Jump to content

iemand heeft mijn forum gesaboteerd

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

iemand heeft mijn forum gesaboteerd

hij heet op mijn forum SuperBad

en nu staat er:

IBForums Bericht

Sorry, dit ging fout. Als je er niet zeker van bent hoe je een functie moet gebruiken, of weet niet waarom je deze fout krijgt, kijk dan in de help documentatie.

De fout is:

Sorry, je mag dit forum niet gebruiken

Je bent niet ingelogd, je kan je hieronder inloggen

Je gebruikersnaam

Je gebruikers wachtwoord

Bruikbare links

Wachtwoord vergeten?

Registreer een nieuw account

Onze help documentatie

Contact opnemen met de administrator

Ga Terug

ik kan nog wel in ACP dus weet iemand wat ik moet doen

Bewerkt: door bramboy
Geplaatst:
Log je hier in http://www.gtaf.ipbfree.com/admin.php met jou inlog gegevens en dan ben je in je ACP !

Hij kan er wel in, dus jouw "hulp" is een beetje onnodig.

Log eerst uit en dan weer in. Kan je dan wel in dat forum komen? Zo nee, kijk in het ACP of je permissies voor dat forum wel goed staan. Staan die ook goed, dan zal ik inderdaad naar dat lid kijken of hij het inderdaad is die saboteerd. In dat geval kan je hem bannen, zodat hij in ieder geval niet meer schade kan aanrichten. Dan kan je ook rustig in het ACP rondkijken of alle instellingen nog kloppen.

Log je hier in http://www.gtaf.ipbfree.com/admin.php met jou inlog gegevens en dan ben je in je ACP !

Hij kan er wel in, dus jouw "hulp" is een beetje onnodig.

Log eerst uit en dan weer in. Kan je dan wel in dat forum komen? Zo nee, kijk in het ACP of je permissies voor dat forum wel goed staan. Staan die ook goed, dan zal ik inderdaad naar dat lid kijken of hij het inderdaad is die saboteerd. In dat geval kan je hem bannen, zodat hij in ieder geval niet meer schade kan aanrichten. Dan kan je ook rustig in het ACP rondkijken of alle instellingen nog kloppen.

in en uitloggen heeft geen zin

naar mijn idee klopt alles nog maar nu is het wel opeens IBForums IPV IPB

>>> Door Dutchy3010: IP verwijderd. Het is niet nodig om dit op het forum te plaatsen...<<<

Bewerkt: door Dutchy3010
Geplaatst:

Volgens de dingen die ik heb gevonden met zijn IP zit hij bij Casema. Wat je kan doen is casema mailen over wat er gebeurd is. Zij ondernemen dan stappen. Casema heeft hier een speciaal mail-adres voor; misbruik@casema.nl.

Stuur hier dus een mail naartoe waarin je precies vertelt wat er gebeurt is en waarin je natuurlijk ook zijn IP vermeldt zodat ze hem kunnen contacteren.

Veel succes ermee,

Boris H.

Geplaatst:
Volgens de dingen die ik heb gevonden met zijn IP zit hij bij Casema. Wat je kan doen is casema mailen over wat er gebeurd is. Zij ondernemen dan stappen. Casema heeft hier een speciaal mail-adres voor; misbruik@casema.nl.

Stuur hier dus een mail naartoe waarin je precies vertelt wat er gebeurt is en waarin je natuurlijk ook zijn IP vermeldt zodat ze hem kunnen contacteren.

Veel succes ermee,

Boris H.

zal casema mailen

• 2 weken later...
Geplaatst:
Sorry maar wat bedoelen jullie met geabsobeert ?
Gesaboteerd ! Dat is eigenlijk niet het juiste woord voor dit onderwerp. Bramboy bedoelt gehackt of zo iets.
Sorry maar wat bedoelen jullie met geabsobeert ?
Gesaboteerd ! Dat is eigenlijk niet het juiste woord voor dit onderwerp. Bramboy bedoelt gehackt of zo iets.

GTAForum was zo'n 2 jaar geleden ook gehackt, Joriz heeft daarvan Aangifte gedaan.

Gelukkig was het forum toen nog wel te redden!

Misschien is het zelf ook verstandig om er aangifte ervan doen bij de Politie, en oké, ik denk niet echt dat ze het te serieus nemen aangezien het maar een klein forumpje is.

En misschien is het wel goed dat je ook aangifte gaat doen bij Casema, je hebt blijkbaar toch de IP.

@Advancegta: Is het niet beter dat je die links hier niet post?

Bewerkt: door Wesley_GTA
Geplaatst:

Ik zie dat je gebruik maakt van een gratis host, en die draait op IPB 1.3.1, en dat is een versie die niet goed beveiligd is.

Daarom heb je dus kans dat je gehackt kunt worden, het beste is dat je upgrade naar een nieuwere versie.

Enig nadeel is dat je het IP hebt geplaatst op het forum, deze kan je beter verwijderen. :Y

Geplaatst:

Deze is inderdaad heel makkelijk te hacken via perl en hash blablabla.

Ik weet het niet meer precies :puh:

Darom raad ik je aan geen gratis host te nemen.

Geplaatst:

Maar het draait op ipbfree dus kan je niet zo even naar een betaalde host vliegen dan moet je weer helemaal over nieuw beginnen. En hij si denk ik ook niet zo om iets van 30 euro per jaar te betalen plus nog een een goed ipb forum van iets van 100 dollar, euro. En het niet op 1.3 final het draait dacht ik op 2.1 ofzo.

Mischien kan je phpbb nemen dat is wel veiliger!

Geplaatst:
Maar het draait op ipbfree dus kan je niet zo even naar een betaalde host vliegen dan moet je weer helemaal over nieuw beginnen. En hij si denk ik ook niet zo om iets van 30 euro per jaar te betalen plus nog een een goed ipb forum van iets van 100 dollar, euro. En het niet op 1.3 final het draait dacht ik op 2.1 ofzo.

Hier bestaan een aantal sites voor. Die heel uitgebreid uitleggen hoe je die moet hacken. Dus zo veilig zijn ze niet. ;)

Geplaatst:

Als hij op 2.1 zou draaien zou er onderaan de pagina geen: