Jump to content

1gb of 2gb

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ga een nieuwe Mp3 kopen, ik weet al welke, maar ik weet niet welke versie, 1gb of 2gb. Wie kan me zeggen hoeveel muziekminuten je op 1gb en op 2gb kwijt kan?

Geplaatst: (bewerkt)
Hallo,

Ik ga een nieuwe Mp3 kopen, ik weet al welke, maar ik weet niet welke versie, 1gb of 2gb. Wie kan me zeggen hoeveel muziekminuten je op 1gb en op 2gb kwijt kan?

Minuten weet ik zo niet :$ Maar ik heb een 2 GB Mp3 speler (waarvan ik er maar 1,8 GB kan gebruiken voor muziek), en daar heb ik nu 350 liedjes op staan (1,6 Gb). Als je 1 Gb pakt kan je daar dus ongeveer 200 liedjes opzetten, met 2 Gb zal je de 400 misschien krap halen (wat eigenlijk afhangt van de firmware die al op de mp3-speler staat geïnstaleerd). Bewerkt: door SoaDT0M
Geplaatst:
Ik heb mij laten weten dat op een 2GB 500 liedjes kunnen. En dus op 1GB 250 liedjes kunnen. ;)

Klopt niet helemaal. Ga uit van zo'n 5 MB per liedje. Sommige zullen wat groter zijn, sommige weer wat kleiner. 1000:5=200 liedjes. 2000:5=400 liedjes. En zoals al eerder is gezegd, de vooraf geinstalleerde software is ook van belang.

Ik zou kijken naar het prijsverschil kijken, hoelang je 'm denkt te blijven gebruiken, wat de kwaliteit van 't toestel is. Is er maar een klein verschil qua prijs zou ik de 2gb nemen. Dan is er immers minder kans dat jij opnieuw een toestel hoeft aan te schaffen.

Geplaatst:
Ik heb mij laten weten dat op een 2GB 500 liedjes kunnen. En dus op 1GB 250 liedjes kunnen. ;)

dat ligt er sterk aan hoe groot/lang een liedje is etc.

Geplaatst:

Ligt ook aan de bitrate etc. Ik heb met behulp van een liedje met gemiddelde bitrate (128kbps) berekend dat 1 minuut=1,54 MB in MP3 formaat. Dat wil zeggen dat je iin 1 gig 1000÷1,54=649 minuten muziek kwijt kan, dus zo ongeveer 10 uur en 49 minuten. Het dubbele daarvan is 2 gig.

Geplaatst: (bewerkt)
Ligt ook aan de bitrate etc. Ik heb met behulp van een liedje met gemiddelde bitrate (128kbps) berekend dat 1 minuut=1,54 MB in MP3 formaat. Dat wil zeggen dat je iin 1 gig 1000÷1,54=649 minuten muziek kwijt kan, dus zo ongeveer 10 uur en 49 minuten. Het dubbele daarvan is 2 gig.

Dat is niet helemaal goed. Want 1GB is niet 1000Mb, maar 1024MB! en 2Gb is 2048MB. Dus het word 1024÷1,54=665 minuten, wat ongeveer 11 uur is in 1GB, en 2048÷1,54=1330 minuten, wat ongeveer dus 22 uur is. :bier:

Bewerkt: door Nickonly
Geplaatst:
Dat is niet helemaal goed. Want 1GB is niet 1000Mb, maar 1024MB! en 2Gb is 2048MB. Dus het word 1024÷1,54=665 minuten, wat ongeveer 11 uur is in 1GB, en 2048÷1,54=1330 minuten, wat ongeveer dus 22 uur is. :bier:

Dat klopt ook weer niet helemaal, we blijven aan de gang :7 , want mijn Ipod Nano, waarop staat dat hij 2 GB ruimte heeft, bevat eigenlijk maar 1,8 GB.

Alleen aan 2 GB heb je ruim genoeg. Ik weet niet of jij van plan bent om honderden nummers op je MP3-speler te zetten, maar ik heb iets van 180 nummers op m'n Ipod en er kunnen er ongeveer nog 360 bij. Dus 180 + 360 = 540 nummers. Deze zijn dan wel geconverteerd met Itunes, ik weet niet of dat scheelt. In ieder geval, luister ik maar 20 nummers en de rest ben ik beu, dus eigenlijk voldoet een MP3-speler met een geheugen van 512MB al.

Desalnietemin, ik zou gaan voor de 2GB.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...