Jump to content

Simpel SA ingame vraagje

Recommended Posts

Geplaatst:

Paar dagen geleden heb ik SA geinstalled, had hem nog liggen dus ik dacht, laat ik het is proberen.

Mijn probleem is, ik kan niet richten op iemand.

Ik krijg wel het vizier maar hij houd het vizier niet vast op iemand.

Dit was toch wel mogelijk of heb ik het fout?

M.v.g. Nick

Geplaatst:
Dit was toch wel mogelijk of heb ik het fout?

Hey, ToxicSnake! Welkom op het forum!

Het is wel mogelijk. Op de PS2 zit deze functie sowieso al, dus ik neem aan dat je de PC bedoelt. Normaal gesproken zul je gewoon los met je muis moeten richten, maar als je wilt kun je ook automatisch richten. Hiervoor dien je enkele instellingen aan te passen. Ga naar 'options' > 'controller setup'. Bij 'configuration' staan dan ‘mouse + keys’, verander dit naar 'joypad'. Je kunt dan wel gewoon met je rechtermuisknop richten, maar je kunt ook automatisch switchen tussen je targets door te scrollen. Nadeel van deze optie is overigens dat je niet meer vrij kunt richten, dus je zult een keuze tussen beide opties moeten maken.. :)

Geplaatst:

Maar ik heb geen joypad maakt dit uit?

Heb 'm vroeger namelijk op mijn xbox gespeeld, toen was het gewoon richten en als je dan op een andere knop drukte kon je vrij richten.

Maar hartstikke bedankt!

Geplaatst:

Maar hartstikke bedankt!

Deze optie is ook mogelijk met muis en toetsenbord. Je richt dan met je rechtermuisknop (die hou je in) en je scrolt op die manier van target naar target. Hij zal ook elke target blijven volgen, dus je hoeft hem zelf niet meer met je muis te volgen. Enige nadeel is dus dat je met die optie niet meer normaal kunt rondkijken, voor de rest veranderd er vrijwel niets. Al wordt de gameplay wel beïnvloedt, mocht je met deze optie willen spelen..

Geplaatst:
Voor een paar centen is al een redelijk goede gamepad / joypad te verkrijgen. Dat maakt 't één en ander een stuk makkelijker als je een console gewend bent. ^_^
Geplaatst:
simpel koop een ps2 controller ^_^

en hoe wil jij een ps2 controller in een pc krijgen :puh:

dan zou ik gaan voor de 360 weet ik dat die in een pc passen

Geplaatst:

Je kunt controllers kopen met precies dezelfde indeling van knoppen als die van PS2, maar dan met een USB aansluiting. De knoppen heten weliswaar geen Triangle Square Cross Circle, maar gewoon 1,2,3 en 4. Maar voor de rest is alles hetzelfde.

Geplaatst:
ik bergrijp het niet helemaal kan je nou met een ps2 controlor spelen of niet??

:cry:

Niet met een controller die alleen voor de PS2 is. Er zijn wel controllers de de zelfde indeling van de knopjes hebben als de PS2 maar die dan voor de computer zijn ;)

Greetz :sigaar:

Geplaatst:
ik bergrijp het niet helemaal kan je nou met een ps2 controlor spelen of niet??

:cry:

Niet met een controller die alleen voor de PS2 is. Er zijn wel controllers de de zelfde indeling van de knopjes hebben als de PS2 maar die dan voor de computer zijn ;)

Greetz :sigaar:

en wat kosten die ongeveer :D

Geplaatst:
Ik heb 'em voor een tientje gekocht en hij werkt al 1 jaar zonder problemen :D
Ik ben opgelicht, ik heb er €15 voor neergelegd :duh: .. maar €30 - €40 is idd aan de hoge kant. Onder de €20 kan je al een goede gamepad vinden met 2 analoge sticks, die dus lijkt op de Dual Shock controller v/d PS2. Het enige wat waarschijnlijk niet hetzelfde zal zijn zijn de vibraties die de PS2 controller geeft als je bijvoorbeeld een muurtje raakt of als het onweert (bliksem).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...