steve6972 Geplaatst: 2 april 2008 Rapport Geplaatst: 2 april 2008 Hoi, Even voor de duidelijkheid, moet ik nog zelf een admin area maken, of kan ik er nu al gebruik van maken. Zo ja, hoe kom ik daar dan. Ik heb alles gadaan wat in het tutorial staat, maar nu loop ik even vast. gr steve Reageren
nick5556 Geplaatst: 10 april 2008 Rapport Geplaatst: 10 april 2008 (bewerkt) hmmm ik probeer hiermee(en je menu tut) een cartuning te maken.. eerst moet ik dan natuurlijk een checkpoint hebben.. Ik kom er alleen neit uit hmm en nog een vraagje ik wil dat het menutje zich toont zodra je erop gaat staan.. hoe doe ik dit? Me code: CODE HIER!! en de errors: D:\GTA SA\GTA San Andreas\samp\gamemodes\tut_cartuning.pwn(19) : error 018: initialization data exceeds declared size D:\GTA SA\GTA San Andreas\samp\gamemodes\tut_cartuning.pwn(22) : error 018: initialization data exceeds declared size D:\GTA SA\GTA San Andreas\samp\gamemodes\tut_cartuning.pwn(226) : error 017: undefined symbol "playerid" D:\GTA SA\GTA San Andreas\samp\gamemodes\tut_cartuning.pwn(228) : error 017: undefined symbol "playerid" D:\GTA SA\GTA San Andreas\samp\gamemodes\tut_cartuning.pwn(228) : error 001: expected token: ",", but found ";" D:\GTA SA\GTA San Andreas\samp\gamemodes\tut_cartuning.pwn(231) : warning 209: function "isPlayerInArea" should return a value D:\GTA SA\GTA San Andreas\samp\gamemodes\tut_cartuning.pwn(232) : error 010: invalid function or declaration D:\GTA SA\GTA San Andreas\samp\gamemodes\tut_cartuning.pwn(241) : error 047: array sizes do not match, or destination array is too small D:\GTA SA\GTA San Andreas\samp\gamemodes\tut_cartuning.pwn(244) : error 032: array index out of bounds (variable "checkpoints") Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 8 Errors. PS: die game text hoeft niet dat doe ik op een andere manier EDIT: Laatmaar Bewerkt: 11 april 2008 door nick5556 Reageren
rob-v-c Geplaatst: 20 april 2008 Rapport Geplaatst: 20 april 2008 Ik heb nog iets om toe te voegen, als je een admin area hebt met alleen X en Z coordinaten aangegeven, en je hebt ingelsteld dat je gekild word als je erin komt, is dat nogal onhandig voor mensen met vliegtuigen. Je zou beter ook een Z coordinaat kunnen toevoegen zodat je er wel overheen kan vliegen maar als je te laag vliegt dat je dan pas dood gaat. Want dit had ik in een server die dit hadden, ik vloog gewoon rond in een hydra en ineens DOOD, you enterd admin area and are killed by automatic missiles Reageren
invix Geplaatst: 12 juli 2008 Rapport Geplaatst: 12 juli 2008 ik ben vast heeeeeeeeeel dom.. maar wat kun je met een admin area? invix Reageren
.Timothy Geplaatst: 12 juli 2008 Rapport Geplaatst: 12 juli 2008 Met een AdminArea kun je een gebied alleen voor administrators toegankelijk maken, als een ander persoon hier komt kun je die een bepaalde eigenschap geven (freezen, low hp, killen, geleidelijk hp eraf). Reageren
invix Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 (bewerkt) okee=) handig dank je wel Bewerkt: 13 juli 2008 door invix Reageren
Chan_Young Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 Heel erg Handig =>Sandra<= Dit is Precies wat ik Nodig Had Misschien kun je me dan ook helpen met iets anders Ik gebruik Jouw Admin Area script/Code. Maar ik Ben Bezig met een Begraaf plaats, En ik wil daar ook zo'n area doen. maar niet dat je eruit gezet word, Maar dat je wapens Tijdelijk Disabled zijn. Zodat je niet kunt vechten enzo. Ik weet niet of het mogelijk is, Niet dat de wapens weg zijn. Maar dat je ze gewoon niet kan gebruiken Alvast bedankt. Chan_Young Reageren
kasco Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 (bewerkt) TOPPIE SANDRA maar ik heb een racebaan gemaakt maar ik zie die checkpoints helemaal niet kan jij zeggen wat ik in mijn command moet doen om mijn checkpoints te zien ik heb dit: forward getCheckpointType(playerID); forward isPlayerInArea(playerID, Float:data[4]); forward checkpointUpdate(); #define MAX_POINTS 8 #define race1 1 #define race2 2 #define race3 3 #define race4 4 #define race5 5 #define race6 6 #define race7 7 #define race8 8 new playerCheckpoint[MAX_PLAYERS]; new Float:checkCoords[MAX_POINTS][4] = { {817.2147,-3008.7788,30.1007,270.0286}, //bank {861.8925,-3008.7478,30.1176,270.0226}, //piratenschip {888.0269,-2989.1135,30.1145,0.1053}, //dragon casino {888.0109,-2955.7234,30.1152,359.2467}, //bank {862.3562,-2938.8894,30.1137,90.2987}, //piratenschip {801.8018,-2938.9172,30.1010,90.1250}, //dragon casino {768.2263,-2955.6958,30.0998,178.9262}, //bank {790.0901,-3008.8230,30.1003,271.2616} //piratenschip //als je checkpoints wilt toevoegen, zet je een komma achter de laatste coordinaten en voeg je hier een extra regel onder zonder komma erachter. }; new checkpointType[MAX_POINTS] = { race1, race2, race3, race4, race5, race6, race7, race8 //als je checkpoints wilt toevoegen, zet je een komma achter de laatste coordinaten en voeg je hier de naam van die nieuwe checkpoint onder zonder komma. }; new Float:checkpoints[MAX_POINTS][3] = { {817.2147,-3008.7788,30.1007}, {861.8925,-3008.7478,30.1176}, {888.0269,-2989.1135,30.1145}, {888.0109,-2955.7234,30.1152}, {862.3562,-2938.8894,30.1137}, {801.8018,-2938.9172,30.1010}, {768.2263,-2955.6958,30.0998}, {790.0901,-3008.8230,30.1003} //als je checkpoints wilt toevoegen, zet je een komma achter de laatste coordinaten en voeg je hier een extra regel onder zonder komma. }; public checkpointUpdate() { for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i)) { for(new j=0; j < MAX_POINTS; j++) { if(isPlayerInArea(i, checkCoords[j])) { if(playerCheckpoint[i]!=j) { DisablePlayerCheckpoint(i); SetPlayerCheckpoint(i, checkpoints[j][0],checkpoints[j][1],checkpoints[j][2],2); playerCheckpoint[i] = j; } } else { if(playerCheckpoint[i]==j) { DisablePlayerCheckpoint(i); playerCheckpoint[i] = 999; } } } } } } } Bewerkt: 21 oktober 2008 door kasco Reageren
Remcconen Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 Jij heb jou coords van wanneer je de CPs kan zien. Heb nog nooit met CPs gewerkt maar aan de TUT te lezen heb je dat fout. Ik kan je nu niet verder helpen. Sorry Reageren
kasco Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 Jij heb jou coords van wanneer je de CPs kan zien. Heb nog nooit met CPs gewerkt maar aan de TUT te lezen heb je dat fout. Ik kan je nu niet verder helpen. Sorry weet iemand het nu wel want ik heb het echt nodig Reageren
Sandra Geplaatst: 21 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 Heb je wel SetTimer("checkpointUpdate", 500, 1); bij OnGameModeInit() gezet? Reageren
kasco Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 Heb je wel SetTimer("checkpointUpdate", 500, 1); bij OnGameModeInit() gezet? ja ik heb het bij public OnFilterScriptInit() { SetTimer("checkpointUpdate", 500, 1); return 1; } Reageren
kasco Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 (bewerkt) weet jij/iemand mischien wat er fout is? Bewerkt: 21 oktober 2008 door kasco Reageren
kevinkrs Geplaatst: 22 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2008 (bewerkt) Hoe werkt die admin base area ik kom er niet uit. Als ik nara d ie basis gaat werkt hij wel maar ik wil het op een ander plek hebben. Ik heb nu deze coorordinaten: if (IsPlayerInArea(i,3002.9917, -1990.2168, 1.6396,103.6917) == 1) // mensen dit is mijn nieuwe cor's { if (!IsPlayerAdmin(i)) { GameTextForPlayer(i, "~r~ You are not allowed to enter the AdminArea!", 70000, 3); // SetPlayerPos(i, 77.7069,1920.8846,17.6406); SetPlayerFacingAngle(i, 270); SetPlayerHealth(i, 0.00); } } } } return 1; } Wie weet wat er fout is? ik snap echt die fout niet. En dan ga ik snel naar de die plaats toe en er gebeurd niks...... Bewerkt: 22 oktober 2008 door kevinkrs Reageren
jesse237 Geplaatst: 10 januari 2009 Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 Hey ik begrijp niet precies wat dat X_min, Y_min, X_max en Y_MAX inhouden... wat moet ik daar precies neerzetten? voorderest dankje voor deze Tutorial!! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.