Bradley H. Geplaatst: 26 februari 2005 Rapport Geplaatst: 26 februari 2005 (bewerkt) ik heb alles gedaan en raad ens, er gebuerdt niets, kan iemand me zeggen wat er in godsnaam moet gebueren Bewerkt: 26 februari 2005 door bradley1990
McDude Geplaatst: 3 maart 2005 Rapport Geplaatst: 3 maart 2005 wat is nou precies het probleem dan kan ik je maybe helpen? :unsure:
ViceAgent Geplaatst: 3 maart 2005 Rapport Geplaatst: 3 maart 2005 Ik denk dat hij hetzelfdce wil berijken, mcDude, maar dat het hem niet lukt. Ik ben geen expert, maar misschien weet mcDude het nu?
Eclipse Geplaatst: 3 maart 2005 Rapport Geplaatst: 3 maart 2005 wat is nou precies het probleem dan kan ik je maybe helpen? :unsure: Dit probleem is inmiddels al opgelost via PB
McDude Geplaatst: 4 maart 2005 Rapport Geplaatst: 4 maart 2005 oki is goed...nu mijn volgende vraag hoe kan ik maken dat je in een roze marker gaat en dat dan een missie start? ik heb zlef al wat gepruts maar dat wilt niet echt lukken
PatrickW Geplaatst: 4 maart 2005 Rapport Geplaatst: 4 maart 2005 Als je in de bestaande R* code zoekt, zul je een heleboel kleine threads tegenkomen die o.a. een "start_mission" opcode bevatten. Deze zogenaamde mission-starter threads ( of sniffers in engels) controleren of de speler op een bepaalde plek is, waar voordien zo'n roze marker geplaats is. In dat geval wordt na een paar voorbereidende handelingen ( o.a. fade-out) de betreffende missie gestart. Probeer deze mission-starter threads te begrijpen, en daarna dus na te bouwen. Hiermee samenhangend is natuurlijk het maken van custom missies, doorzoek deze modding forums eens met de zoek functie om hier het een en ander over te vinden. Volgens mij is dat al een paar keer ter sprake gekomen. Veel plezier
Ironfist Geplaatst: 5 maart 2005 Rapport Geplaatst: 5 maart 2005 hey,ik zoek al een tijdje naar de code voor de bodyguards...you know,die 3 idioten die in je mansion zitten
PatrickW Geplaatst: 5 maart 2005 Rapport Geplaatst: 5 maart 2005 Het zal je niet verbazen, maar die code zit gewoon in de main.scm Als je de main.scm geopend hebt met de mission builder, moet je zoeken naar de tekst "GANGMEM". Als het goed is vindt je dit bij een name_thread opcode. Dit is het begin van de thread die het gedrag van de bodyguard bepaald. Ik heb een tijd geleden een overzicht gemaakt van alle threads/missies in de main.scm. Hierin staan waar iedere thread/missie voor dient. Hij is te vinden onder "GTA ViceCity Main.scm index" op m'n website (klik op m'n handtekening)
fa_leuk_en_lollig Geplaatst: 21 maart 2005 Rapport Geplaatst: 21 maart 2005 (bewerkt) weet er iemand hoe je de camera op een andere plek moet laten beginnen (als je een new game begint) dan dat je figuur is, en dat ie dan naar jou toe komt? ik heb het geprobeert, maar hij start toch gewoon op dezelfde plek als je figuur. :Label009964 03A4: name_thread "MAIN" 016A: fade 0 () 0 ms 042C: set_total_missions_to 88 030D: set_total_mission_points_to 154 030C: set_mission_points += 154 01F0: set_max_wanted_level_to 4 0111: set_wasted_busted_check_to 0 (disabled) 00C0: set_current_time 22 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 0.0 0.0 03CB: set_camera 0.0 0.0 99.99 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at -304.5 -561.1 14.0 01F5: $PLAYER_ACTOR = create_emulated_actor_from_player $PLAYER_CHAR 0417: start_mission 0 ik heb om het makelijk te houden, de begin coordinaten waarvan ik d8 dat het de beginpositie van de camara was, op 0.0 0.0 gezet, ende hoogt op 99, want als het kan, wil ik die ook veranderen Bewerkt: 21 maart 2005 door fa_leuk_en_lollig
McDude Geplaatst: 2 april 2005 Rapport Geplaatst: 2 april 2005 stom zeg het is nu dik 10 dagen later en niemand helpt hem even <_< nou goed forum hoor <_<
PatrickW Geplaatst: 2 april 2005 Rapport Geplaatst: 2 april 2005 De reden dat er tot nu toe geen antwoord is gekomen, is waarschijnlijk omdat niemand het weet. De coordinaten die hij aanpast, lijken inderdaad de camera coordinaten te zijn, maar ik heb in ieder geval geen idee waarom je die niet ver weg kunt zetten. @McDude: Een beetje vriendelijker kan ook wel hoor.. :angry:
McDude Geplaatst: 5 april 2005 Rapport Geplaatst: 5 april 2005 sorry patrick het is lastig mischien met een andere thread maar op die manier gaat het nie lukken
Wauzie Geplaatst: 5 april 2005 Rapport Geplaatst: 5 april 2005 Dit moet misschien anders: 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at -304.5 -561.1 14.001F5: $PLAYER_ACTOR = create_emulated_actor_from_player $PLAYER_CHAR Die laatste zin daaruit moet misschien anders...........van set_camera_to
McDude Geplaatst: 8 april 2005 Rapport Geplaatst: 8 april 2005 Dit moet misschien anders:0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at -304.5 -561.1 14.001F5: $PLAYER_ACTOR = create_emulated_actor_from_player $PLAYER_CHAR Die laatste zin daaruit moet misschien anders...........van set_camera_to nee dat werkt niet ik heb ook geen idee hoe het moet
McDude Geplaatst: 9 april 2005 Rapport Geplaatst: 9 april 2005 (bewerkt) JO! B) ik heb een vraagie....ik ben voor mn mod een save pickup + koop icoon aan het plaatsen nu heb ik het volgende probleem...alles werkt en lukt prima alleen de cameapositie voor het filmpje lukt mij niet dit is de code: 015F: set_camera_position -1088.1 -513.9 30.2 0 0 0 0160: point_camera -1088.1 -513.9 30 2 wat is het verschil tussen die 2 en wat kan ik ermee? alvast bedankt, McDude EDIT: sorry ik had niet in de gaten dat ik dubbel posten Bewerkt: 9 april 2005 door McDude
Recommended Posts