Jump to content

Alles van men PC verwijderen!


Hanneswasco

Recommended Posts

Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht, en nu moet de ouwe dus weg.

We willen hem verkopen, maar dan moeten we eerst alles deinstalleren en alle bestanden verwijderen?

Maar kan dat gewoon door op iets zoals 'Alles verwijderen' te klikken, of moet ik alle programma's 1 voor 1 deinstalleren?

Alvast bedankt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

-Je kan natuurlijk ook gewoon de schijf(en) formatteren. Dit doe je bij Deze Computer en dan klik je met de rechtermuisknop op een harde schijf dan klik je op formatteren.

-Of je kan je pc gaan verkopen maar dan zonder hardeschijf, dat je die er gewoon uithaald. Natuurlijk levert dit wel minder op ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je windows vista ... Zojuist

STAP 1 = START

STAP 2 = Alle Progamma's

STAP 3 = Beuro Assaciores (ofzo)

STAP 4 = Druk op : Systeemwerkset

STAP 5 = Schijfopruiming

(sorry als het niet goed uitgelecht is)

Daarmee worden alleen onnodige bestanden verwijdert en geen programma's e.d. Hij moet gewoon de windows CD erin doen en dan alles verwijderen en vervolgens windows opnieuw installeren. Dan heb je weer een helemaal "cleane" computer. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het beste kan je hem verkopen zonder hardeschijf en je oude hardeschijf bewaren of geheel openschroeven en alles vernietigen.

Aangezien je geen CIA computer hebt lijkt me dat niet heel erg nodig.

Een paar keer formatteren van de hardeschijf werkt meestal al voldoende, maar natuurlijk heb je er ook speciale programmaatjes voor.

Iets als schijfopruimen of het verwijderen van Mijn Documenten zorgt er ieder geval niet voor dat je persoonlijke dingen weg zijn.

Als je met Windows iets verwijderd is het trouwens niet weg. Het krijgt alleen een token dat het overschreven mag worden door nieuwe bestanden. DUs meestal zijn je bestanden nog lange tijd met programmaatjes terug te halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, Als je gewoon de CD instaleert dan gaat alles er van zelf af. Teminste dat kun je dan kiezen.
Dat heb ik geprobeerd, maar dan vraagt hij waar je Windows Vista op wil installeren en dan staat er C:BOOT en D:RECOVERY ? Geen enkele stap waar je alles kan verwijderen :N
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je windows vista ... Zojuist

STAP 1 = START

STAP 2 = Alle Progamma's

STAP 3 = Beuro Assaciores (ofzo)

STAP 4 = Druk op : Systeemwerkset

STAP 5 = Schijfopruiming

(sorry als het niet goed uitgelecht is)

leer aub nederlands :$

maar gewoon formatteren

ga naar deze computer > rechterklik op schijf > eigenschappen > extra > formatteren.

LET OP: als je de C: schijf ( waar windows op staat) formatteert heb je ook geen windows meer erop en moet je dat opnieuw gaan installen.

Link to comment
Delen op andere websites

best grappig, HOE WOU JE EEN SCHIJF FORMATTEREN WAAROP WINDOWS DRAAIT?

je kunt op die manier enkel externe HD's verwijderen,

en er wordt eerst gevraagd op welk HD je windows wilt, en dan pas of je die schijf dan niet eerst wilt formatteren

Link to comment
Delen op andere websites

best grappig, HOE WOU JE EEN SCHIJF FORMATTEREN WAAROP WINDOWS DRAAIT?

je kunt op die manier enkel externe HD's verwijderen,

en er wordt eerst gevraagd op welk HD je windows wilt, en dan pas of je die schijf dan niet eerst wilt formatteren

Dus hij zal eerst vragen op welke HD je het wil installeren en vraagt hij of je het niet wil formatteren ! Bedankt, ik test het meteen uit.
Link to comment
Delen op andere websites

best grappig, HOE WOU JE EEN SCHIJF FORMATTEREN WAAROP WINDOWS DRAAIT?

je kunt op die manier enkel externe HD's verwijderen,

en er wordt eerst gevraagd op welk HD je windows wilt, en dan pas of je die schijf dan niet eerst wilt formatteren

Sukkeltje :7

Kan wel. alleen niet als je rechtermuisknop doet en dan Formatteren. Omdat je Windows dan draait. Daarom kan het ook alleen als je Windows opnieuw gaat installeren. Onder de installatie van Windows is ie Windows niet nodig

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...