Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Misschien maakt dit tekeningetje het je duidelijk...Ik heb een voorbeeld gepakt dat ik een camera op een huis laat richten:

post-46-1113038471.gif

  • Reacties 147
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Eclipse

    24

  • PatrickW

    21

  • Wauzie

    16

  • bigG

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weken later...
Geplaatst:

heej, ik heb een teleport gemaakt, maar nu zou ik graag het volgende willen:

je stapt in de sphere, je krijgt een screenshot in beeld, en na 2 sec verdwijnt ie en sta je op de nieuwe plek.

hier alvast mijn thread, en de teleportsphere staat op de langste landingsbaan op het vliegveld, eigenlijk boven zee

:Label008715
0001: wait  100 ms
03A4: name_thread "TPTEST"
03BC: $6 = create_sphere -1740.78 -1727.943  13.887  5.0

:Label00873C
0001: wait  100 ms
00D6: if  0
00E3:   player $PLAYER_CHAR  0 ()near_point -1740.78 -1727.943 radius  2.0  2.0
004D: jump_if_false ££Label00873C
0001: wait 150 ms
010A:  player $PLAYER_CHAR money >  2500
004d: jump_if_false ££Label00873C
0109: player $PLAYER_CHAR money += -2500
0055: put_player $PLAYER_CHAR at -1742.21 -964.014  13.887
0001: wait  5000 ms
0002: jump ££Label00873C

Geplaatst:

Moet je betalen voor deze teleport, zonee....haal dat dit weg:

010A:  player $PLAYER_CHAR money >  2500

004d: jump_if_false ££Label00873C

0109: player $PLAYER_CHAR money += -2500

Maar ik zou een fade-out maken....dat is dat het beeld langzaam zwart wordt en daarna op de nieuwe plek een fade-in

Geplaatst:

Ik heb voor GTA Revolution ook een thread gemaakt. Hier zit de Fade al in. Je hoef alleen maar de 2 coordinaten te veranderen. Van de marker van waar de player gespawnt word. Hier issie:

:Label030FB1
03A4: name_thread "TELEP1"
04CE: $532 = create_icon_marker_without_sphere  0 at  291.38 -1940.224  67.273

:Label030FD1
0001: wait  0 ms
00D6: if  0
00F6:   player $PLAYER_CHAR  1 (in-sphere)near_point_on_foot  291.38 -1940.224  67.273 radius  .5  .5  1.0
004D: jump_if_false ££Label030FD1
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state  0 (frozen)
016A: fade  0 ()  1000 ms
0001: wait  0 ms
00D6: if  0
816B:   NOT   fading
004D: jump_if_false ££Label030FD1
0055: put_player $PLAYER_CHAR at  400.972 -1509.847  13.393
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to  45.0
0109: player $PLAYER_CHAR money +=  500
03E5: text_box "REV_D1"
04BB: select_interiour  0 ;; select render area
016A: fade  1 (back)  1000 ms

:Label03105F
0001: wait  0 ms
00D6: if  0
816B:   NOT   fading
004D: jump_if_false ££Label03105F
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state  1 (unfrozen)
0002: jump ££Label030FD1

Geplaatst:

bedankt, maar toch zou ik graag willen weten of zo een screen tussendoor ook mogelijk is, en of het makelijk te maken is of dat ik veel bestanden moet gaan veranderen om mijn eigen plaatje er te in te krijgen

Geplaatst:

Ik weet niet of dit mogelijk is....ik heb het nog nooit gezien/gemaakt.

Geplaatst:
bedankt, maar toch zou ik graag willen weten of zo een screen tussendoor ook mogelijk is, en of het makelijk te maken is of dat ik veel bestanden moet gaan veranderen om mijn eigen plaatje er te in te krijgen

Dit is wel mogelijk...Je moet dan met Splashes werken volgen mij..Dit hebbben ze bij Marks Fun Island in het begin gedaan ;)

Geplaatst:

*wauzie je auto-verkoop-thread doet het niet..., ik krijg wel een giganties marker maar als ik er in sta gebuert er niks :blink:

ik heb trouwens nog een vraag...

hoe zorg ik ervoor dat sommige markers groter zijn dan andere markers ?, ik bedoel die roze dingen waar je in moet gaan staan ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Oh, dan moet ik eens kijken of ik fout zit.....

Van die marker:

03BC: $472 = create_sphere -903.0 800.3 10.5 1.0

$472 = ID

-903.0 800.3 10.5 = X Y Z coördinaat

1.0 = de grootte. 1 is klein....voor een auto zou ik 5 pakken.

EDIT:

Ik heb nog eens gekeken naar de thread van die auto kopen maar er zit geen fout in. Ik heb hem zelfs uit mijn eigen vc gedaan en daar doet hij het.

Je kan 3 dingen fout hebben gedaan:

- Heb je deze regel op de goede plaats gezet? 004F: create_thread ££Labelbuy1

- Heb je de Labels op de goede plaats gezet?

- Ben je goed in de marker gaan staan? Want in deze regel is de radius maar heel klein, hij zou eigenlijk hoger moeten zijn.

00e3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point -1734.270 -1708.423 radius 1.0 1.0
De laatste 2 getallen geeft aan hoe groot het gebied is waar je in moet gaan staan. 1.0 is erg klein. Je kan beter 2.0 pakken. Bewerkt: door Wauzie
Geplaatst:

heej, mensen, mn volgende vraag over mn teleport(eigenlijk word het nu geen teleport, maar is voor hetzelfde bedoel). Hoe kan je er voor zorgen dat er, als je in een sphere stapt, dat je camera naar een andere positie verplatst, dat er een auto (in dit geval bus) aan komt rijden, dat je in stapt, de bus rijdt weg, en dan een fade out. een fade in op een andere plek, de bus komt aanrtijden, stopt, jij stapt uit, bus rijdt weg, camera weer normaal, is $10 van je geld af en dat je dan weer verder kan. als iemand mij kan helpen, graag

Geplaatst:

Als het in plaats van een bus ook een taxi mag zijn, is dit heel makkelijk ( dit zit namelijk al in VC):

0556: create_cab -1047.664 -298.188  11.0  266.28  512.591 -74.9  9.573  189.24

De eerste vier coordinaten zijn de X,Y,Z en de hoek van het vertrek-punt. De laatste vier de X,Y,Z en de hoek van het aankomst-punt.

Op het vertrekpunt komt een taxi te staan, als je daarin stapt rijdt ie weg, fade out, fade-in en je ziet de taxi weer stoppen op de aankomstplek, waar de spelen uitstapt.

Dit kost je $9.

Misschien niet helemaal wat je wil, maar wel erg makkelijk. Als je toch een bus wilt, met een sphere, en dat het $10 kost, dan zul je het helemaal uit moeten coderen en ben je veel meer tijd kwijt.

Geplaatst:

1. kan je dat instappen ook automatisch laten doen?

2. zou het mogelijk zijn om ipv create_cab create_coach kunnen doen.

3. met die code staat de taxi er zeker al? mijn bedoeling is echter om er een busmod van te maken, bij elke halte, maar die bus moet wel komen aanrijden.

en die extra tijd maakt me niet veel uit, zolang het maar niet heel erg lang duurt.

Geplaatst:

Ja, dit gaat...maar het duurt veel langer om het te maken:

Eerst maak je een marker en zet stel je in dat je niet meer kan bewegen....dan laat het mannetje dan naar de taxi lopen en instappen.

Geplaatst:

Gebruik deze "opcode search tool": http://vc-db.webtools4you.net/?do=down

Hiermee kan je zelf de opcodes opzoeken en zo alles in elkaar puzzelen. Je kan ook naar de R* codes kijken, of naar mijn missies in Revolution. Want die zijn erg makkelijk opgebouwd.

Als je een beetje creatief bent komt je er wel :)

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...