Jump to content

Laptop Diskette probleem.

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een oude laptop op zolder gevonden (zn 13 jaar oud).ooit van me vaders werk geweest.

we hadden hem maar weggelegd omdat we er niks meer mee deden en format c: gedaan.

maar nu wil ik alles weer instaleren doet de diskette drive het niet tot slecht. ik heb MS-Dos 5.0 kunnen instaleren.

het ene moment doet hij het slecht en het andere moment hele maal niet. hij kan bijvoorbeeld geen bestand openen. ik wil bijvoorbeeld de online handleiding openen maar dat wil niet.

In de POST geeft ie geen meldingen behalve dat de tijd en datum niet gezet zijn en dat het baterijtje defect is. maar dat klopt.

Specs:

Het is een Compaq armada 400.

MB ram :4 MB

Hardeschijf :zo lang ik weet 170. maar kan zijn dat ie is vervangen naar 240 MB.

Processor 486DX2 50 of 44 mhz weet niet precies uit mijn hoofd.

Overigheden: kan upgrade uitvoeren naar 20 mb ram en beeldscherm is defect.

Kan bios ook niet openen in handleiding staat als het balkje naar rechts gaat druk op F10 maar hij gaat niet naar rechts.

Geplaatst:

ik vraag me af in hoeverre je er energie in moet doen omdat het toch al een oud beestje is en je er niet erg veel meer mee kan. ik denk dat je je tijd verdoet aangezein er niets anders op zal draaien behalven dos, heel misschien windows 3.11 maar daar twijfel ik ook nog aan. anders veel succes ermee!! kan er heel misschien een nieuwe flopdrive indoen! gr.

Geplaatst:

Windows 3.1 heeft er altijd zonder problemen op gedraaid ;) dus waarom zou 3.11 For workghroups het dan niet doen? Ik zou in preciepe ook de laptop diskette drive vervangen maar is dit duur? ik zou ook een externe kunnen kopen met PCMIA kaartje (dr kunnen 2 van type I 2 van Type II en 1 van type 3 in) wat is het goedkoopst?

Geplaatst: (bewerkt)

het totaal vervangen van de drive is natuurlijk niet het eerste wat je wil aangezein het om een 'laptop' gaat. ik weet verder alleen het bestaan van de 'Toshiba PA2940U Floppy Drive' deze kost ongeveer een euro of 15 gok ik. maar daar zou je denk ik een heel eind mee kunnen komen, je zou even moeten kijken of hij ook wel op jou laptop zal werken. (en ik bedoelde natuurlijk 3.1 inplaats van 3.11 maar als dat er op draait, perfect dan !!! :tu: )

gr.

Bewerkt: door jeroenvangeel13
Geplaatst:

Zeker weten dat het aan de drive ligt? En niet aan de diskette? Koop eens voor 5 ballen bij de C1000 een nieuw doosje.

Geplaatst:
Zeker weten dat het aan de drive ligt? En niet aan de diskette? Koop eens voor 5 ballen bij de C1000 een nieuw doosje.

Ja want Die diskettes doen het wel op me gewone pc .

Geplaatst: (bewerkt)

een compaq armada?

die gebruik ik voor modden van gta 2 :D

gaat er goed op

maar was je een andere wilt kijk een op marktplaats.nl of op speurders.nl

moet je even beetje goed zoeken maar daar staat er toch ergens 1 voor minder dat 20 euro

Bewerkt: door ivo glasius

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...