Eclipse Geplaatst: 9 april 2005 Rapport Geplaatst: 9 april 2005 Misschien maakt dit tekeningetje het je duidelijk...Ik heb een voorbeeld gepakt dat ik een camera op een huis laat richten:
McDude Geplaatst: 9 april 2005 Rapport Geplaatst: 9 april 2005 thanx eclipse ik ga het ff uitproberen :lol:
fa_leuk_en_lollig Geplaatst: 18 april 2005 Rapport Geplaatst: 18 april 2005 heej, ik heb een teleport gemaakt, maar nu zou ik graag het volgende willen: je stapt in de sphere, je krijgt een screenshot in beeld, en na 2 sec verdwijnt ie en sta je op de nieuwe plek. hier alvast mijn thread, en de teleportsphere staat op de langste landingsbaan op het vliegveld, eigenlijk boven zee :Label008715 0001: wait 100 ms 03A4: name_thread "TPTEST" 03BC: $6 = create_sphere -1740.78 -1727.943 13.887 5.0 :Label00873C 0001: wait 100 ms 00D6: if 0 00E3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point -1740.78 -1727.943 radius 2.0 2.0 004D: jump_if_false ££Label00873C 0001: wait 150 ms 010A: player $PLAYER_CHAR money > 2500 004d: jump_if_false ££Label00873C 0109: player $PLAYER_CHAR money += -2500 0055: put_player $PLAYER_CHAR at -1742.21 -964.014 13.887 0001: wait 5000 ms 0002: jump ££Label00873C
Wauzie Geplaatst: 18 april 2005 Rapport Geplaatst: 18 april 2005 Moet je betalen voor deze teleport, zonee....haal dat dit weg: 010A: player $PLAYER_CHAR money > 2500004d: jump_if_false ££Label00873C 0109: player $PLAYER_CHAR money += -2500 Maar ik zou een fade-out maken....dat is dat het beeld langzaam zwart wordt en daarna op de nieuwe plek een fade-in
Eclipse Geplaatst: 18 april 2005 Rapport Geplaatst: 18 april 2005 Ik heb voor GTA Revolution ook een thread gemaakt. Hier zit de Fade al in. Je hoef alleen maar de 2 coordinaten te veranderen. Van de marker van waar de player gespawnt word. Hier issie: :Label030FB1 03A4: name_thread "TELEP1" 04CE: $532 = create_icon_marker_without_sphere 0 at 291.38 -1940.224 67.273 :Label030FD1 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00F6: player $PLAYER_CHAR 1 (in-sphere)near_point_on_foot 291.38 -1940.224 67.273 radius .5 .5 1.0 004D: jump_if_false ££Label030FD1 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 (frozen) 016A: fade 0 () 1000 ms 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 816B: NOT fading 004D: jump_if_false ££Label030FD1 0055: put_player $PLAYER_CHAR at 400.972 -1509.847 13.393 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 45.0 0109: player $PLAYER_CHAR money += 500 03E5: text_box "REV_D1" 04BB: select_interiour 0 ;; select render area 016A: fade 1 (back) 1000 ms :Label03105F 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 816B: NOT fading 004D: jump_if_false ££Label03105F 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 0002: jump ££Label030FD1
fa_leuk_en_lollig Geplaatst: 18 april 2005 Rapport Geplaatst: 18 april 2005 bedankt, maar toch zou ik graag willen weten of zo een screen tussendoor ook mogelijk is, en of het makelijk te maken is of dat ik veel bestanden moet gaan veranderen om mijn eigen plaatje er te in te krijgen
Wauzie Geplaatst: 18 april 2005 Rapport Geplaatst: 18 april 2005 Ik weet niet of dit mogelijk is....ik heb het nog nooit gezien/gemaakt.
Eclipse Geplaatst: 18 april 2005 Rapport Geplaatst: 18 april 2005 bedankt, maar toch zou ik graag willen weten of zo een screen tussendoor ook mogelijk is, en of het makelijk te maken is of dat ik veel bestanden moet gaan veranderen om mijn eigen plaatje er te in te krijgen Dit is wel mogelijk...Je moet dan met Splashes werken volgen mij..Dit hebbben ze bij Marks Fun Island in het begin gedaan
Bradley H. Geplaatst: 18 april 2005 Rapport Geplaatst: 18 april 2005 *wauzie je auto-verkoop-thread doet het niet..., ik krijg wel een giganties marker maar als ik er in sta gebuert er niks :blink: ik heb trouwens nog een vraag... hoe zorg ik ervoor dat sommige markers groter zijn dan andere markers ?, ik bedoel die roze dingen waar je in moet gaan staan
Wauzie Geplaatst: 19 april 2005 Rapport Geplaatst: 19 april 2005 (bewerkt) Oh, dan moet ik eens kijken of ik fout zit..... Van die marker: 03BC: $472 = create_sphere -903.0 800.3 10.5 1.0 $472 = ID -903.0 800.3 10.5 = X Y Z coördinaat 1.0 = de grootte. 1 is klein....voor een auto zou ik 5 pakken. EDIT: Ik heb nog eens gekeken naar de thread van die auto kopen maar er zit geen fout in. Ik heb hem zelfs uit mijn eigen vc gedaan en daar doet hij het. Je kan 3 dingen fout hebben gedaan: - Heb je deze regel op de goede plaats gezet? 004F: create_thread ££Labelbuy1 - Heb je de Labels op de goede plaats gezet? - Ben je goed in de marker gaan staan? Want in deze regel is de radius maar heel klein, hij zou eigenlijk hoger moeten zijn. 00e3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point -1734.270 -1708.423 radius 1.0 1.0 De laatste 2 getallen geeft aan hoe groot het gebied is waar je in moet gaan staan. 1.0 is erg klein. Je kan beter 2.0 pakken. Bewerkt: 19 april 2005 door Wauzie
fa_leuk_en_lollig Geplaatst: 19 april 2005 Rapport Geplaatst: 19 april 2005 heej, mensen, mn volgende vraag over mn teleport(eigenlijk word het nu geen teleport, maar is voor hetzelfde bedoel). Hoe kan je er voor zorgen dat er, als je in een sphere stapt, dat je camera naar een andere positie verplatst, dat er een auto (in dit geval bus) aan komt rijden, dat je in stapt, de bus rijdt weg, en dan een fade out. een fade in op een andere plek, de bus komt aanrtijden, stopt, jij stapt uit, bus rijdt weg, camera weer normaal, is $10 van je geld af en dat je dan weer verder kan. als iemand mij kan helpen, graag
PatrickW Geplaatst: 19 april 2005 Rapport Geplaatst: 19 april 2005 Als het in plaats van een bus ook een taxi mag zijn, is dit heel makkelijk ( dit zit namelijk al in VC): 0556: create_cab -1047.664 -298.188 11.0 266.28 512.591 -74.9 9.573 189.24 De eerste vier coordinaten zijn de X,Y,Z en de hoek van het vertrek-punt. De laatste vier de X,Y,Z en de hoek van het aankomst-punt. Op het vertrekpunt komt een taxi te staan, als je daarin stapt rijdt ie weg, fade out, fade-in en je ziet de taxi weer stoppen op de aankomstplek, waar de spelen uitstapt. Dit kost je $9. Misschien niet helemaal wat je wil, maar wel erg makkelijk. Als je toch een bus wilt, met een sphere, en dat het $10 kost, dan zul je het helemaal uit moeten coderen en ben je veel meer tijd kwijt.
fa_leuk_en_lollig Geplaatst: 20 april 2005 Rapport Geplaatst: 20 april 2005 1. kan je dat instappen ook automatisch laten doen? 2. zou het mogelijk zijn om ipv create_cab create_coach kunnen doen. 3. met die code staat de taxi er zeker al? mijn bedoeling is echter om er een busmod van te maken, bij elke halte, maar die bus moet wel komen aanrijden. en die extra tijd maakt me niet veel uit, zolang het maar niet heel erg lang duurt.
Wauzie Geplaatst: 20 april 2005 Rapport Geplaatst: 20 april 2005 Ja, dit gaat...maar het duurt veel langer om het te maken: Eerst maak je een marker en zet stel je in dat je niet meer kan bewegen....dan laat het mannetje dan naar de taxi lopen en instappen.
Eclipse Geplaatst: 20 april 2005 Rapport Geplaatst: 20 april 2005 Gebruik deze "opcode search tool": http://vc-db.webtools4you.net/?do=down Hiermee kan je zelf de opcodes opzoeken en zo alles in elkaar puzzelen. Je kan ook naar de R* codes kijken, of naar mijn missies in Revolution. Want die zijn erg makkelijk opgebouwd. Als je een beetje creatief bent komt je er wel
Recommended Posts