Jump to content

Klikken op touchpad uitschakelen

Recommended Posts

Geplaatst:

Sinds paar dagen doet mn oude laptop het weer.

Hij was helemaal geformateerd, dus alle instellingen waren gereset.

Als ik een tik op het touchpad geef, werkt die als een muisknop.

Dat vind ik nogal irritant omdat ik nogal vaak tijdens het typen per ongeluk met mn duim erop klik.

Ik heb de handleiding van die laptop weggeven dus daar kan ik het niet in opzoeken.

Ook kan ik het niet op internet vinden.

Kan iemand mij precies uitleggen hoe ik dat klikken kan uitschakelen?

P.s. Niet zeggen "ergens bij Configuratiescherm" want zover kom ik zelf ook nog wel.

Ik kan die optie ook niet vinden bij instellingen van de muis.

Alvast Bedankt

Groetjes Sandra

Geplaatst: (bewerkt)

Volgens mij moet je het zoeken in de software die er voor de touchpad op je computer geïnstalleerd is. Mijn laptop heeft bijvoorbeeld een Synaptic Touchpad waarvan er een icoontje naast mijn tijd staat. Tweemaal daar op klikken geeft bij mij een venster en wanneer ik dan Apparaatinstellingen > Instellingen druk kan ik onder "Tikken" dit aan en uit zetten.

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

Bij m'n DELL laptop, kan ik dat instellen op het tabblad "touchpad" van de muis-instellingen.

"tapping" heet deze optie en kan je met een vinkje in of uitschakelen.

post-748-1194972073.png

Geplaatst:

Als dat allemaal niet werkt wat andere hebben gezegt dan moet je een muis kopen. Ik heb een muis bij m'n laptop en dat gaat prima. Het is een standaard grote muis (niet zo'n kleintje die mijn moederheeft).

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb het probleem al gevonden:

De driver van het touchpad was niet geinstelleerd. (ondanks dat hij wel werkte)

Daarom waren er geen instellingen te zien.

Nu heb ik een driver geinstalleerd en nu staan de instellingen er wel, en heb ik het tikken uit kunnen zetten.

Probleem opgelost.

Thnx voor jullie hulp :tu:

@ gijsso: Ik heb wel een muis hoor, maar tijdens het typen hangt mijn rechter-duim boven het touchpad ;)

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst:
Als dat allemaal niet werkt wat andere hebben gezegt dan moet je een muis kopen. Ik heb een muis bij m'n laptop en dat gaat prima. Het is een standaard grote muis (niet zo'n kleintje die mijn moederheeft).
Dat zal niet helpen, want ik heb ook een muis en het touchpad werkt nog. Dus als je een muis aansluit zal het geen verschil maken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...