Jump to content

Problemen met games..


Bronko

Recommended Posts

Ook al was de 500 Watt voeding van een Z-merk ( :7 ) dan maakt het nog geen zak uit. 500 watt is 500 watt.

Dat maakt zeker wel uit. A-merken hebben de garantie dat ze constant 500 watt afleveren, terwijl B-merk voedingen vaak pieken van 500 watt geven. Hierdoor is een B-merk voeding minder betrouwbaar. (enkele uitzonderingen daargelaten)

Link to comment
Delen op andere websites

Ook al was de 500 Watt voeding van een Z-merk ( :7 ) dan maakt het nog geen zak uit. 500 watt is 500 watt.

Dat maakt zeker wel uit. A-merken hebben de garantie dat ze constant 500 watt afleveren, terwijl B-merk voedingen vaak pieken van 500 watt geven. Hierdoor is een B-merk voeding minder betrouwbaar. (enkele uitzonderingen daargelaten)

Maar ik heb een A-merk voeding dus daar zal het niet aan liggen : p

Maare ik heb dus net wat spellen gespeeld met mijn kast open en de ventilator erbij en dat helpt zeker wel :)

Heb heel soms nog wel een kleine hapering en ben 1 keer die 'bug'weer tegen gekomen maar in maps van Sega Rally waar ik er altijd last van had, kom

ik geen bugs meer tegen :)

Alleen.. helpt zo'n koeling meer dan dat ik mijn kast open zet en er een ventilator voor zet? Want anders helpt het nog niet genoeg :{

Bewerkt: door Bronko
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Ook al was de 500 Watt voeding van een Z-merk ( :7 ) dan maakt het nog geen zak uit. 500 watt is 500 watt.

Dat maakt zeker wel uit. A-merken hebben de garantie dat ze constant 500 watt afleveren, terwijl B-merk voedingen vaak pieken van 500 watt geven. Hierdoor is een B-merk voeding minder betrouwbaar. (enkele uitzonderingen daargelaten)

Maar ik heb een A-merk voeding dus daar zal het niet aan liggen : p

Maare ik heb dus net wat spellen gespeeld met mijn kast open en de ventilator erbij en dat helpt zeker wel :)

Heb heel soms nog wel een kleine hapering en ben 1 keer die 'bug'weer tegen gekomen maar in maps van Sega Rally waar ik er altijd last van had, kom

ik geen bugs meer tegen :)

Alleen.. helpt zo'n koeling meer dan dat ik mijn kast open zet en er een ventilator voor zet? Want anders helpt het nog niet genoeg :{

Yeuj:) Iedereen bedankt, ik heb dit probleem ook. Ik wist ook niet hoe het kon:(, ik heb wel een kleine kast helemaal volgedouwd met rommel en staat tussen mn bureau en kledingkast in. Maar eind Maart koop ik een nieuwe pc, dus dan zal ik hem daar niet weer heen zetten. Maar wel bedankt:D

Link to comment
Delen op andere websites

Ook al was de 500 Watt voeding van een Z-merk ( :7 ) dan maakt het nog geen zak uit. 500 watt is 500 watt.

Dat maakt zeker wel uit. A-merken hebben de garantie dat ze constant 500 watt afleveren, terwijl B-merk voedingen vaak pieken van 500 watt geven. Hierdoor is een B-merk voeding minder betrouwbaar. (enkele uitzonderingen daargelaten)

Hoe raar het misschien ook klinkt, Arjen heeft wél gelijk. Als een voeding 500 watt kan leveren, kan hij dat ook. Het ligt alleen op welke spanningen hij het meeste stroom kan leveren, dat verschilt nogal per voeding. Een voeding levert overigens geen 500 watt, hij kán 500 watt leveren, het is een kwestie van verbruiken. Verbruikt een PC 300 watt, levert een voeding 300 watt.

Het grote verschil tussen A en B/C/D merk voedingen zit hem in de kwaliteit van de componenten en hoeveel aandacht besteed is aan stilheid en temperatuur. A merk voedingen word meestal iets beter over nagedacht.

Maar 't blijft allemaal Made-In-China spul. Grote kans dat een A-merk voeding uit éxact de zelfde fabriek rolt als de B/C/D merk voedingen.

Leuk voorbeeldje (alleen weinig met PC's te maken): QSC (A merk zware audioversterkers waar vele professionals bij zweren) heeft een 'budget' serie, de QSC RMX. Deze gaan alsnog over de toonbank voor >600 euro. Nou heeft Behringer (budget merk, wat snel uitgekotst word) een versterker, de Europower, die een éxacte kopie is van de RMX. Die kost alleen maar 350 euro. Nogal een verschil, voor alleen maar het logo'tje.

Just my 2 cents

Bewerkt: door Schno009
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Het ligt niet aan je driver of voeding maar aan de chipset van je videokaart. De chipset van je videokaart is G92 net zoals de mijne die chipset heeft alleen de 8800GTS een 8800GT. Ik heb pricies dezelfde problemen met gammen als jij op windows xp wanneer je update naar vista draaien alle games perfect en je hebt ook nog een DirectX 10! Owja voor de mensen die zeggen vista maakt je computer traag die mag mij uitleggen hoe het kan dat ik in XP nog niet eens fatsoenlijk muziek kan luisteren en in vista wel op dezelfde driver.

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt niet aan je driver of voeding maar aan de chipset van je videokaart. De chipset van je videokaart is G92 net zoals de mijne die chipset heeft alleen de 8800GTS een 8800GT. Ik heb pricies dezelfde problemen met gammen als jij op windows xp wanneer je update naar vista draaien alle games perfect en je hebt ook nog een DirectX 10! Owja voor de mensen die zeggen vista maakt je computer traag die mag mij uitleggen hoe het kan dat ik in XP nog niet eens fatsoenlijk muziek kan luisteren en in vista wel op dezelfde driver.

Omdat een vista driver niet onder xp werkt;)

Ook is een A-merk voeding wel degelijk beter dan een B-merk. Een A-merk voeding heeft een hogere effiecentie dan een B-mek,waar een cooler master van b.v. 500 watt genoeg is voor een pc heeft die zelfde pc b.v. een 600 watt sweex voeding nodig.

Bewerkt: door phantom
Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht nog zal ik mijn post nog ff bewerken voor de mensen die zeggen dat de vista driver niet op xp kan:P Er staat bij dat die voor Vista/XP/2000/NT is... :D Verder de voeding of het merk heeft geen invloed op de fouten in de graphics zoals in de screens te zien is. Het verschil tussen A en B merken is allerlei extra snuffjes zoals automatic fan control enzo en de levensduur maar dit heeft niks te maken met fouten van de videokaart. Wanneer het aantal watt niet genoeg zou zijn op de kaart (Nvidia 8 serie serie waar ik over praat) maakt de kaart een irritant piepend geluid en vervolgens valt de computer uit.

Bewerkt: door wizkid4590
Link to comment
Delen op andere websites

Ook is een A-merk voeding wel degelijk beter dan een B-merk. Een A-merk voeding heeft een hogere effiecentie dan een B-mek,waar een cooler master van b.v. 500 watt genoeg is voor een pc heeft die zelfde pc b.v. een 600 watt sweex voeding nodig.

Nonsense. De A-B-C merk voedingen geven hun vermogens aan wat ze op de UITGANGEN kunnen leveren, niet wat erin gestopt moet worden. 'Een a-merk voeding heeft een hogere efficientie' is ook grote generalisatie. Misschien presteert een B merk voeding onder belasting zelfs wel beter als een A merk voeding, hangt volledig van het ontwerp af, niet van de prijs.

De prijsverschillen in voedingen zit hem nogmaals in de levensduur en geluidsproductie. Geef je weinig om deze 2 dingen (levensduur... een B merk voeding gaat ook een goede 10 a 15 jaar mee, mits je hem behandeld waarvoor hij gemaakt is, geld ook voor A merk voedingen) dan kun je net zo goed voor de 50 euro goedkopere Trust voeding gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...