Ken-D Geplaatst: 7 januari 2005 Rapport Geplaatst: 7 januari 2005 Ik had het idee om een topic aan te maken waarin alles komt te staan over de main.scm en de bijzaken ervan.Zodat er niet teveel topics aan dit onderwerp word besteed.Als PatrickW of andere mods het goed vinden.Hier kun je vragen stellen over de Main.scm,opcodes geven en andere dingen. Postaldude
Baffie Geplaatst: 8 januari 2005 Rapport Geplaatst: 8 januari 2005 Ok, dan heb ik de eerste vraag namelijk: Als je een mod hebt geïnstalleerd die de main.scm vervangt en die vervang je, hoe kan je dan nóg een mod installeren waar in de ReadMe óók staat dat je de main.scm moet veranderen? Dan hoef ik namelijk niet de hele tijd een andere main.scm in te voegen en telkens opnieuw beginnen met GTA Vice City.
Eclipse Geplaatst: 8 januari 2005 Rapport Geplaatst: 8 januari 2005 voor elke mod die de MAIN vervangt moet je opnieuw beginnen met VC. Wil je 2 mods tegenlijk doen moet je toch al wat meer ervaren zijn en zelf de MAIN kunnen editten . Je kan beter gewoon 2 VC maken. 1 Voor je missies en 1 voor je mods . Ik bedenk me net dat het topic veel beter in het help forum thuishoort. Dus ik verplaats het ff. -moved-
Baffie Geplaatst: 10 januari 2005 Rapport Geplaatst: 10 januari 2005 Ja, leuk dan installeer je één mod en meteen kan je helemaal overnieuw beginnen met Vice City. Je zegt dat je daar meer ervaren mee moet zijn. Als iemand even uit kan leggen hoe je nu precies 2 verschillende main.scm in één zet of verteld dat het niet kan vind ik het ook oké. Als ik voor elke main.scm héél Vice City opnieuw installeer gaat me dat ook nog best veel schijfruimte kosten. Ik heb het al een keer opnieuw geïnstalleerd voor de Liberty City mod en die is al aardig groot dus heb ik geen zin om het telkens opnieuw te doen.
Rea Geplaatst: 10 januari 2005 Rapport Geplaatst: 10 januari 2005 Ja, leuk dan installeer je één mod en meteen kan je helemaal overnieuw beginnen met Vice City. Je zegt dat je daar meer ervaren mee moet zijn. Als iemand even uit kan leggen hoe je nu precies 2 verschillende main.scm in één zet of verteld dat het niet kan vind ik het ook oké. Als ik voor elke main.scm héél Vice City opnieuw installeer gaat me dat ook nog best veel schijfruimte kosten. Ik heb het al een keer opnieuw geïnstalleerd voor de Liberty City mod en die is al aardig groot dus heb ik geen zin om het telkens opnieuw te doen. Volgens mij kan je niet eens 2 main.scm bestanden hebben :blink:
PatrickW Geplaatst: 10 januari 2005 Rapport Geplaatst: 10 januari 2005 Dat kan alleen als je ze telkens omwisseld voordat je een game start. Er is inderdaad altijd maar 1 main.scm actief.
BrokenTable Geplaatst: 10 januari 2005 Rapport Geplaatst: 10 januari 2005 Je zegt dat je daar meer ervaren mee moet zijn. Als iemand even uit kan leggen hoe je nu precies 2 verschillende main.scm in één zet of verteld dat het niet kan vind ik het ook oké. Er staat dat je daar meer ervaren voor moet zijn. 'even' uit leggen hoe je dat moet doen zal dan wel niet aan de orde zijn ben ik bang....
Baffie Geplaatst: 10 januari 2005 Rapport Geplaatst: 10 januari 2005 Dan mag het wat mij betreft ook uitgebreid..., maar als je ze telkens om moet wisselen, dan zal ik dat anders wel doen. Heel ervaren wíl ik er niet eens mee worden.
PatrickW Geplaatst: 10 januari 2005 Rapport Geplaatst: 10 januari 2005 Heel ervaren wíl ik er niet eens mee worden. Dat is precies de reden voor het korte antwoord. Om verschillende main.scm's te combineren moet je al heel erg goed zijn in scm modden. Er is ook niet een vaste werkwijze te geven, want dat hangt helemaal af van het wijzigingen die zijn aangebracht. En in sommige gevallen is combineren zelfs onmogelijk.
Jarno Geplaatst: 11 januari 2005 Rapport Geplaatst: 11 januari 2005 (bewerkt) Ik maak binnekort een SCM Coding mini-site. Met opcodes en stuff maar oke. Iemand meehelpen met site? Bewerkt: 13 januari 2005 door Jarno
Eclipse Geplaatst: 13 januari 2005 Rapport Geplaatst: 13 januari 2005 mensen hoe kan ik een bewegende camera maken...ik bedoel een camera die zich verplaatst door de lucht (de camera zelf en niet het punt waar de camera naat toe kijkt.) Dit effect wordt trouwens ook toegepast bij "marks fun island 2.2"
PatrickW Geplaatst: 13 januari 2005 Rapport Geplaatst: 13 januari 2005 Ik heb het nog nooit geprobeert, maar ik vermoed dat het met een lus waarin je telkens de camera iets opschuift, met behulp van "put_camera"-opcode.
Eclipse Geplaatst: 15 januari 2005 Rapport Geplaatst: 15 januari 2005 ehm wat is een lus? Want ik heb nog nooit ermee gewerkt
PatrickW Geplaatst: 15 januari 2005 Rapport Geplaatst: 15 januari 2005 IK bedoel iets in de geest van: Xcoord = 100.0 :label_lus wait 10 put_camera_at Xcoord 1000.0 10.0 Xcoord += 1.0 if 0 Xcoord > 200.0 jf label_lus ..... de rest van de code..... De snelheid kun je aanpassen door de wait-tijd te veranderen. letop: ik weet niet of dit er goed uitziet, ik heb het nooit geprobeerd. Maar dit is wat ik bedoelde met een lus
Recommended Posts