gangster Geplaatst: 3 mei 2005 Rapport Geplaatst: 3 mei 2005 hoe maak je zo'n filmpje net als bij gta3 die trein aleen dan met een auto dus dat je in een marker gaat staan(met een auto) en dan zie je dat filmpje :o maar als je een standaard auto in moet vullen doe dan maar voodoo
Eclipse Geplaatst: 4 mei 2005 Rapport Geplaatst: 4 mei 2005 Voordat je dit wil maken zou ik je eerst willen vragen ofdat je al met IF's kan werken en de basis van Missionscripten al wat beheerst? Zo niet, neem dan een kijkje in de master tutorial list en ga daar maar eens een paar tutorials volgen. Je kan ook op Mijn Site kijken. Daar staat ook het een of het ander. Als je het wel al beheerst zou ik graag willen zien wat je al hebt gemaakt. Anders is er geen beginnen aan.
gangster Geplaatst: 4 mei 2005 Rapport Geplaatst: 4 mei 2005 (bewerkt) op jouw site zijn ze allemaal gelukt en op wauzie(behalve met die auto kopen die doet het bij mij niet :angry: terwijl ik alles hetzelfde heb behalve de coordinaten )en ik moet effe een nieuwe thread maken want ik heb die verwijderd Bewerkt: 4 mei 2005 door gangster
teuntjuh Geplaatst: 27 mei 2005 Rapport Geplaatst: 27 mei 2005 Ik ben bezig met een mod waarin je constant wordt achtervolgd door een soort zombies, en nee ik ben niet de GTA: Longnight mod aan het na-apen, ik wil alleen modden . Maar ik zou graag wat text bestanden willen over bepaalde dingen van het .scm bestand, bijvoorbeeld de verschillende walk styles en manieren om willekeurig actors te maken om de player heen. Ik ga dan ook nog een paar missies maken maar jah... ik wil alleen wat bestanden over deze dingen. Als iemand even een link kan geven of de bestanden zou ik heel blij zijn. Ik heb ook een topic hierover op GTAForums.com gemaakt maar het is voor de zekerheid...
PatrickW Geplaatst: 27 mei 2005 Rapport Geplaatst: 27 mei 2005 Voor dit soort "advanced" dingen kun je inderdaad beter op het engelse forum zoeken. Daar staan enkele goede tutorials ( helaas wel in engels), en ook ik de mission coding forums, zijn de meeste dingen al wel eens aan bod gekomen. Veel succes.
teuntjuh Geplaatst: 28 mei 2005 Rapport Geplaatst: 28 mei 2005 (bewerkt) Edit: Ik heb een beetje onderzocht wat voor waarden de walk_style opcode heeft en mijn 'onderzoeksresultaten' staan in het engels op gtaforums.com. Ik ga ook een paar tutorials zoeken over floating values enzo want ik weet niet echt waar die voor dienen. Edit: De camera in het begin van het spel, ik weet niet wie dat ook al weer vroeg, kan je toch ook gewoon met de opcodes voor camera position en point camera doen of crasht GTA VC dan? Bewerkt: 29 mei 2005 door teuntjuh
bigG Geplaatst: 28 juni 2005 Rapport Geplaatst: 28 juni 2005 (bewerkt) kan je zoon zone waar een tut over stond op eclipse site, ervoor zorgen dat je 3 of meer sterren krijgt als je er door heen gaat? en het liefst ook op een bepaalde hoogt? en nog een vraag: ik wil geld in gta vc spawnen, ik heb de tut gelezen over pickups plaatsen en mijn vraag is: is er een id voor geld? (en kan je dat ook op een bepaalde hoogte neerzetten?) edit: sorry dat ik in een oud topic post ik dacht dat er 28 juni stond in plaats van 28 mei Bewerkt: 28 juni 2005 door marty
PatrickW Geplaatst: 28 juni 2005 Rapport Geplaatst: 28 juni 2005 kan je zoon zone waar een tut over stond op eclipse site, ervoor zorgen dat je 3 of meer sterren krijgt als je er door heen gaat? en het liefst ook op een bepaalde hoogt? en nog een vraag: ik wil geld in gta vc spawnen, ik heb de tut gelezen over pickups plaatsen en mijn vraag is: is er een id voor geld? (en kan je dat ook op een bepaalde hoogte neerzetten?)edit: sorry dat ik in een oud topic post ik dacht dat er 28 juni stond in plaats van 28 mei ja dat kan in principe wel, want er zijn opcodes om te checken of de speler in een bepaalde zone is.... Je maakt dan een thread die regelmatig kijkt of de speler in die zone is, en zo ja, de bijbehorende actie uitvoert ( b.v. verhogen van wanted-level). Maar daarvoor hoef je eigenlijk niet extra van die zones aan te maken, want er zijn heel veel opcodes om te kijken of de speler in een bepaald gebied is (player_near_point, player_in_area, player_in_cube), en deze kun je dus ook gewoon in een thread gebruiken die regelmatig die conditie checked. Over money-pickups.... Deze wordt gebruikt voor zo'n automatisch oplopende money-pickup... 04A6: $1236 = create_asset_money_pickup_at -378.4 -536.9 17.2 money $26D $26D
Ironfist Geplaatst: 14 juli 2005 Rapport Geplaatst: 14 juli 2005 Ik had het al gevraagd in het stripped main topic maar ik stel de vraag opnieuw hier want dat was gewoon een edit: Hoe kan ik actors in SA de player laten aanvallen? Ik gebruik deze code voor de actor te spawnen en een wapen te geven en die werkt perfect, maar die staat daar gewoon niks te doen. :GFAGNT_92000D6: if 21 8248: NOT model 195 available 8248: NOT model 352 available 004D: jump_if_false ££GFAGNT_928 0247: request_model 352 0247: request_model 195 0001: wait 0 ms 0002: jump ££GFAGNT_920 :GFAGNT_928 009A: @2 = create_actor 5 195 at 2509.667 -1666.415 15.44375 0173: set_actor @2 z_angle_to 180.0 01B2: give_actor @2 weapon 28 ammo 60 ;; Load the weapon model before using this 01B9: set_actor @2 armed_weapon_to 1 02E2: set_actor @2 weapon_accuracy_to 75 0978: unknown_fill/merge_entity 65540 $1230 0709: unknown_set_entity_item $1230 36 1022 0.0 100.0 0.0 0.0 1 0 0709: unknown_set_entity_item $1230 37 1022 0.0 100.0 0.0 0.0 1 0 0709: unknown_set_entity_item $1230 36 1024 0.0 50.0 0.0 0.0 0 1 060B: unknown_actor_use_entity @2 $1230 077A: @2 4 7 077A: @2 4 9 077A: @2 4 10 077A: @2 4 11 077A: @2 4 12 077A: @2 4 13 077A: @2 4 14 0350: unknown_actor @2 not_scared_flag 1 0321: kill_actor $130 0446: (unknown) @2 0 0568: @2 1 02AB: set_actor @2 immunities 0 0 1 1 0 0223: set_actor @2 health_to 500 01C5: remove_actor_from_mission_cleanup_list @2 05BA: unknown_action_sequence @2 -1 Edit: oh ja, deze code komt rechtstreeks uit de originele main.scm wat kan er ook nog weggelaten worden?
Eclipse Geplaatst: 14 juli 2005 Rapport Geplaatst: 14 juli 2005 Ik heb deze opcode gevonden: 0321: kill_actor @159 Maar ik vind het maar raar dat er maar 1 parameter inzit. Normaal is het een parameter voor wie gedood moet worden en wie moet gaan doden. Even proberen dus..
Ironfist Geplaatst: 14 juli 2005 Rapport Geplaatst: 14 juli 2005 Sorry, al geprobeerd. Hij loopt gewoon vast als ik er de gewone dingen inzet.
Wauzie Geplaatst: 14 juli 2005 Rapport Geplaatst: 14 juli 2005 Sorry, al geprobeerd.Hij loopt gewoon vast als ik er de gewone dingen inzet. 0321: kill_actor $130 Wie is $130? Als hij jouw moet aanvallen, kies dan Player_actor: 0321: kill_actor $PLAYER_ACTOR
Synchro Geplaatst: 14 juli 2005 Rapport Geplaatst: 14 juli 2005 IK doe nu aan MAIN.scm ik wil het leren. Maar ik heb nu SAbuilder033. Ik heb wat verandert dan druk ik save. Maar dan heb ik een .txt document. Hoe kan je dat om zetten naar .scm?
Ironfist Geplaatst: 14 juli 2005 Rapport Geplaatst: 14 juli 2005 je moet compilen, duw F7. En de code van Wauzie werkt ook al niet :blink:
Wauzie Geplaatst: 28 juli 2005 Rapport Geplaatst: 28 juli 2005 Ik heb zonet de nOOb mod geinstaleerd en even mee gespeeld maar ik vond het toch niet zo leuk omdat je niet verder kan met de missies. (en omdat ie veel foutmeldingen gaf)Dus plaatste ik de oude Main.scm weer. Alleen als ik nu steeds op ENTER druk dan kapt SA ermee. Wat moet ik doen??? Je moet ook het bestand Scripts.img in deze map plaatsen @Marty, je vergeet een parameter: Oude regel: 032B: $hah = create_weapon_pickup #M4 1000 ammo at 240.802 -1283.788 9.925 Nieuwe & verbeterde regel :behappy: : 032B: $hah = create_weapon_pickup #M4 1000 ammo 999 at 240.802 -1283.788 9.925 999 = aantal kogels; ammo.
Recommended Posts