white gangsta Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Myn ene probleem is odd al opgelost, maar nu zit ik met dit probleem: C:\DOCUME~1\GUNITS~1\BUREAU~1\SAMP\GAMEMO~1\new.pwn(73) : error 017: undefined symbol "logged" C:\DOCUME~1\GUNITS~1\BUREAU~1\SAMP\GAMEMO~1\new.pwn(73) : warning 215: expression has no effect C:\DOCUME~1\GUNITS~1\BUREAU~1\SAMP\GAMEMO~1\new.pwn(73) : error 001: expected token: ";", but found "]" C:\DOCUME~1\GUNITS~1\BUREAU~1\SAMP\GAMEMO~1\new.pwn(73) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\DOCUME~1\GUNITS~1\BUREAU~1\SAMP\GAMEMO~1\new.pwn(73) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Errors. De fout zout hier moeten zitte : public OnPlayerConnect(playerid) { logged[playerid] = 0; return 1; } Reageren
Sandra Geplaatst: 10 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Je hebt de tutorial niet goed gelezen, je hebt dit niet bovenaan gezet: new logged[MAX_PLAYERS]; new adminlevel[MAX_PLAYERS]; new money[MAX_PLAYERS]; new playername[MAX_PLAYER_NAME]; Reageren
white gangsta Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 Je hebt de tutorial niet goed gelezen, je hebt dit niet bovenaan gezet: new logged[MAX_PLAYERS]; new adminlevel[MAX_PLAYERS]; new money[MAX_PLAYERS]; new playername[MAX_PLAYER_NAME]; jawel hoor staat er, maar gaat nog niet Reageren
Ophion Geplaatst: 10 februari 2008 Rapport Geplaatst: 10 februari 2008 (bewerkt) Probleempje Errors: C:\jeroen\PTPM.pwn(447) : warning 203: symbol is never used: "adminlevel" C:\jeroen\PTPM.pwn(447) : warning 203: symbol is never used: "money" C:\jeroen\PTPM.pwn(447) : warning 203: symbol is never used: "playername" C:\jeroen\PTPM.pwn(447) : warning 203: symbol is never used: "ret_memcpy" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Warnings. Code : http://www.plaatscode.be/5531/ Raar hoor , Als je dit kan oplossen Graag even zeggen wat er fout was, "t is raar en ik will graag weten wat er fout is. EDIT: Wat nou als ik #include <dudb> En die new adminlevel en new money en new playername verwijder? Dan krijg ik geen errors maar zal hij het dan ook ingame doen? Bewerkt: 10 februari 2008 door jovu123 Reageren
Remcconen Geplaatst: 11 februari 2008 Rapport Geplaatst: 11 februari 2008 EDIT: Wat nou als ik #include <dudb>En die new adminlevel en new money en new playername verwijder? Dan krijg ik geen errors maar zal hij het dan ook ingame doen? Als je dat doet zijn de error's weg maar komen er meer error's en ingame doet hij het dan nog niet Reageren
Ophion Geplaatst: 11 februari 2008 Rapport Geplaatst: 11 februari 2008 Ok bedankt, Enig idee wat er fout is ? Want in de script is de symbolen wel gebruikt :/ Reageren
WackoX Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 (bewerkt) Huh ik krijg dit: error 017: undefined symbol "tmp2" Maar als ik dit toevoeg: new tmp2[256]; Dan krijg ik opeens: error 033: array must be indexed (variable "tmp2") P.S: Ik kan het bestand ''dudb'' nergens vinden, en in de download van Sandra staan allemaal andere rare bestandjes? Bewerkt: 15 februari 2008 door WackoX Reageren
vinnoww Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 (bewerkt) Bedankt voor je heldere tut! alleen ik krijg een foutmelding, maar ik snap niet wat ik fout doe. path = gewoon serverlocatie dus niet belangrlijk --------------- Path/admin.pwn(6) : fatal error 100: cannot read from file: "dudb" Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Error. ---------------- ik heb de dudb.inc bij de include gezet van pawn. en ik heb hem geincluded. Oplossing ? Bewerkt: 15 februari 2008 door vinnoww Reageren
Sandra Geplaatst: 15 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 >>Dit<< zijn de include bestanden die ik gebruik. Bij mij geven ze geen problemen. Vervang die van jouw maar met deze, misschien werkt het dan. Reageren
vinnoww Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 (bewerkt) ik heb het vervangen, maar nog geen verbetering. maar als ik dat dudb verwijder bij pawn include, dan geeft hij dezelfde foutmelding aan, dus ik heb het idee dat hij hem helemaal niet kan vinden ofzo.. kan je bij pawn instellen waar je hem kan laten zoeken voor include? misschien nog een idee? //edit ! ik heb het gefixt, hij runde pawn van een andere locatie waardoor hij het via die opstartte bedankt voor de hulp en de moeite ! alleen nu krijg ik veel loose identation warnings omdat ik die script in een game mode probeer te integreren maar nu kan ik iig verder ! Bewerkt: 15 februari 2008 door vinnoww Reageren
vinnoww Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 hmm 100 warningen weggehaald nu nog 1 warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "GameModeExitFunc") maar deze snap ik niet? gebeurt hier iets bijzonder in ? code: public GameModeExitFunc() { GameModeExit(); return 1; } sorry als dit niet bij dit script hoort, maar ikwas er nou toch even mee bezig.:$ Reageren
.Timothy Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 Bovenaan je script moet een zogenaamde 'forward' staan. Dat doe je door de volgende code: forward GameModeExitFunc(); Dat is altijd zo wanneer je een public maakt. Dat er niets in staat klopt niet, want 'GameModeExit();' zorgt ervoor dat de spelende gamemode wordt afgesloten en de volgende uit server.cfg wordt geladen. Dit commando en deze public kunnen in combinatie met bijvoorbeeld een timer worden gebruikt. Reageren
vinnoww Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 oke bedankt, maar ik hoef er niets in, kan ik dat stukje verwijderen? en ik wil dat als mensen hoofdadmin zijn dat ze dan een gate kunnen openen, maar dit werkt niet met: if (strcmp("/close", cmdtext, true, 10) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { MoveObject( gate, 1269.078369, -2046.056518, 58.584381, 5); } return 1; } Wat moet er komen te staan? Reageren
WackoX Geplaatst: 16 februari 2008 Rapport Geplaatst: 16 februari 2008 (bewerkt) Dan moet je ddit doen: if(adminlevel[playerid] == 3 (1 en 2 kan dus ook) Dus: if (strcmp("/close", cmdtext, true, 10) == 0) { if(adminlevel[playerid] == 3 { MoveObject( gate, 1269.078369, -2046.056518, 58.584381, 5); } return 1; } Bewerkt: 16 februari 2008 door WackoX Reageren
vinnoww Geplaatst: 16 februari 2008 Rapport Geplaatst: 16 februari 2008 okee ik heb het veranderd : if (strcmp("/open", cmdtext, true, 10) == 0) { if(adminlevel[playerid] == 3 { MoveObject( gate, 1279.570556, -2046.609252, 58.563236, 5); SetTimer("Resetgate",5000,0); } return 1; } if (strcmp("/close", cmdtext, true, 10) == 0) { if(adminlevel[playerid] == 3 { MoveObject( gate, 1269.078369, -2046.056518, 58.584381, 5); } return 1; } ---- Dan compile ik hem: (Dat zijn die regels van: if(adminlevel[playerid] == 3 { ) Path\admin.pwn(526) : error 029: invalid expression, assumed zero Path\admin.pwn(535) : error 029: invalid expression, assumed zero Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.