebt, of foutjes ziet, of andere opmerkingen hebt, kan je ze in dit topic stellen. :)

P.s. Als je tekens zoals [ ] ( ) _ in je spelersnaam hebt staan, dan veranderd sa:mp dat in de namen van de user-files zoals je kunt zien aan mijn user-file "Sandra18[NL]" is veranderd naar "Sandra18_05NL_06"

Dit heeft geen concequenties op het inloggen enzo.

Veel succes en plezier ermee ;)

Groetjes Sandra

effe een vraagje ik heb het allemaal gekopieert van die site die je had gegeven maar waar moet je dit nou in zette????? :< jah ik ben ook bezig met een server

Geplaatst:

effe een vraagje ik heb het allemaal gekopieert van die site die je had gegeven maar waar moet je dit nou in zette????? :< jah ik ben ook bezig met een server

alsvast bedankt hééé

Geplaatst: (bewerkt)

Opacool: Het is niet nodig om 4 posts te maken met de zelfde vraag, en helemaal nutteloos om de hele beginpost van me te quoten. Klik de volgende keer gewoon op 'Plaats Reacite' dat onderaan de pagina staat, i.p.v. op 'regeer' te drukken. Zo houden we met z'n allen het forum overzichtelijk. :)

Jij zal volgens mij eerst moeten leren hoe je beginner-scripts maakt.

Daarvoor kan je het beste, zoals ik ook al in het ander topic zei, >>deze<< 17-pagina's-tellende Nederlandse tutorial downloaden.

En om de vraag van Danny terug te komen:

Ja, als je het script gebruikt dat in de begin post staat, dan wordt je geld wel opgeslagen.

De code daarvoor staat bij de OnPlayerDisconnect(playerid)-callback:

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
money[playerid] = GetPlayerMoney(playerid); 
dini_IntSet(udb_encode(playername), "money", money[playerid]);
dini_IntSet(udb_encode(playername), "adminlevel", adminlevel[playerid]);
logged[playerid] = 0;
return 1;
}

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst:

jah sorry ik dacht dat ik het fout gedaan had

mijn kleinzoon wil graag zo'n samp server en ik ben handig met computer's maar dit viel buiten men grenzen

Geplaatst:

en ik moet de server online zetten ik heb de poorten al open gezet maar hij doet het niet wat moet ik doen???

hij staat in de lijst als "recieve info"

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...