Jump to content

wapens voor op je auto?

Recommended Posts

Geplaatst:

sorry als hier al een topic voor is maar ik heb mijn best gedaan met de zoekfunctie.

nu mijn vraag: hoe zet je in gta2 wapens op je auto zoals een waterspuit flammenwerper en rocketlauncer die speciaal voor de auto's ontworpen zijn.

Geplaatst:

Hurray, nog een GTA2 modder. :tu:

De standaard wapens voor voertuigen (vehicle machine guns, -mines, -oil slicks, etc.) kun je allemaal plaatsen als een pick-up, zoals ieder normaal wapen (Zie hier).

Speciale wapens moet je direct in het voertuig zetten, omdat ze niet bedoeld zijn als pick-up. In dit geval gebruik je het GIVE_WEAPON commando. Dit ziet er als volgt uit:

GIVE_WEAPON ( voertuignaam , wapen )

Hierbij is 'voertuignaam' een reeds gescript voertuig en is 'wapen' de scriptnaam van het wapen dat je wilt geven. Alle wapens vind je in deze lijst.

Let op: Gebruik wapens alleen bij voertuigen waar ze voor bedoeld zijn, ander crasht het spel. Een vehicle flame thrower kun je dus niet op een tank zetten. Ook gewone wapens kunnen niet op voertuigen gebruikt worden.

Geplaatst:

ik kan dus niet gewoon effetjes leuk een wapen open een voertuig zetten. goh ik weet nog niet eens welke documenten ik allemaal moet gebruiken waar je het over hebt. ik was tot nu toe alleen nog maar bij het nyc bestand geweest (ik probeer op het bestand te duiden die over de auto spychiks gaat) die wel geinig en nog een beetje te begreipen was. conclusie ik kan niet "effe" een flametrower installeren op een random wagen.

Geplaatst:

Je kunt helaas niets toevoegen aan het script van de originele levels, omdat je dan de ongecompileerde scripts nodig hebt. Je zou kunnen proberen de bètascripts van Industrial te bewerken, maar hoe dan ook zul je het een en ander van scripten moeten leren als je iets wil aanpassen.

• 11 maanden later...
Geplaatst:

is het ook mogelijk om een tank oneindig roketlouncer te geven (K.F. ingame).

ik vraag dit omdat ik zelf een map wil maken met een tank bij de beginplaats met oneindig roketlauncher.

moet mogelijk zijn: je hebt ook oneindig electro gun en oneindig flametrower cheats dus...

Geplaatst:

Oneindig munitie in kill frenzies is geregeld met een speciale KF_TEMPLATE en kan dus niet zomaar buiten kill frenzies gebruikt worden. Wel kan je een speler of voertuig automatisch steeds opnieuw munitie geven. Zo'n script zou er zo uit kunnen zien:

COUNTER loop = 1

CAR_DATA tank = ( X , Y , Z ) 0 0 TANK

LEVELSTART

WHILE ( loop = 1)
  GIVE_WEAPON ( tank , TANK_GUN , 99 )
ENDWHILE

LEVELEND

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...