Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb voor GTA VC een nieuwe auto gedownload, namelijk de 'Porsche 911 Twin Turbo' alleen ligt de auto zo laag op de grond dat wanneer je tegen een stoeperand aan rijd de auto al een salto maakt. :cry:

Welk van al die cijfers bij Handling ( Of misschien bij een andere datalijst ) moet ik verlagen/verhogen.

Ik ben er wel achter gekomen hoe ik de acc. en topsnelheid kan verlagen.

de Porsche reed namelijk 400.0 km/h max met een acc. van 50km/h per sec :bonk:

alvast bedankt ^_^

Geplaatst:

Hmm als je voertuig zo snel rijdt heb je sowieso een zeer grote kans dat je voertuig gaat flippen. Om dit tegen te gaan zou je het zwaartepunt kunnen verlagen of de massa verhogen. Je voertuig knalt dan nog wel tegen de rand aan, maar heeft in theorie minder mogelijkheid om omhoog te schieten. Zwaartepunt verlagen is (H) CentreOfMass.z en de massa van het voertuig is (B) fMass. Ik weet alleen niet zeker of dit in de praktijk ook wat uitmaakt.

Om het voertuig echt te verhogen zou je de dummy's kunnen verplaatsen in een 3D programma, maar dat wordt al iets ingewikkelder.

Geplaatst:

hij rijd al een stukkie beter maar nog steeds niet soepel, bij een heuveltje gaat zijn bumper kapot :duh:

de auto maakt in elk geval geen salto meer, en dat 3d programma lukt mij nooit, zo slim ben ik ook niet :$

Geplaatst: (bewerkt)

Er is nog een manier. In de MTL is een uitgebreide uitleg te vinden waarin het Handling.cfg bestand word uitgelegt. In handling.cfg staat ook de afstelling van de veren, en ook de hoogte. Hopelijk kun je daar wel iets meer.

Greetz :sigaar:

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
Er is nog een manier. In de MTL is een uitgebreide uitleg te vinden waarin het Handling.cfg bestand word uitgelegt. In handling.cfg staat ook de afstelling van de veren, en ook de hoogte. Hopelijk kun je daar wel iets meer.

klinkt goed, maar welk van al die tuts moet ik hebben :?

Geplaatst:

Als je een beetje had gekeken en eventueel had gezocht met zoekfunctie van je browser met als zoekwoord 'Handling' dan had je dat deze uitleg op geleverd.

ja, bij het onderdeel SA, daar had ik niet gekeken :{

even een offtopic vraag, het heeft wel met modden te maken.

ik wil de sentinel zeldzaam maken, dat hij alleen op zijn spawnplek spawnt ( sunshineautos )

in de garage zet ik namelijk allerlei nieuwe automodellen die normaal niet in VC voorkomen ( bouwjaar enz )

maar als ik de sentinel vervang rijd die op vele plekken rond, de andere 4 auto's niet.

hoe kan ik ervoor zorgen dat de sentinel alleen bij sunshine autos verschijnt? ^_^

EDIT : bij default.ide moest ik van richfamily > ignore maken

DUBBEL EDIT : ik had het fout, hij rijd nog steeds rond :ch::cry:

Bewerkt: door Simoniem
Geplaatst:

Je moet de sentinel verwijderen uit de cargrp.dat. Daarin staat welke groepen mensen in welke voertuigen rijden. Als je er voor zorgt dat geen enkele groep in dat voertuig rijdt, zul je m ook niet meer zien rijden.

Het bestand staat in de data map en kun je openen met Kladblok.

cargrp heb ik niet :7:?:cry: ik word er nu een beetje zat van...

PS kan ik trouwensde monstertruck op de 2de verdieping gewoon in een lage auto veranderen zoals een bmw z8?

Bewerkt: door Simoniem

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...