W3sl3y Geplaatst: 28 juli 2005 Rapport Geplaatst: 28 juli 2005 Ik heb zonet de nOOb mod geinstaleerd en even mee gespeeld maar ik vond het toch niet zo leuk omdat je niet verder kan met de missies. (en omdat ie veel foutmeldingen gaf)Dus plaatste ik de oude Main.scm weer. Alleen als ik nu steeds op ENTER druk dan kapt SA ermee. Wat moet ik doen??? Je moet ook het bestand Scripts.img in deze map plaatsen ok heb ik gedaan maar nu is het nog steeds het zelfde... Als ik op Enter druk stopt ie er gewoon mee. Soms ook weer niet maar nu maximaal 8x Enter stopt ie helemaal. Maar meestal is het al bij de 1e x. Je bent een held als je me helpt
Wauzie Geplaatst: 28 juli 2005 Rapport Geplaatst: 28 juli 2005 Probeer eens new game te doen...dat zou moeten werken, maar misschien is het niet meer mogelijk je savegames te gebruiken.
W3sl3y Geplaatst: 28 juli 2005 Rapport Geplaatst: 28 juli 2005 (bewerkt) Ik ga het morgen proberen... Ik zit de hele dag al achter de kompjoeter en nu ben ik het zat. EDIT:Ik heb het onder een andere save game gedaan en nu gaf hij niet een foutmelding als ik op ENTER drukte maar nu na een tijdje spelen gewoon vanzelf. Bewerkt: 29 juli 2005 door W3sl3y
little_gangstar Geplaatst: 29 juli 2005 Rapport Geplaatst: 29 juli 2005 wauzie zegt toch dat je een hele nieuwe game moet openen jij opent een andere saved game. Lil_G
bigG Geplaatst: 29 juli 2005 Rapport Geplaatst: 29 juli 2005 (bewerkt) Ik heb nu het icoontje op de juiste plek maar als ik er doorheen loop hoor ik wel zo'n geluidje maar verder niks. Ik pak hem niet op ? edit: ik wou nog 3 auto's plaatsen en toen ik op F7 drukte stond er de lijn + parameter 4 is not set. Wat is parameter 4? 014B: $mo1 = init_parked_car_generator #TAXI 8 8 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 242.078 -1279.485 9.921 014C: set_parked_car_generator $mo1 cars_to_generate_to 101 014B: $mo2 = init_parked_car_generator #POLICE 8 8 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 240.339 -1287.707 9.921 014C: set_parked_car_generator $mo2 cars_to_generate_to 101 014B: $mo3 = init_parked_car_generator #VIRGO 8 8 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 236.883 -1301.946 9.662 014C: set_parked_car_generator $mo3 cars_to_generate_to 101 Bewerkt: 29 juli 2005 door marty
Wauzie Geplaatst: 29 juli 2005 Rapport Geplaatst: 29 juli 2005 Ik begin meestal met zo'n regel (8 8 0 = -1 -1 1) 014B: $2830 = init_parked_car_generator #MONSTER -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 2489.667 -1666.415 13.64375 angle 270.0014C: set_parked_car_generator $2830 cars_to_generate_to 101
bigG Geplaatst: 30 juli 2005 Rapport Geplaatst: 30 juli 2005 Ik heb het veranderd maar ik heb nog steeds dezelfde foutmelding : 014B: $mo1 = init_parked_car_generator #TAXI -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 242.078 -1279.485 9.921 014C: set_parked_car_generator $mo1 cars_to_generate_to 101 014B: $mo2 = init_parked_car_generator #POLICE -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 240.339 -1287.707 9.921 014C: set_parked_car_generator $mo2 cars_to_generate_to 101 014B: $mo3 = init_parked_car_generator #VIRGO -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 236.883 -1301.946 9.662 014C: set_parked_car_generator $mo3 cars_to_generate_to 101
PatrickW Geplaatst: 30 juli 2005 Rapport Geplaatst: 30 juli 2005 Zoals de foutmelding al aangaf was je een parameter vergeten. In dit geval de laatste van de regel, die de richting aangeeft waarin de neus van de auto wijst. Zoals hieronder ( ik hem maar een willekeurige hoek (175 graden ) genomen. 014B: $mo1 = init_parked_car_generator #TAXI -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 242.078 -1279.485 9.921 angle 175.0 014C: set_parked_car_generator $mo1 cars_to_generate_to 101 014B: $mo2 = init_parked_car_generator #POLICE -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 240.339 -1287.707 9.921 angle 175.0 014C: set_parked_car_generator $mo2 cars_to_generate_to 101 014B: $mo3 = init_parked_car_generator #VIRGO -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 236.883 -1301.946 9.662 angle 175.0 014C: set_parked_car_generator $mo3 cars_to_generate_to 101
bigG Geplaatst: 30 juli 2005 Rapport Geplaatst: 30 juli 2005 (bewerkt) In dit geval de laatste van de regel, die de richting aangeeft waarin de neus van de auto wijst. Hoe dom, de vorige keren had ik die er wel bij gedaan . Bewerkt: 30 juli 2005 door marty
PatrickW Geplaatst: 30 juli 2005 Rapport Geplaatst: 30 juli 2005 Deze melding krijg je als je ergens een 'jump', jump_if_false', 'gosub' of 'create_thread" hebt gebruikt met een label dat niet bestaat.
bigG Geplaatst: 31 juli 2005 Rapport Geplaatst: 31 juli 2005 (bewerkt) Ik heb weer een probleem want ik wou een PCJ600 en een sanchez plaatsen maar als ik naar de plek toe ga is er helemaal niks 014B: $mo9 = init_parked_car_generator #PCJ600 -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -341.649 -520.363 11.791 angle 90.0 014C: set_parked_car_generator $mo9 cars_to_generate_to 101 014B: $m10 = init_parked_car_generator #SANCHEZ -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -335.811 -520.458 11.791 angle 90.0 014C: set_parkec_car_generator $m10 cars_to_generate_to 101 Bewerkt: 2 augustus 2005 door marty
Pr0pst3r Geplaatst: 2 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2005 ok...ik wou dus ook ff wat veranderen aan me spel. Ik wou namelijk een savehouse toevoegen, ik heb dus alles gedaan volgens de tutorial, maar ik kreeg twee foutmeldingen. 1) De GXT editor wou het path: blablabla\TEXT\american.gxt) niet openen, ook al was die file er (ik heb het gecheckt), nja toen heb ik maar blablabla\TEXT\american.gxt geopend en die andere gewist. (ok, mss niet het slimste, maar ik wou voort, en dit was meer een test dan een final version)...anyway, toen ik wou saven in de GXT editor gaf die een foutmelding. Kan het liggen aan dat ik de verkeerde gxt geopend had? Zoja, die andere wou niet openen, aan wat kan dat liggen? 2) De tweede fout die ik tegenkwam was met het compilen van men main.scm, ik kreeg een foutmelding dat de conditions bij een bepaald label niet juist waren, ik heb de code niet meer, of geen screenshot, maar als ik het goed herriner was het een label voor de colt45, iets met reloaden dacht ik... er stond: IF 24 .... en dan wat conditions...en die foutmelding zei dat ik het moest veranderen naar 23 als 1 van de conditions juist moest zijn, of naar 3 als ze allemaal juist moesten zijn... Ik weet niet hoe dit komt, maar dit is een thread/label dat ik niet verandert/aangeraakt heb. Hoe kan het dan dat ik daar een foutmelding op krijg? Hoe voorkom ik dit? of hoe los ik het op :S dank bij voorbaat.
bigG Geplaatst: 2 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2005 2) De tweede fout die ik tegenkwam was met het compilen van men main.scm, ik kreeg een foutmelding dat de conditions bij een bepaald label niet juist waren, ik heb de code niet meer, of geen screenshot, maar als ik het goed herriner was het een label voor de colt45, iets met reloaden dacht ik... er stond: IF 24 .... en dan wat conditions...en die foutmelding zei dat ik het moest veranderen naar 23 als 1 van de conditions juist moest zijn, of naar 3 als ze allemaal juist moesten zijn... Ik weet niet hoe dit komt, maar dit is een thread/label dat ik niet verandert/aangeraakt heb. Hoe kan het dan dat ik daar een foutmelding op krijg? Hoe voorkom ik dit? of hoe los ik het op :S dank bij voorbaat. Dan moet je het getal wat in de lijn staat waar hij naar toe gaat met je muis ding veranderen naar 23 of als er al 23 staat naar 24.
Pr0pst3r Geplaatst: 2 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2005 (bewerkt) yeah, er stond al 24, ik had het verandert naar 23, maar ik vind het alleen maar vaag dat er een "fout" zou zitten in een label dat door rockstar is gemaakt en altijd goed/juist heeft gefunctioneerd, en nu plots misloopt :/ ik snap niet hoe dat komt... nja, ik zal het volgende keer zo is oplossen.Alhoewel ik het nog vaag vind dat er een fout zit in dat label, weet je soms hoe dat komt? Thnx maar weet je ook de oplossing op mijn probleem met de gxt? Bewerkt: 2 augustus 2005 door Pr0pst3r
bigG Geplaatst: 2 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2005 (bewerkt) maar ik vind het alleen maar vaag dat er een "fout" zou zitten in een label dat door rockstar is gemaakt en altijd goed/juist heeft gefunctioneerd, en nu plots misloopt :/ ik snap niet hoe dat komt... nja, ik zal het volgende keer zo is oplossen. Thnx maar weet je ook de oplossing op mijn probleem met de gxt? Dat is omdat rockstar hem zo heeft gemaakt dat hij alleen die foutmelding geeft als er iets aan de main is veranderd. Ik zal eens kijken naar die andere fout. edit: ik heb die foutmelding ook. Bewerkt: 2 augustus 2005 door marty
Recommended Posts