Jump to content

drummen

Recommended Posts

Geplaatst:

hey,

ik drum sinds begin dit jaar maar een vriend van me zei laatst als je geen oordopjes hebt

je gehoorproblemen kunt krijgen klopt dit

en waar kun je dit dan krijgen

mvg. PrI3sT :cya:

Geplaatst:

Dit klopt inderdaad. Veel professionele drummers gebruiken ook oordopjes. Volgens mij hoef je niet echt speciale oordopjes te kopen, je kan gewoon een soort plastic dingetjes kopen die je in je oren stopt. Waar je die kan kopen weet ik zogauw niet maar daarvoor moet je gewoon even zoeken.

Veel plezier met drummen,

Boris H.

Geplaatst:

Ik weet niet waar je ze kunt kopen maar wel een plek waar je ze krijgt maar dan moet je wel Formule 1 fan zijn. Als je via Ticketbox plaatsen besteld krijg je bij aflevering gratis oordopjes. Wel een vrij dure oplossing

Geplaatst:
ha ok

ik dacht eerst dat je ze op maat moest laten maken :?

Nee dat hoeft niet. Het zijn een soort van schuimrubberen dingen die gewoon de vorm van je oren aannemen

deze:

ear20classic.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

uhm, de schuimrubberen dingetjes die hiervoor zijn neergezet zullen jou er niet van weerhouden om gehoorproblemen te krijgen :puh: Het zijn namelijk weg-werp oordopjes die gemaakt zijn om bijv. één concert zonder oorpijn door te komen. Ooit wel eens een drummer met die dingen in z'n oren zien zitten? ;)

Ikzelf zit in een band en de drummer van mijn mijn band heeft idd op maat gemaakte oordopjes. Die dingen zijn heel erg duur maar ze beschermen je oren heel goed. Ik zou jou echter aanraden om plastic oordopjes te kopen. (ik heb ze zelf ook) Je vind ze gewoon in muziekwinkels zoals feedback. Ik zou op maat gemaakte oordopjes pas kopen als je serieus met het drummen bezig bent, zoals wanneer je in een band gaat spelen.

Ik wilde ook nog even bevestigen dat je idd gehoorproblemen kunt krijgen. Ikzelf zing in de band dus vind het heel lastig om met oordopjes te zingen. Ik gebruik ze dus heel vaak niet. Ik merk echter wel na elke repetitie dat ik 100x meer 'wat zeg je?' zeg dan voor de repetitie wanneer mijn oren nog niet kapot zijn geramt door de drummer ;) Het is dus niet echt slim van mij om geen oordoppen te gebruiken, maja ... ik wil mezelf ook graag horen :puh: Echter, als drummer heb je daar natuurlijk geen last van want dan hoor je jezelf toch wel ;)

Bewerkt: door Rensch
Geplaatst:

Ga anders eens bij een muziekwinkel langs.

Ik heb geen idee waar je woont, maar Feedback heeft fillialen in o.a. Rotterdam, Alphen a/d Rijn en Utrecht, en volgensmij hebben die een serie hoge kwaliteit oordopjes :tu:

Geplaatst: (bewerkt)

ja dit klopt inderdaad.

zelf drum ik ook. en ik gebruik oordopjes van de gamma.

dat klinkt heel raar. maar dat zijn gewoon goedkope oordopjes, die heel goed werken.

maar je kunt ze ook laten gieten zeg maar, dat ze precies in je oor passen. maar als je nog in de groei bent dan verneuk je je geld, want het kost iets van 100 euro ofz :D

ear20classic.jpg

kijk die bedoel ik .

en wat rensch zegt, dat is niet waar hoor.

ik gebruik elk paar oordopjes ong. 2 weken tot een maand.

ligt eraan hoevaak ik drum als ik tijd heb enz.

maar die raad ik je dus aan :tu:

Bewerkt: door Kyl-El
Geplaatst:

Een vriend van mij drumt al vrij lang. Hij heeft daarom oordopjes op maat laten maken. Deze zijn dan wel wat duurder maar een beschadigd gehoor koop je niet terug.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...