Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

hoe maak je zo'n filmpje net als bij gta3 die trein aleen dan met een auto dus dat je in een marker gaat staan(met een auto) en dan zie je dat filmpje :o maar als je een standaard auto in moet vullen doe dan maar voodoo :)

• Reacties 147
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Eclipse

24

• PatrickW

21

• Wauzie

16

• bigG

15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Voordat je dit wil maken zou ik je eerst willen vragen ofdat je al met IF's kan werken en de basis van Missionscripten al wat beheerst?

Zo niet, neem dan een kijkje in de master tutorial list en ga daar maar eens een paar tutorials volgen. Je kan ook op Mijn Site kijken. Daar staat ook het een of het ander.

Als je het wel al beheerst zou ik graag willen zien wat je al hebt gemaakt. :)

Anders is er geen beginnen aan. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

op jouw site zijn ze allemaal gelukt en op wauzie(behalve met die auto kopen die doet het bij mij niet :angry: terwijl ik alles hetzelfde heb behalve de coordinaten )en ik moet effe een nieuwe thread maken want ik heb die verwijderd

Bewerkt: door gangster
  • 4 weken later...
Geplaatst:

Ik ben bezig met een mod waarin je constant wordt achtervolgd door een soort zombies, en nee ik ben niet de GTA: Longnight mod aan het na-apen, ik wil alleen modden :puh: . Maar ik zou graag wat text bestanden willen over bepaalde dingen van het .scm bestand, bijvoorbeeld de verschillende walk styles en manieren om willekeurig actors te maken om de player heen. Ik ga dan ook nog een paar missies maken maar jah... ik wil alleen wat bestanden over deze dingen. Als iemand even een link kan geven of de bestanden zou ik heel blij zijn. Ik heb ook een topic hierover op GTAForums.com gemaakt maar het is voor de zekerheid...

Geplaatst:

Voor dit soort "advanced" dingen kun je inderdaad beter op het engelse forum zoeken. Daar staan enkele goede tutorials ( helaas wel in engels), en ook ik de mission coding forums, zijn de meeste dingen al wel eens aan bod gekomen.

Veel succes.

Edit: Ik heb een beetje onderzocht wat voor waarden de walk_style opcode heeft en mijn 'onderzoeksresultaten' staan in het engels op gtaforums.com. Ik ga ook een paar tutorials zoeken over floating values enzo want ik weet niet echt waar die voor dienen.

Edit: De camera in het begin van het spel, ik weet niet wie dat ook al weer vroeg, kan je toch ook gewoon met de opcodes voor camera position en point camera doen of crasht GTA VC dan?

Bewerkt: door teuntjuh
  • 1 maand later...

kan je zoon zone waar een tut over stond op eclipse site, ervoor zorgen dat je 3 of meer sterren krijgt als je er door heen gaat? en het liefst ook op een bepaalde hoogt? en nog een vraag: ik wil geld in gta vc spawnen, ik heb de tut gelezen over pickups plaatsen en mijn vraag is: is er een id voor geld? (en kan je dat ook op een bepaalde hoogte neerzetten?)

edit: sorry dat ik in een oud topic post ik dacht dat er 28 juni stond in plaats van 28 mei

Bewerkt: door marty
Geplaatst:
kan je zoon zone waar een tut over stond op eclipse site, ervoor zorgen dat je 3 of meer sterren krijgt als je er door heen gaat? en het liefst ook op een bepaalde hoogt? en nog een vraag: ik wil geld in gta vc spawnen, ik heb de tut gelezen over pickups plaatsen en mijn vraag is: is er een id voor geld? (en kan je dat ook op een bepaalde hoogte neerzetten?)

edit: sorry dat ik in een oud topic post ik dacht dat er 28 juni stond in plaats van 28 mei

ja dat kan in principe wel, want er zijn opcodes om te checken of de speler in een bepaalde zone is.... Je maakt dan een thread die regelmatig kijkt of de speler in die zone is, en zo ja, de bijbehorende actie uitvoert ( b.v. verhogen van wanted-level).

Maar daarvoor hoef je eigenlijk niet extra van die zones aan te maken, want er zijn heel veel opcodes om te kijken of de speler in een bepaald gebied is (player_near_point, player_in_area, player_in_cube), en deze kun je dus ook gewoon in een thread gebruiken die regelmatig die conditie checked.

Over money-pickups....

Deze wordt gebruikt voor zo'n automatisch oplopende money-pickup...

04A6: $1236 = create_asset_money_pickup_at -378.4 -536.9 17.2 money $26D $26D

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik had het al gevraagd in het stripped main topic maar ik stel de vraag opnieuw hier want dat was gewoon een edit:

Hoe kan ik actors in SA de player laten aanvallen?

Ik gebruik deze code voor de actor te spawnen en een wapen te geven en die werkt perfect, maar die staat daar gewoon niks te doen.

:GFAGNT_920

00D6: if  21

8248:  NOT  model  195 available

8248:  NOT  model  352 available

004D: jump_if_false ££GFAGNT_928

0247: request_model  352

0247: request_model  195

0001: wait  0 ms

0002: jump ££GFAGNT_920

:GFAGNT_928

009A: @2 = create_actor  5  195 at  2509.667 -1666.415  15.44375

0173: set_actor @2 z_angle_to  180.0

01B2: give_actor @2 weapon  28 ammo  60  ;; Load the weapon model before using this

01B9: set_actor @2 armed_weapon_to  1

02E2: set_actor @2 weapon_accuracy_to  75

0978: unknown_fill/merge_entity  65540 $1230

0709: unknown_set_entity_item $1230  36  1022  0.0  100.0  0.0  0.0  1  0

0709: unknown_set_entity_item $1230  37  1022  0.0  100.0  0.0  0.0  1  0

0709: unknown_set_entity_item $1230  36  1024  0.0  50.0  0.0  0.0  0  1

060B: unknown_actor_use_entity @2 $1230

077A: @2  4  7

077A: @2  4  9

077A: @2  4  10

077A: @2  4  11

077A: @2  4  12

077A: @2  4  13

077A: @2  4  14

0350: unknown_actor @2 not_scared_flag  1

0321: kill_actor $130

0446: (unknown) @2  0

0568: @2  1

02AB: set_actor @2 immunities  0  0  1  1  0

0223: set_actor @2 health_to  500

01C5: remove_actor_from_mission_cleanup_list @2

05BA: unknown_action_sequence @2 -1

Edit: oh ja, deze code komt rechtstreeks uit de originele main.scm

wat kan er ook nog weggelaten worden?

Geplaatst:

Ik heb deze opcode gevonden:

0321: kill_actor @159

Maar ik vind het maar raar dat er maar 1 parameter inzit. Normaal is het een parameter voor wie gedood moet worden en wie moet gaan doden.

Even proberen dus..

Geplaatst:

Sorry, al geprobeerd.

Hij loopt gewoon vast als ik er de gewone dingen inzet.

Geplaatst:
Sorry, al geprobeerd.

Hij loopt gewoon vast als ik er de gewone dingen inzet.

0321: kill_actor $130

Wie is $130?

Als hij jouw moet aanvallen, kies dan Player_actor:

0321: kill_actor $PLAYER_ACTOR

Geplaatst:

IK doe nu aan MAIN.scm ik wil het leren.

Maar ik heb nu SAbuilder033.

Ik heb wat verandert dan druk ik save.

Maar dan heb ik een .txt document.

Hoe kan je dat om zetten naar .scm?

Geplaatst:

je moet compilen, duw F7.

En de code van Wauzie werkt ook al niet :blink:

• 2 weken later...
Geplaatst:
Ik heb zonet de nOOb mod geinstaleerd en even mee gespeeld maar ik vond het toch niet zo leuk omdat je niet verder kan met de missies. (en omdat ie veel foutmeldingen gaf)

Dus plaatste ik de oude Main.scm weer.

Alleen als ik nu steeds op ENTER druk dan kapt SA ermee.

Wat moet ik doen???

Je moet ook het bestand Scripts.img in deze map plaatsen ;)

@Marty, je vergeet een parameter:

Oude regel:

032B: $hah = create_weapon_pickup #M4 1000 ammo at 240.802 -1283.788 9.925

Nieuwe & verbeterde regel :behappy: :

032B: $hah = create_weapon_pickup #M4 1000 ammo 999 at 240.802 -1283.788 9.925

999 = aantal kogels; ammo.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...