Bronko Geplaatst: 4 november 2007 Rapport Geplaatst: 4 november 2007 Ik heb laatst een nieuwe pc gekregen, maar helaas krijg ik problemen tijdens het spelen van games. Hier een paar voorbeelden: In Crysis: - http://i4.tinypic.com/6g8rvro.jpg - http://i17.tinypic.com/4uvmr1f.jpg In Colin McRae DiRT: - http://i24.tinypic.com/14vnsxe.jpg Hetzelfde soort 'bug' heb ik ook in Sega Rally. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Ik heb van alle hardware in mijn pc al de nieuwste drivers dus daar zal het niet aan liggen Hier nog even mijn PC specs: Windows XP Professional Service Pack 2 Intel Core2Quad Q6600 2048MB Ram Geheugen Asus P5K Moederboard Asus EN8800gts 320MB Be Quiet! StraightPower 500Watt Reageren
Limbolander Geplaatst: 4 november 2007 Rapport Geplaatst: 4 november 2007 update je drivers en aan die quad heb je nog totaal niks. Reageren
Boris H. Geplaatst: 4 november 2007 Rapport Geplaatst: 4 november 2007 (bewerkt) en aan die quad heb je nog totaal niks. Vroeg hij of die quad nuttig was? Ben je soms een beetje jaloers? Anyway, het lijkt een beetje op een probleem wat je soms krijgt met het overklokken van je videokaart. Heb je deze overgeklockt of is dat in de fabriek gedaan? Je kan proberen hem een beetje terug te clocken en kijken of het dan wel goed loopt. En anders moet je hem inruilen. Je hebt vast wel garantie dus moet de winkel zorgen dat het goedkomt. Veel succes! Bewerkt: 4 november 2007 door Boris H. Reageren
osmgek11 Geplaatst: 4 november 2007 Rapport Geplaatst: 4 november 2007 (bewerkt) en aan die quad heb je nog totaal niks. Hoezo heb je daar niks aan. als ik van iemand een pc krijg met een QUADCORE zeg ik daar geen nee tegen en loop jij liever met een dualcore dan met een quadcore Bewerkt: 4 november 2007 door osmgek11 Reageren
Bronko Geplaatst: 4 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 november 2007 (bewerkt) update je driversen aan die quad heb je nog totaal niks. Leer lezen ik zei dat ik mijn drivers al geupdate had.. En natuurlijk heb ik wel wat aan die quad core, bijvoorbeeld bij 3dsmax die ik heel veel ga gebruiken voor mijn opleiding of bijvoorbeeld met multitasking waar ik ook redelijk veel gebruik van maak. @Boris H. Mijn videokaart is niet overclocked (voor zover ik weet).. Waar kan ik dit trouwens controleren? Heb trouwens net voor de gein ff 3dmark06 gedraaid en had als 3DMark score, 9781. Dat is gewoon normaal? Bewerkt: 4 november 2007 door Bronko Reageren
Limbolander Geplaatst: 5 november 2007 Rapport Geplaatst: 5 november 2007 en aan die quad heb je nog totaal niks. Hoezo heb je daar niks aan. als ik van iemand een pc krijg met een QUADCORE zeg ik daar geen nee tegen en loop jij liever met een dualcore dan met een quadcore quadcore word nog amper ondersteund dus weggegooid geld, en tegen de tijd dat het volledig word ondersteund zijn er al weer andere versies. Reageren
Schno009 Geplaatst: 5 november 2007 Rapport Geplaatst: 5 november 2007 Check de temperatuur van de kaart. Bij de Nvidia drivers kun je een mooi grafiekje ervan laten maken. Grafische kaarten gaan nog wel eens raar doen als ze heter dan 100 graden worden. (compact kastje, veel kabels, zit ik goed? Een verbetering van de Airflow is de oplossing, bind kabels bij elkaar, stop ze zoveel mogelijk weg, extra casefan enz) Reageren
Bronko Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2007 (bewerkt) Check de temperatuur van de kaart. Bij de Nvidia drivers kun je een mooi grafiekje ervan laten maken. Grafische kaarten gaan nog wel eens raar doen als ze heter dan 100 graden worden. (compact kastje, veel kabels, zit ik goed? Een verbetering van de Airflow is de oplossing, bind kabels bij elkaar, stop ze zoveel mogelijk weg, extra casefan enz) Kan dat grafiekje nu niet maken, heb de kaart eruit liggen maar... toen ik laatst keek was de GPU temperatuur tijdens Sega Rally 83 Graden en idle 57 graden dacht ik. Had al aan iemand gevraagd of dat normaal is, die zei van wel. En nee het is geen klein compact kastje maar zit wel aardig volgestouwd met kabels die overigens al bij elkaar zijn gebonden. quadcore word nog amper ondersteund dus weggegooid geld, en tegen de tijd dat het volledig word ondersteund zijn er al weer andere versies. Is geen weggegooid geld zoals ik al zei, voor mijn opleiding gebruik ik veel 3ds max dus ik heb er zeker wel wat aan. EDIT: Op een ander forum is nu iemand die zegt hetzelfde probleem gehad te hebben, hij had ongeveer dezelfde temperaturen. Toen zette hij er een zalman koeler op gezet en heeft hij er geen last meer van. Ik zal dus ook een koeler moeten aanschaffen of zou de kaart het normaal moeten doen met deze temperaturen? Bewerkt: 6 november 2007 door Bronko Reageren
Dead-Dodo Geplaatst: 6 november 2007 Rapport Geplaatst: 6 november 2007 het kan zijn als je voeding te weinig stroom levert aan de videokaart en dan kan de videokaart ook wel eens raar gaan doen, ik vind 500 watt voor een b merk voeding wel aan de lage kant voor een 8800gts dus ik denk als je een nieuwe voeding moet hebben Reageren
Bronko Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2007 ik vind 500 watt voor een b merk voeding wel aan de lage kant voor een 8800gts Het is een A-merk voeding (zag ik op site van azerty....) Maar dan moet 500 Watt genoeg zijn lijkt me? Reageren
xgaming Geplaatst: 6 november 2007 Rapport Geplaatst: 6 november 2007 500 watt is méér dan zat. Ik weet niet waar sommige die onzin vandaan halen.... Reageren
Arjen Geplaatst: 6 november 2007 Rapport Geplaatst: 6 november 2007 Ook al was de 500 Watt voeding van een Z-merk ( ) dan maakt het nog geen zak uit. 500 watt is 500 watt. Volgens mij heeft het te maken met DirectX. Windows XP ondersteunt DirectX 10 niet. Bij het spel Crysis krijg je DirectX 10, die heb je waarschijnlijk geïnstalleerd. Voor zowel Colin McRae Dirt en Crysis kan je DirectX 9c gebruiken. Ik zou dat eens proberen. DirectX 9.0c downloaden: Klik hier Mocht dit niet het probleem zijn dan zou ik je toch aanraden om nog eens te controleren op de Asus website of je de goede drivers hebt gedownload. Reageren
Bronko Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2007 Bedankt voor de hulp maar ik had directx 9.0c al geinstalleerd en ik had ook al gecontrolleerd of ik alle juiste drivers heb Ikzelf begin toch te denken dat het aan mijn koeling licht.. iemand op het azerty forum had net zoiets als mij met een ati kaart.. hij had bijna dezelfde temperaturen als mij (net iets lager..) Bij hem was het probleem opgelost toen hij er een zalman vf1000 had gezet. Zou dat kunnen, dat de standaard koeler die ik kreeg niet goed genoeg is ofzo? Reageren
Arjen Geplaatst: 6 november 2007 Rapport Geplaatst: 6 november 2007 Ik zou zeggen probeer het eens. Zet n ventilator voor je computer.. Reageren
Bronko Geplaatst: 6 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2007 Ik zou zeggen probeer het eens. Zet n ventilator voor je computer.. Ghehe die staat er al zo'n 5 uur nu ^^, had zijkant van kast eraf geplukt en er een ventilator neer gezet.. alleen nog geen tijd gehad om het te testen in games dat ga ik nu doen. Ik Edit wel of het helpt of niet.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.