osmgek11 Geplaatst: 11 november 2007 Rapport Geplaatst: 11 november 2007 ik ben er na een paar maanden nog niet uit wat ik moet kopen. een XBOX 360(elite) of PLAYSTATION 3. ik heb eerst een hele tijd voor de 360 gekozen maar nu is de PS3 in prijs verlaagd. maar nu de vraag ik heb in me kamer geen TV meer. ik doe alles met me pc. ik heb een LCD monitor 1280×1028. en 2 VGA poorten. jammer geen DVI en ik weet dat je met de xbox 360 op mijn monitor kan spelen. met deze kabel MICROSOFT Xbox 360 VGA HD AV-kabel KLIK maar bestaat er ook zo`n kabeltje voor de PS3. HDMI-->VGA of kan dat niet. en dat ik dan echt op een resolutie van 1280×1024 kan spelen en dat ik dan geen zwarte balken aan de zijkant zitten Reageren
Black Force Geplaatst: 11 november 2007 Rapport Geplaatst: 11 november 2007 nee, bij de playstation 3 bestaat geen HDMI naar VGA kabel. als je het beeld van je playstation 3 op je monitor wil laten weergeven, is de enige optie om dit met een VGA box te doen. Een voorbeeld van een VGA box kun je vinden op deze site, de site is wel in het engels: link Als je geen breedbeeld monitor hebt, zul je boven en onder je monitor zwarte balken krijgen. dit komt omdat 720p en 1080i en 1080p alleen in 16:9 weergegeven kunnen worden, en niet in 4:3. 16:9 is voor breedbeeld TV's. 4:3 is voor de ''vierkante'' TV's. Als je verder nog vragen hebt, moet je ze natuurlijk stellen!! Greetz, Black Force Reageren
osmgek11 Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 november 2007 Thanks voor de informatie dan haal ik toch maar een XBOX 360 Reageren
Ikkes Geplaatst: 11 november 2007 Rapport Geplaatst: 11 november 2007 Hey osmgek11. Mocht je toch de PS3 kopen is nog een evt. oplossing: Er is naast een "vgabox" te kopen nog een optie, hierbij koop je een HDMI -> DVI kabel(Klik) en sluit je deze vervolgens met een transformer(Klik) aan op je monitor. Je bent dan rond de 15 euro kwijt om hem aan te sluiten, je moet je echter wel bedenken dat je dan nog geen geluid hebt. Ikkes. Reageren
osmgek11 Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 11 november 2007 dat is een goeie optie maar krijg je daarbij geen kwaliteits verlies en hoe moet ik dat dan doen met geluid Reageren
Schno009 Geplaatst: 14 november 2007 Rapport Geplaatst: 14 november 2007 Hey osmgek11.Mocht je toch de PS3 kopen is nog een evt. oplossing: Er is naast een "vgabox" te kopen nog een optie, hierbij koop je een HDMI -> DVI kabel(Klik) en sluit je deze vervolgens met een transformer(Klik) aan op je monitor. Je bent dan rond de 15 euro kwijt om hem aan te sluiten, je moet je echter wel bedenken dat je dan nog geen geluid hebt. Ikkes. Gaat niet lukken! HDMI is digitaal, jouw kabel maakt van HDMI een DVI-D aansluiting (dus ook digitaal) VGA daarintegen is analoog. Voor dat DVI-A (analoog dus) naar VGA verloopje ben je een analoog signaal nodig. En dat heb je niet. En je maakt ook niet zo simpel een Analoog signaal uit een digitaal signaal, dus haal de 360 maar Reageren
IV trailer Geplaatst: 17 november 2007 Rapport Geplaatst: 17 november 2007 nu we toch lekker over omvormen aan het praten zijn wie weet er wat de makkelijkste en goedkoopste manier is om de video van de playstation naar mijn pc monitor, (met normaal analoog beeld) om te vormen. via dat gele stekkertje dus. P.S. de gele stekker komt er bij de playstation3 als een mannetje uit. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.