dedeath Geplaatst: 18 november 2007 Rapport Geplaatst: 18 november 2007 C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8142) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8157) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8160) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8163) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8169) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8175) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8178) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8181) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8184) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8187) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8276) : warning 217: loose indentation C:\DOCUME~1\BRINKS~1.BRI\BUREAU~1\SAMPSE~1\GFFATH~1\GAMEMO~1\gf.pwn(8313) : warning 217: loose indentation Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase wat is het probleem wat moet ik doen? MVG Raimon Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 november 2007 Rapport Geplaatst: 18 november 2007 (bewerkt) Ik wel, zo'n groot probleem is dit niet. Het is enkel een verkeerde indeling die je maakt bij het scripten. Ik denk dat jij gewoon alles onder elkaar zet zonder tabs waardoor je de warning 'loose indentation' krijgt. Bovendien is het niet slim om gewoon even een warnlog te posten, want hier hebben we niks aan. Lever gewoon het stuk code waar de regelnummers naar verwijzen of geef je hele code door hem te uploaden met de bijlagefunctie van dit forum. Als je even je code upload/post dan zal ik of iemand anders even kijken. Bewerkt: 18 november 2007 door VWO-er Reageren
Azer Geplaatst: 18 november 2007 Rapport Geplaatst: 18 november 2007 Als je voortaan eerst even naar de foutmelding kijkt voordat je post, mocht je dan alsnog een vraag hebben ga dan gewoon even verder in je oude topic. Tevens kun je een volledige handleiding over Pawn hier vinden. Daarin staat zeer waarschijnlijk ook de foutmeldingen. Reageren
Sandra Geplaatst: 18 november 2007 Rapport Geplaatst: 18 november 2007 (bewerkt) Als jou code bijvoorbeeld zo is: if(strcmp(cmdtext,"/setnick ",true,9)==0){ if(IsPlayerAdmin(playerid)){ new str[256]; new len = strlen(cmdtext[9]); if ((len >= 0) && (len <= 24)) { format(str,sizeof(str),"You changed your name to %s",cmdtext[9]); SendClientMessage(playerid,COLOR_YELLOW,str); SetPlayerName(playerid,cmdtext[9]); } } return 1; } Dan issie dus niet netjes uitgelijnt. Als je die code zo uitlijnt krijg je die warnings als het goed is niet: if(strcmp(cmdtext,"/setnick ",true,9)==0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)) { new str[256]; new len = strlen(cmdtext[9]); if ((len >= 0) && (len <= 24)) { format(str,sizeof(str),"You changed your name to %s",cmdtext[9]); SendClientMessage(playerid,COLOR_YELLOW,str); SetPlayerName(playerid,cmdtext[9]); } } return 1; } Het komt er op neer dat als je een { teken gebruikt, je de volgende regel een tab moet overslaan. En als je een } teken doet, dat je dan weer een tab terug doet. Een goede uitlijning (indentation) is belangrijk om scripts duidelijk te kunnen lezen en fouten op te sporen. Bewerkt: 18 november 2007 door Sandra18[NL] Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.