Jump to content

GTA na GTA IV?

Gijsso

Recommended Posts

Geruchten, geruchten.... aan geruchten heb je niks. Mij lijkt trouwens VC wel heel chill. Wat iemand net zei: VC, maar dan Dubai nagemaakt... waarom dan niet gewoon Dubai?? :duh: Het moderne Miami is gewoon vet :schater:

Delen op andere websites

• Reacties 254
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

16

• frankyyguy

10

• wesley123

7

• NickOwnage

6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geruchten, geruchten.... aan geruchten heb je niks. Mij lijkt trouwens VC wel heel chill. Wat iemand net zei: VC, maar dan Dubai nagemaakt... waarom dan niet gewoon Dubai?? :duh: Het moderne Miami is gewoon vet :schater:

Duhh, omdat ze alles anders precies moeten namaken, en GTAIV is toch ook niet New York maar LC? ze zullen nooit een stad precies gaan namaken..

Delen op andere websites

of nen echte maffia gta in italië

in sicilië, napels of calabrië waar de 3 grote maffias zich bevinden de cosa nostra, de camorra en de ndrangetha.

in europa zou in elk geval leep zijn omdat die steden hier zeer typisch zijn en serieus verschillen van de amerikaanse en ik kies dan natuurlijk voor brussel de hoofdstad van europa :tu:

Delen op andere websites

of nen echte maffia gta in italië

in sicilië, napels of calabrië waar de 3 grote maffias zich bevinden de cosa nostra, de camorra en de ndrangetha.

in europa zou in elk geval leep zijn omdat die steden hier zeer typisch zijn en serieus verschillen van de amerikaanse en ik kies dan natuurlijk voor brussel de hoofdstad van europa :tu:

ja das wel vet en als je dan iemand om ver loop iets van : "eeh zotteke" alleen dan zal wel jmmr zijn want in Europa heb je niet echt steden met veel wolkenkrabbers

Delen op andere websites

Duhh, omdat ze alles anders precies moeten namaken, en GTAIV is toch ook niet New York maar LC? ze zullen nooit een stad precies gaan namaken..

Jij hebt niet bepaald opgelet, wel? :duh: GTA IV is juist zo volledig mogelijk New York, alleen mogen ze de officiële namen toch niet gebruiken! Het je al die gebouwen niet gezien die vrijwel gelijk zijn? IV is één grote parodie op New York.. De map, uptown, downdown Manhattan? (Alonquin)

Amerkia weet je wel, land van de aanklager? :D R* zou zwaar de (PIEP) zijn als ze de namen hadden gekopieerd.. Vandaar dat ze alles nét even anders hebben moeten noemen.

Het is juist het doel geweest om New York zo goed mogelijk neer te zetten, de gebouwen, de sfeer.. En deze lijn is een succesje geweest die een "top selling game ever" op heeft gebracht, dus de lijn van dit hoogst haalbare realisme laten ze echt never nooit meer schieten!

Bewerkt: door Jacky-2007
Delen op andere websites

Jij hebt niet bepaald opgelet, wel? :duh: GTA IV is juist zo volledig mogelijk New York, alleen mogen ze de officiële namen toch niet gebruiken! Het je al die gebouwen niet gezien die vrijwel gelijk zijn? IV is één grote parodie op New York.. De map, uptown, downdown Manhattan? (Alonquin)

Amerkia weet je wel, land van de aanklager? :D R* zou zwaar de (PIEP) zijn als ze de namen hadden gekopieerd.. Vandaar dat ze alles nét even anders hebben moeten noemen.

Het is juist het doel geweest om New York zo goed mogelijk neer te zetten, de gebouwen, de sfeer.. En deze lijn is een succesje geweest die een "top selling game ever" op heeft gebracht, dus de lijn van dit hoogst haalbare realisme laten ze echt never nooit meer schieten!

Je vergist je toch echt, want GTAIV lijkt inderdaad veel op NY qua landmarks enz, maar daar blijf het ook bij hoor, als je naar NY zou gaan en dan GTAIV zou spelen zou je wel die beroemde dingen herkennen maar de rest is gewoon fantasie.

Delen op andere websites

GTA V heeft al een verhaal. De plaats is nog niet bekend gemaakt..

Zoals één van de admins een paar pagina's eerder (post van eind 2007 geloof ik?) al aangaf, een GTA V is nog héél ver weg. Zoals bij GTA III ook het geval was, een nieuwe engine, en daarvan een franchise maken (III, VC, SA, LCS, VCS) zal waarschijnlijk nu ook het geval zijn. Dus kan je verwachten dat je een nieuwe stad gaat zien op dezelfde engine. GTA Whatever, zeg maar. Wat R* al heeft aangegeven, ze weten nog niet of Niko met ons mee gaat reizen als character.

Bij het wegdromen en fantaseren geef ik dan mijn toekomstdroom ook maar even aan. Tot nu toe (vanaf III) hebben alle gta's zich afgespeeld in amerikaanse steden. GTA, even ter verfrissing :puh: staat voor Grand Theft Auto. In Amerika is Detroit dé autostad bij uitstek: Daar hebben alle grote amerikaanse autoproducenten zo ongeveer wel een fabriek gehad, off de fabriek staat er nog! Aangezien R* in deze GTA IV bij iedere auto nu ook een merk erop heeft geplakt, zie ik het als wel enigzins reëel dat de volgende stop van IV in Detroit plaatsvindt. De gemiddelde inwoner van Detroit is best arm geweest de afgelopen decennia, allemaal fabrieksmedewerkers. (Denk aan 8 Mile, de film) Zoals Detroit werd neergezet in de film, dat was wanneer je het gangsterthema even deels weglegt, een geniaal GTA sfeertje! Trailerparks, fabrieken, arme wijken... Die depri sfeer. En aan de andere kant van de stad de rijke fabrieksbazen die bijverdienen door criminaliteit!

Stel je voor dat we met Niko en Roman naar Detroit gaan, en dat ze daar voor de verandering eens een echte baan krijgen in eerste instantie? ipv criminaliteit of een taxibedrijfje? Dat de story wordt dat ze daar samen gaan werken,in persue of The American Dream? Dat de volledige tutorial van de game nog te maken heeft met werken in de fabriek, maar dat na de tutorial de verhaallijn ineens omslaat omdat één van de twee toch wéér in het criminele wereldje belandt, bijvoorbeeld Roman door zijn gokverslaving, of Niko door zijn verleden? En dan breekt natuurlijk ook in Detroit de GTAhel los! :tu:

Het is natuurlijk fantaseren, maar het lijkt me wel mogelijk. Ook omdat GTA IV zo'n geweldig onverwachte storyline heeft die veel meer nog naar realisme reikt! Who's with me?! _O_

Ondanks dat ik eerder denk dat VC word gebruikt voor de volgende GTA, lijkt mij dit echt een briljant goed idee. Serieus. Ook dat van dat ze eerst werken, odat Nikolai inderdaad zei dat hij van het pad wou afwijken en Roman natuurlijk niet echt in die scene/dat wereldje zelf is. Hij is namelijk niet echt met het vermoorden bezig.

Ik hoop dan zelf ook wel dat Roman + Niko mee gaan naar de volgende GTA integenstelling tot de vorige GTA's waar steeds een andere hoofdpersoon was. Het is alleen nog maar afwachten, aangezien de 'hoofdpersonen' niet te spreken zijn om het uitbetaalde bedrag wat ze hebben gekregen. Hopelijk kunnen ze er uitkomen en dat er weer een geweldig spel op de mat komt ;)

Delen op andere websites

hihi ja nou ik ben voorlopig ook nog wel bezig met gta IV want ben pas op 30% dus gaat nog wel ff duren.

Maar als ik die rond heb, dan zie ik al wel uit naar de volgende, en hopelijk is die ergens op een mooie plek met leuke personages. En ik hoop ook dat ze niet nog 4 jaar ofzo gaan wachten tot de volgende gta uitkomt dan.

Delen op andere websites

Ik hoop in ieder geval dat de nieuwe GTA zich in een zonnige omgeving afspeelt, want hoe leuk Liberty City ook is, ik ben wel toe aan tropische sferen. :D En ik heb liever een fantasie stad en eventueel landschap, waar heel veel variatie in zit, dan een echte stad die er eentonig uitziet.

Ik vraag me trouwens af hoe leuk een nieuwe Vice City zou zijn dat zich in de huidige tijd zou afspelen. Voor mij is de jaren 80 setting (kleding, muziek, etc) net zo belangrijk als de stad zelf geweest.

De muziek op GTA4 doet me bijvoorbeeld niet veel. Niet omdat alles slecht is, maar omdat ik het meeste niet herkende en daardoor regelmatig van radio zender verander om wat leuks te vinden. Van VC en in iets mindere mate VCS kende ik bijna alle nummers en luisterde ik de muziek ook erg graag.

We zullen wel zien wat het word. :tu:

Delen op andere websites

Ik hoop in ieder geval dat de nieuwe GTA zich in een zonnige omgeving afspeelt, want hoe leuk Liberty City ook is, ik ben wel toe aan tropische sferen. :D En ik heb liever een fantasie stad en eventueel landschap, waar heel veel variatie in zit, dan een echte stad die er eentonig uitziet.

Ik vraag me trouwens af hoe leuk een nieuwe Vice City zou zijn dat zich in de huidige tijd zou afspelen. Voor mij is de jaren 80 setting (kleding, muziek, etc) net zo belangrijk als de stad zelf geweest.

De muziek op GTA4 doet me bijvoorbeeld niet veel. Niet omdat alles slecht is, maar omdat ik het meeste niet herkende en daardoor regelmatig van radio zender verander om wat leuks te vinden. Van VC en in iets mindere mate VCS kende ik bijna alle nummers en luisterde ik de muziek ook erg graag.

We zullen wel zien wat het word. :tu:

Helemaal mee eens :D

Vice City is dus de perfecte locatie zoals ik al zei.

Maar het leukste zou toch zijn als we nou gewoon nog eens een nieuw land krijgen.Dus niet meer een verbouwd LC of VC,gewoon wat nieuws zou enorm leuk zijn.

Delen op andere websites

Je vergist je toch echt, want GTAIV lijkt inderdaad veel op NY qua landmarks enz, maar daar blijf het ook bij hoor, als je naar NY zou gaan en dan GTAIV zou spelen zou je wel die beroemde dingen herkennen maar de rest is gewoon fantasie.

Offtopic, maar een reactie op jouw reactie:

:duh: Ok, ter illustratie hieronder twee afbeeldingen. Als je inderdaad zoals jij nu doet alleen kijkt naar de vorm, ja, dan heb je gelijk... Maar let je ook op de details van de map opzich? Wel eens in NY geweest?

De map van GTA IV

post-89338-1212576617_thumb.jpg

De map van NYC (niet echt een goeie, maar goed genoeg! :Y )

post-89338-1212576687.jpg

1. Als je bijvoorbeeld hierboven op de maps de locaties vergelijkt van de havens van Alderney, waar vindt je deze dan? Toch ook vanaf Manhattan gezien in het zuid westen?

2. Vooral Manhattan en Alonquin, kijk eens goed naar de wegenstelsels van deze twee. Goed, het echte Manhattan heeft een paar steegjes meer? Verder zijn ze qua opbouw en vormen zo goed als identiek!

3. Je moet even de tijd nemen om het te zien, maar "zoom" met je ogen eens "in" op de vorm van het stratenplan van Alderney. Ga vervolgens op de NYC map, ten westen van Manhattan, eens goed kijken... Ze zitten niet allemaal op de juiste hoogte en plek, maar wel degelijk kan je de structuren van Alderney terugvinden in real life. (of net andersom, eigenlijk)

4. Kan je op de NYC map bovenin Manhattan de Bronx vinden? In Liberty City vindt je op dezelfde locatie de zogeheten projects.. Woonprojecten voor arme sloebers. De Bronx zit hier vol mee..

5. De ligging van in real life Staten Island, in Liberty Happiness Island. (op de afbeelding hier zie je Happiness Island net niet, pak anders je ingame map er even bij, of de bijgeleverde kaart!)

6. De ligging van de industrie in New York is voornamelijk direct gekoppeld aan de haven. Ten zuid westen van Manhattan in real life. Ten zuid westen van Alonquin in Liberty City. (Acter industrial park)

7. Kan je op de NYC map onderin de ligging van Brooklyn vinden? In Liberty City ligt Broker iets hoger ten opzichte van Alonquin (Manhattan) maar verder is de ligging en vorm sterk vergelijkbaar.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, bijvoorbeeld door al mijn eigen foto's hier te posten en vervolgens van diezelfde plekken in Liberty screens te maken, maar dat is mij veel te veel werk, en ik maak nauwelijks screens.

R* heeft ontzettend veel uren, wat zeg ik, maanden de tijd genomen voor het nemen van foto's, het registreren van verkeersstromen, het voelen van sfeeren etc. Vooral het laatstgenoemde, die sfeer, is ze echt super goed gelukt! :tu:

Wel degelijk hebben ze met deze game de stad neergezet met ontzettend veel realistische overeenkomsten. Ga gerust zelf nog even verder zoeken, er staat op het forum ergens nog een topic van iemand anders (ergens in april geloof ik gemaakt) die allerlei viewpoints heeft vergeleken, dus inderdaad foto's vergeleken met screenshots. Zoek dat ook eens op!

:Y

EDIT: Ik heb het topic gevonden, het heet "Vergelijkingen (...)" en je vindt het hier: KLIK!

Het staat vol met foto's. Tip is om niet alleen naar het gebouw te kijken maar ook naar de gebouwen er omheen! Veel plezier! :tu:

Bewerkt: door Jacky-2007
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...