Sandra Geplaatst: 10 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 (bewerkt) Hey ik begrijp niet precies wat dat X_min, Y_min, X_max en Y_MAX inhouden...wat moet ik daar precies neerzetten? Dat zijn de coordinaten. Ik heb dit stukje even gekopieerd uit mijn Beginner-Tutorial: Coordinaten: Om bepaalde dingen (zoals voertuigen en objecten) op de juiste plaats te zetten, zijn er coödinaten. Het is hetzelfde als een grafiek: - Een y-as die loopt van zuid naar noord - Een x-as die loopt van west naar oost Het midden van San Andreas is coördinaat 0,0 De x-as loopt van -3000 (in san fiero) tot 3000 (kust van Las Venturas) De y-as loopt ook van -3000 tot 3000. Om coördinaten op te slaan, kan je in een server gaan, en dan het commando /save typen (daarachter kan je nog opmerkingen typen. (bijvoorbeeld “/save spawnplaats #1” Deze coördinaten worden dan opgeslagen in het bestand ‘savedpositions.txt’ Dit bestand staat in de map waar je gta-sa hebt geïnstalleerd. (C/Programfiles/Rockstargames/San Andreas/savedpositions.txt) De regels waar de coördinaten instaan kan je op deze manier treffen: AddPlayerClass(id, x-coördinaat, y=coördinaat, z-coordinaat, rotatie, 0,0,0,0,0,0); // spawnplaats #1 Bewerkt: 10 januari 2009 door =>Sandra<= Reageren
jesse237 Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 ja ik begreip Coördinaten wel maar wat heeft min en max er precies mee te maken. en van wat moet ik de coordinaten (X_MIN, Y_MIN, X_MAX, Y_MAX) invoegen.. een gebied ofzoiets las ik?? of is dit hoe groot de checkpoint wordt, of waar het komt te staan? Reageren
Sandra Geplaatst: 11 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Oh! Die MinX, MinY, MaxX en MaxY geven het gebied aan waarin de checkpoint te zien is. Reageren
jesse237 Geplaatst: 15 januari 2009 Rapport Geplaatst: 15 januari 2009 .. sorry maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Hoe moet ik de coördinaten van dit gebied vinden... en waarom zijn de gebieden bij de voorbeelden best wel groot? een checkpoint is toch niet zo groot..? als het het gebied is waarin het checkpoint gezien kan worden hoe kan ik die coördinaten dan vinden .. ook met /save @.... ? welke moet ik dan nemen? alleen de x alleen de y of x en y of x y z enz.... ? en je moet dan toch 4 keer /save doen??? (gebied is vierkant neem ik aan) Reageren
jesse237 Geplaatst: 19 januari 2009 Rapport Geplaatst: 19 januari 2009 .. sorry maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Hoe moet ik de coördinaten van dit gebied vinden... en waarom zijn de gebieden bij de voorbeelden best wel groot? een checkpoint is toch niet zo groot..? als het het gebied is waarin het checkpoint gezien kan worden hoe kan ik die coördinaten dan vinden .. ook met /save @.... ? welke moet ik dan nemen? alleen de x alleen de y of x en y of x y z enz.... ? en je moet dan toch 4 keer /save doen??? (gebied is vierkant neem ik aan) Ik snap het al je hoeft maar 1 coördinaat op te slaan en die voeg je toe bij de 2e float checkpoints (X,Y,Z) en bij de eerste zet je bij X_min de X coordinaat maar bijvoorbeeld -10 (dus als x coordinaat 1341.872 was wordt het 1331.872) en hetzelfde geld voor Y_min en bij max doe je erbijvoorbeeld 10 bij Reageren
JayKay Geplaatst: 12 april 2009 Rapport Geplaatst: 12 april 2009 Kan je hier ook de grote van de checkpoints bepalen? En klopt het dat het systeem niet 2 checkpoints, die vlak bij elkaar staan, tegelijk kan laten zien? Die 2 problemen heb ik namelijk Reageren
jorD1 Geplaatst: 12 april 2009 Rapport Geplaatst: 12 april 2009 Kan je hier ook de grote van de checkpoints bepalen? En klopt het dat het systeem niet 2 checkpoints, die vlak bij elkaar staan, tegelijk kan laten zien? Die 2 problemen heb ik namelijk Sa-mp kna toch maar een checkpoint tegelijk en anders een checkpoint streamer ofzo Reageren
JayKay Geplaatst: 12 april 2009 Rapport Geplaatst: 12 april 2009 Kan je hier ook de grote van de checkpoints bepalen? En klopt het dat het systeem niet 2 checkpoints, die vlak bij elkaar staan, tegelijk kan laten zien? Die 2 problemen heb ik namelijk Sa-mp kna toch maar een checkpoint tegelijk en anders een checkpoint streamer ofzo Wat Sandra hier gepost heeft IS een checkpoint streamer Reageren
keessie Geplaatst: 28 mei 2009 Rapport Geplaatst: 28 mei 2009 een hele mooie tutorial dit heb ik echt nodig nu heb ik de checkpoint gebruikt van het piratenschip en een functie toegevoegd dat als je erin staat je 5000 krijgt maar als ik er ingame in ga staan gebeurd er niks ik heb alles hetzelfde gedaan alleen de naam van de checkpoint veranderd public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid) { if(getCheckpointType(playerid) == CP_TRUCK) { GivePlayerMoney(playerid,5000); return 1; } return 1; } als ik mijn hele gamemode moet posten zeg het maar Reageren
Incognation Geplaatst: 18 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2009 Goede tutorial. Maar ik heb even een vraagje, hoe kom je achter de coords voor een area? Reageren
Megadreams Geplaatst: 18 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2009 doormiddel van: Xtreme Vehicle Plotter (check google) en/of save in de server gebruiken op 2 locaties waar de area tussen zit Reageren
nulop Geplaatst: 7 november 2009 Rapport Geplaatst: 7 november 2009 (bewerkt) Klein probleempje: Checkpoint 1 is WEL gescript maar wordt NIET getoond. Nu kan ik checkpoint 1 gewoon ergens ver weg neer zetten, maar dan heb ik toch nog een paar regels overbodige tekst. Iemand een idee waardoor dit komt en hoe dit is te verhelpen? Bewerkt: 4 april 2010 door nulop Reageren
ted80 Geplaatst: 1 mei 2010 Rapport Geplaatst: 1 mei 2010 ik heb een AdminArea gemaakt maar als ik er in ga ga ik niet dood, kan iemand mij helpen? code: forward AdminArea(playerid); forward IsPlayerInArea(playerid, Float:minx, Float:maxx, Float:miny, Float:maxy); public OnGameModeInit() { SetTimer("AdminArea", 1000, true); return 1; } public IsPlayerInArea(playerid, Float:minx, Float:maxx, Float:miny, Float:maxy) { new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(playerid, x, y, z); if (x > minx && x < maxx && y > miny && y < maxy) return 1; return 0; } public AdminArea(playerid) { for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i)) { if (IsPlayerInArea(i, -2742, -1361, -2871 , -1737) == 1) { if (!IsPlayerAdmin(i)) { SetPlayerHealth(playerid, 0); } } } } return 1; } Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.