Jump to content

Dat bekende probleem van freezing...

Recommended Posts

Geplaatst:

Je zit lekker op je gemak te gamen, goed zo! Alweer een headshot! God wat ben jij goed man! Effe je stats saven he want dat moet toch iedereen weten van die vette ownage alweer! En dan opeens slaat het noodlot toe... het welbekende nummer 1 probleem van Windows: vastlopen (freezen)...

Nu zijn er heel veel programma's die je kunt kopen zodat je daar geen last meer van hebt... nou ik geloof er geen zak van! Ik heb min of meer "per ongeluk" een manier gevonden hoe je toch nog op je bureaublad kan komen om vervolgens het spel af te sluiten zonder je hele computer opnieuw op te starten.

Het werkt als volgt:

1. Zorg ervoor dat je voordat je het spel start een ZIP file open hebt staan met wat files erin.

2. Open het spel en begin te spelen

3. Als het spel vastloopt druk dan op de POWER knop van je systeem, in de meeste gevallen zal hij zichzelf uit gaan zetten.

4. Voordat hij zichzelf daadwerkelijk uitzet, komt WinZIP met de vraag of je de pc ook echt daadwerkelijk af wilt sluiten omdat anders "de files verloren zouden gaan," of iets in die richting...

5. Klik op NEE en het shutdown-process is gestopt

6. Open nu Taskmanager en ga naar het tabblad "Processen"

7. Selecteer het programma en klik op "Process Beëindigen"

8. Negeer de waarschuwing en klik op JA

9. Het spel wordt nu direct afgesloten in 9 van de 10 gevallen

10. Je spel is weg, maar je hoeft niet je hele PC onveilig af te sluiten en vervolgens weer opnieuw op te starten

N.B: Deze "remedie" zorgt er niet voor dat je voortgang voor dat spel ook wordt opgeslagen, alleen voor het verminderen van ergenis.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, bij mij werkt het in ieder geval wel.

Natuurlijk hoop ik dat jullie deze methode nooit hoeven te gebruiken maar als het nodig is, dan hoop ik dat jullie dit nog een beetje kan redden. ^_^

Geplaatst:

gewoon zorgen dat je pc genoeg RAM geheugen heeft

niet te veel programms tegenlijk aanzetten

en als je een Sleep stand op je toetsenbord hebt kun je dat ook gebruiken ( deed ik vroeger altijd op een bachere pc )

dan gaat die op standby, w8 je ff, beweeg je je muis en log je weer in op je gebruikersacc van windows en dan ben je ook terug op je desktop.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...