Jump to content

[Tutorials]CheckpointStreamer + AdminArea


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Hey ik begrijp niet precies wat dat X_min, Y_min, X_max en Y_MAX inhouden...

wat moet ik daar precies neerzetten?

Dat zijn de coordinaten. Ik heb dit stukje even gekopieerd uit mijn Beginner-Tutorial:

Coordinaten:

Om bepaalde dingen (zoals voertuigen en objecten) op de juiste plaats te zetten, zijn er coödinaten.

Het is hetzelfde als een grafiek:

- Een y-as die loopt van zuid naar noord

- Een x-as die loopt van west naar oost

Het midden van San Andreas is coördinaat 0,0

De x-as loopt van -3000 (in san fiero) tot 3000 (kust van Las Venturas)

De y-as loopt ook van -3000 tot 3000.

post-70241-1201376821.jpg

Om coördinaten op te slaan, kan je in een server gaan, en dan het commando /save typen

(daarachter kan je nog opmerkingen typen. (bijvoorbeeld “/save spawnplaats #1

Deze coördinaten worden dan opgeslagen in het bestand ‘savedpositions.txt

Dit bestand staat in de map waar je gta-sa hebt geïnstalleerd.

(C/Programfiles/Rockstargames/San Andreas/savedpositions.txt)

De regels waar de coördinaten instaan kan je op deze manier treffen:

AddPlayerClass(id, x-coördinaat, y=coördinaat, z-coordinaat, rotatie, 0,0,0,0,0,0); // spawnplaats #1
Bewerkt: door =>Sandra<=
  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    10

  • kasco

    4

  • jesse237

    4

  • Donwell

    3

Geplaatst:

ja ik begreip Coördinaten wel maar wat heeft min en max er precies mee te maken.

en van wat moet ik de coordinaten (X_MIN, Y_MIN, X_MAX, Y_MAX) invoegen.. een gebied ofzoiets las ik??

of is dit hoe groot de checkpoint wordt, of waar het komt te staan?

Geplaatst:

.. sorry maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal.

Hoe moet ik de coördinaten van dit gebied vinden... en waarom zijn de gebieden bij de voorbeelden best wel groot?

een checkpoint is toch niet zo groot..? als het het gebied is waarin het checkpoint gezien kan worden hoe kan ik die coördinaten dan vinden .. ook met /save @.... ? welke moet ik dan nemen? alleen de x alleen de y of x en y of x y z enz.... ? en je moet dan toch 4 keer /save doen??? (gebied is vierkant neem ik aan)

Geplaatst:
.. sorry maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal.

Hoe moet ik de coördinaten van dit gebied vinden... en waarom zijn de gebieden bij de voorbeelden best wel groot?

een checkpoint is toch niet zo groot..? als het het gebied is waarin het checkpoint gezien kan worden hoe kan ik die coördinaten dan vinden .. ook met /save @.... ? welke moet ik dan nemen? alleen de x alleen de y of x en y of x y z enz.... ? en je moet dan toch 4 keer /save doen??? (gebied is vierkant neem ik aan)

Ik snap het al je hoeft maar 1 coördinaat op te slaan

en die voeg je toe bij de 2e float checkpoints (X,Y,Z)

en bij de eerste zet je bij X_min de X coordinaat maar bijvoorbeeld -10 (dus als x coordinaat 1341.872 was wordt het 1331.872) en hetzelfde geld voor Y_min

en bij max doe je erbijvoorbeeld 10 bij

  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Kan je hier ook de grote van de checkpoints bepalen? En klopt het dat het systeem niet 2 checkpoints, die vlak bij elkaar staan, tegelijk kan laten zien? Die 2 problemen heb ik namelijk :7

Geplaatst:
Kan je hier ook de grote van de checkpoints bepalen? En klopt het dat het systeem niet 2 checkpoints, die vlak bij elkaar staan, tegelijk kan laten zien? Die 2 problemen heb ik namelijk :7

Sa-mp kna toch maar een checkpoint tegelijk en anders een checkpoint streamer ofzo

Geplaatst:
Kan je hier ook de grote van de checkpoints bepalen? En klopt het dat het systeem niet 2 checkpoints, die vlak bij elkaar staan, tegelijk kan laten zien? Die 2 problemen heb ik namelijk :7

Sa-mp kna toch maar een checkpoint tegelijk en anders een checkpoint streamer ofzo

Wat Sandra hier gepost heeft IS een checkpoint streamer :7

  • 1 maand later...
Geplaatst:

een hele mooie tutorial dit heb ik echt nodig

nu heb ik de checkpoint gebruikt van het piratenschip

en een functie toegevoegd dat als je erin staat je 5000 krijgt

maar als ik er ingame in ga staan gebeurd er niks

ik heb alles hetzelfde gedaan alleen de naam van de checkpoint veranderd

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
if(getCheckpointType(playerid) == CP_TRUCK)
{
	GivePlayerMoney(playerid,5000);
	return 1;
}
return 1;
}

als ik mijn hele gamemode moet posten zeg het maar

  • 4 maanden later...
Geplaatst:

doormiddel van: Xtreme Vehicle Plotter (check google) en/of save in de server gebruiken op 2 locaties waar de area tussen zit ;)

  • 3 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Klein probleempje: Checkpoint 1 is WEL gescript maar wordt NIET getoond. Nu kan ik checkpoint 1 gewoon ergens ver weg neer zetten, maar dan heb ik toch nog een paar regels overbodige tekst. Iemand een idee waardoor dit komt en hoe dit is te verhelpen?

Bewerkt: door nulop
  • 4 maanden later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:

ik heb een AdminArea gemaakt maar als ik er in ga ga ik niet dood, kan iemand mij helpen? ^_^

code:

forward AdminArea(playerid);

forward IsPlayerInArea(playerid, Float:minx, Float:maxx, Float:miny, Float:maxy);

public OnGameModeInit()

{

SetTimer("AdminArea", 1000, true);

return 1;

}

public IsPlayerInArea(playerid, Float:minx, Float:maxx, Float:miny, Float:maxy)

{

new Float:x, Float:y, Float:z;

GetPlayerPos(playerid, x, y, z);

if (x > minx && x < maxx && y > miny && y < maxy) return 1;

return 0;

}

public AdminArea(playerid)

{

for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)

{

if(IsPlayerConnected(i))

{

if (IsPlayerInArea(i, -2742, -1361, -2871 , -1737) == 1)

{

if (!IsPlayerAdmin(i))

{

SetPlayerHealth(playerid, 0);

}

}

}

}

return 1;

}

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...