Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik had het idee om een topic aan te maken waarin alles komt te staan over de main.scm en de bijzaken ervan.Zodat er niet teveel topics aan dit onderwerp word besteed.Als PatrickW of andere mods het goed vinden.Hier kun je vragen stellen over de Main.scm,opcodes geven en andere dingen.

Postaldude

• Reacties 147
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Eclipse

24

• PatrickW

21

• Wauzie

16

• bigG

15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ok, dan heb ik de eerste vraag namelijk:

Als je een mod hebt geïnstalleerd die de main.scm vervangt en die vervang je, hoe kan je dan nóg een mod installeren waar in de ReadMe óók staat dat je de main.scm moet veranderen? Dan hoef ik namelijk niet de hele tijd een andere main.scm in te voegen en telkens opnieuw beginnen met GTA Vice City.

Geplaatst:

voor elke mod die de MAIN vervangt moet je opnieuw beginnen met VC. Wil je 2 mods tegenlijk doen moet je toch al wat meer ervaren zijn en zelf de MAIN kunnen editten ;) .

Je kan beter gewoon 2 VC maken. 1 Voor je missies en 1 voor je mods :) .

Ik bedenk me net dat het topic veel beter in het help forum thuishoort. Dus ik verplaats het ff.

-moved-

Geplaatst:

Ja, leuk dan installeer je één mod en meteen kan je helemaal overnieuw beginnen met Vice City. Je zegt dat je daar meer ervaren mee moet zijn. Als iemand even uit kan leggen hoe je nu precies 2 verschillende main.scm in één zet of verteld dat het niet kan vind ik het ook oké. Als ik voor elke main.scm héél Vice City opnieuw installeer gaat me dat ook nog best veel schijfruimte kosten. Ik heb het al een keer opnieuw geïnstalleerd voor de Liberty City mod en die is al aardig groot dus heb ik geen zin om het telkens opnieuw te doen.

Geplaatst:
Ja, leuk dan installeer je één mod en meteen kan je helemaal overnieuw beginnen met Vice City. Je zegt dat je daar meer ervaren mee moet zijn. Als iemand even uit kan leggen hoe je nu precies 2 verschillende main.scm in één zet of verteld dat het niet kan vind ik het ook oké. Als ik voor elke main.scm héél Vice City opnieuw installeer gaat me dat ook nog best veel schijfruimte kosten. Ik heb het al een keer opnieuw geïnstalleerd voor de Liberty City mod en die is al aardig groot dus heb ik geen zin om het telkens opnieuw te doen.

Volgens mij kan je niet eens 2 main.scm bestanden hebben :blink:

Geplaatst:

Dat kan alleen als je ze telkens omwisseld voordat je een game start. Er is inderdaad altijd maar 1 main.scm actief.

Geplaatst:
Je zegt dat je daar meer ervaren mee moet zijn. Als iemand even uit kan leggen hoe je nu precies 2 verschillende main.scm in één zet of verteld dat het niet kan vind ik het ook oké.

Er staat dat je daar meer ervaren voor moet zijn. 'even' uit leggen hoe je dat moet doen zal dan wel niet aan de orde zijn ben ik bang....

Geplaatst:

Dan mag het wat mij betreft ook uitgebreid..., maar als je ze telkens om moet wisselen, dan zal ik dat anders wel doen. Heel ervaren wíl ik er niet eens mee worden.

Geplaatst:
Heel ervaren wíl ik er niet eens mee worden.

Dat is precies de reden voor het korte antwoord.

Om verschillende main.scm's te combineren moet je al heel erg goed zijn in scm modden. Er is ook niet een vaste werkwijze te geven, want dat hangt helemaal af van het wijzigingen die zijn aangebracht. En in sommige gevallen is combineren zelfs onmogelijk.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik maak binnekort een SCM Coding mini-site.

Met opcodes en stuff maar oke.

Iemand meehelpen met site?

Bewerkt: door Jarno
Geplaatst:

mensen hoe kan ik een bewegende camera maken...ik bedoel een camera die zich verplaatst door de lucht (de camera zelf en niet het punt waar de camera naat toe kijkt.)

Dit effect wordt trouwens ook toegepast bij "marks fun island 2.2"

Geplaatst:

Ik heb het nog nooit geprobeert, maar ik vermoed dat het met een lus waarin je telkens de camera iets opschuift, met behulp van "put_camera"-opcode.

Geplaatst:

IK bedoel iets in de geest van:

Xcoord = 100.0

:label_lus
wait 10
put_camera_at Xcoord 1000.0 10.0
Xcoord += 1.0
if 0
 Xcoord > 200.0
jf label_lus

..... de rest van de code.....

De snelheid kun je aanpassen door de wait-tijd te veranderen.

letop: ik weet niet of dit er goed uitziet, ik heb het nooit geprobeerd.

Maar dit is wat ik bedoelde met een lus

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...