Donald F. Duck Geplaatst: 25 november 2007 Rapport Geplaatst: 25 november 2007 Ik heb net mijn eerste missie af, maar als ik wil compilen krijg ik een error bij de Actor.Create. Daar moet je 6 parameters invullen maar ik heb er maar 5. In de SCM tutorial staan er ook maar 5 in de code. Dit is mijn Actor.Create code: 10@ = Actor.Create(COP, LAPD1, 1542.645, -1673.012, 13.56) Welke parameter moet hierbij gezet worden? Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 25 november 2007 Rapport Geplaatst: 25 november 2007 Je moest nog dit ervoor zetten Anders is het gwn tekst met dat duid je aan dat het een ped model is. 10@ = Actor.Create(COP, #LAPD1, 1542.645, -1673.012, 13.56) Tom Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 25 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 25 november 2007 (bewerkt) Welke? Als je de 10@ bedoelt, die had ik al erin zitten. En ik tel nog altijd maar 5 parameters. Edit: Oh die #, die zag ik even niet. Edit2: Hij kan compilen, maar in dat venster waar alle bytesinfo staat, zie ik bij Largest Mission: 0 bytes. Hoe kan dit? Bewerkt: 25 november 2007 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 25 november 2007 Rapport Geplaatst: 25 november 2007 Edit2: Hij kan compilen, maar in dat venster waar alle bytesinfo staat, zie ik bij Largest Mission: 0 bytes. Hoe kan dit? Dat ligt er waarschijnlijk aan dat je niet de missie-structuur van Rockstar gebruikt hebt, en je dus geen "missies" hebt. Met missiestructuur is het allemaal wat moeilijker, dat is uitgelegd in deze tutorial. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 25 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 25 november 2007 Okee, maar moet ik mijn hele missie opnieuw scripten of niet? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 25 november 2007 Rapport Geplaatst: 25 november 2007 Okee, maar moet ik mijn hele missie opnieuw scripten of niet? Nee hoor, je kunt het als je net begint ook gewoon zonder missie structuur maken. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 25 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 25 november 2007 Okee, maar als ik mijn SA wil opstarten start hij niet op (die draaiende CD komt, en daarna niks meer, maar de SA .exe loopt wel)... Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 25 november 2007 Rapport Geplaatst: 25 november 2007 CTRL-ALT-DELETE > gta_sa.exe > taak beëindigen... Zo heb ik dat in ieder geval gedaan toen dit bij mij ook zo was Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 26 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 november 2007 (bewerkt) Weet ik, maar ik kan hem niet testen omdat dit altijd is als ik SA opstart. Edit: Per ongeluk SA aangeklikt () en hij doet het. Nu gelijk maar testen.. Edit2: Hm.. Sphere (en icon) niet zichtbaar.. Mijn code: $ICON_SPHERE_CJ = Marker.CreateIconAndSphere($ICON_CJ, 2512.068, -1672.87, 13.38) :MODEL thread 'MODEL' Model.Load(#GREENWOO) Model.Load(#BAT) Model.Load(#LAPD1) 038B: load_requested_models :MODEL_28 if or not Model.Available(#GREENWOO) not Model.Available(#BAT) not Model.Available(#LAPD1) else_jump @MODEL_65 wait 0 jump @MODEL_28 :MODEL_65 0674: set_car_model #GREENWOO numberplate "_GROVE_" $GREENWOOD = Car.Create(#GREENWOO, 2466.246, -1652.976, 13.4) Car.Angle($GREENWOOD) = 270.0 Car.Health($GREENWOOD) = 250 $1 = Marker.CreateAboveCar($GREENWOOD) 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 5 ammo 10 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 5 :MODEL_144 wait 0 Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $GREENWOOD) else_jump @MODEL_144 Marker.Disable($1) $POLICE_X = 1535.874 $POLICE_Y = -1666.701 $POLICE_Z = 13.04 $POLICE = Marker.CreateIconAndSphere(0, $POLICE_X, $POLICE_Y, $POLICE_Z) :MODEL_214 wait 0 if Car.Wrecked($GREENWOOD) else_jump @MODEL_245 wait 0 jump @MODEL :MODEL_245 if 01AE: car $GREENWOOD sphere 0 near_point $POLICE_X $POLICE_Y radius 5.0 5.0 stopped else_jump @MODEL_214 wait 0 10@ = Actor.Create(Cop, #LAPD1, 1542.645, -1673.012, 13.56) Actor.WeaponAccuracy(10@) = 75 Actor.Health(10@) = 250 01B2: give_actor 10@ weapon 5 ammo 1000 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor 10@ armed_weapon_to 5 05E2: AS_actor 10@ kill_actor $PLAYER_ACTOR :MODEL_348 wait 0 Actor.Dead(10@) else_jump @MODEL_348 0394: play_music 1 01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~$~1~ Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000 Model.Destroy(#GREENWOO) Model.Destroy(#BAT) Model.Destroy(#LAPD1) Marker.Disable($MARKER) end_thread PS: Moet dat ~n~~w~$~1~ achter de Mission Passed note of niet? Bewerkt: 26 november 2007 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 26 november 2007 Rapport Geplaatst: 26 november 2007 Kan je misschien even heel je code plaatsen? Je gebruikt volgens mij de threads niet op de goede manier. Op deze manier wordt er een thread gecreëerd bij het label "MODEL". Daar begint het dus ook. De code komt dus helemaal niet bij de sphere regel. $ICON_SPHERE_CJ = Marker.CreateIconAndSphere($ICON_CJ, 2512.068, -1672.87, 13.38) :SPHERE wait 0 ms if 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2512.068 -1672.87 radius 80.0 80.0 else_jump @SPHERE of $ICON_SPHERE_CJ = Marker.CreateIconAndSphere($ICON_CJ, 2512.068, -1672.87, 13.38) repeat wait 0 until 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2512.068 -1672.87 radius 80.0 80.0 Als je werkelijk met zulke missies wilt gaan werken, raad ik je toch echt aan om deze tutorials te lezen, met name de deze. En als je dan nog vragen hebt, meld het dan maar Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 26 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 november 2007 (bewerkt) // This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007 DEFINE OBJECTS 1 DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.03 DEFINE MISSIONS 0 DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 {$VERSION 3.1.0027} //-------------MAIN--------------- thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 set_wb_check_to 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 Camera.SetAtPos(2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR) 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group Camera.SetBehindPlayer set_weather 0 wait 0 Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso) Player.Build($PLAYER_CHAR) Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True fade 1 0 select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box :MAIN_297 wait $DEFAULT_WAIT_TIME 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes jump @MAIN_297 end_thread $ICON_SPHERE_CJ = Marker.CreateIconAndSphere($ICON_CJ, 2512.068, -1672.87, 13.38) :MODEL thread 'MODEL' Model.Load(#GREENWOO) Model.Load(#BAT) Model.Load(#LAPD1) 038B: load_requested_models :MODEL_28 if or not Model.Available(#GREENWOO) not Model.Available(#BAT) not Model.Available(#LAPD1) else_jump @MODEL_65 wait 0 jump @MODEL_28 :MODEL_65 0674: set_car_model #GREENWOO numberplate "_GROVE_" $GREENWOOD = Car.Create(#GREENWOO, 2466.246, -1652.976, 13.4) Car.Angle($GREENWOOD) = 270.0 Car.Health($GREENWOOD) = 250 $1 = Marker.CreateAboveCar($GREENWOOD) 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 5 ammo 10 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 5 :MODEL_144 wait 0 Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $GREENWOOD) else_jump @MODEL_144 Marker.Disable($1) $POLICE_X = 1535.874 $POLICE_Y = -1666.701 $POLICE_Z = 13.04 $POLICE = Marker.CreateIconAndSphere(0, $POLICE_X, $POLICE_Y, $POLICE_Z) :MODEL_214 wait 0 if Car.Wrecked($GREENWOOD) else_jump @MODEL_245 wait 0 jump @MODEL :MODEL_245 if 01AE: car $GREENWOOD sphere 0 near_point $POLICE_X $POLICE_Y radius 5.0 5.0 stopped else_jump @MODEL_214 wait 0 10@ = Actor.Create(Cop, #LAPD1, 1542.645, -1673.012, 13.56) Actor.WeaponAccuracy(10@) = 75 Actor.Health(10@) = 250 01B2: give_actor 10@ weapon 5 ammo 1000 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor 10@ armed_weapon_to 5 05E2: AS_actor 10@ kill_actor $PLAYER_ACTOR :MODEL_348 wait 0 Actor.Dead(10@) else_jump @MODEL_348 0394: play_music 1 01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~$~1~ Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000 Model.Destroy(#GREENWOO) Model.Destroy(#BAT) Model.Destroy(#LAPD1) Marker.Disable($MARKER) end_thread Nog 2 dingen: 1. Toen ik deze missie ging scripten had ik de 'Een eenvoudige missie' tutorial gebruikt. 2. Hoe groot is de radius 80.0 eigenlijk? Want de plaats van de sphere staat voor CJ'sSweet's huis en je spawnt in het begin in het midden van het pleintje. Bewerkt: 26 november 2007 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 26 november 2007 Rapport Geplaatst: 26 november 2007 Allereerst antwoord op je tweede vraag. 2. Hoe groot is de radius 80.0 eigenlijk? Want de plaats van de sphere staat voor CJ'sSweet's huis en je spawnt in het begin in het midden van het pleintje. Die is heeeeel groot... Meestal gebruik ik 1.0, als je wacht tot iemand in een sphere is. Ik heb dit letterlijk gekopieerd vanuit de main, dus vandaar dat dit een groter getal is. Dan de missie. Je hebt nergens "create_thread" gedaan. De thread die je gebruikt wordt dus nergens aangemaakt, en daar komt de thread ook niet. Plaats dus ergens een create_thread.here De sphere moet BINNEN een thread, anders wordt hij niet gelezen als hij tussen end_thread en de volgende thread staat. De dingen die ik in mijn vorige post heb geplaatst, moeten erin. Je kunt niet zomaar variabelen zeggen. Die moet je namelijk eerst definiëren, en dat heb je nie gedaan. "$ICON_CJ", heb je niet gedefiniëerd, dus kan je beter gewoon kijken in cijfers. Je moet de sphere disablen, want het is de bedoeling dat de sphere weg gaat op het moment dat je erin staat Ik heb hem voor je verbeterd. Wat dikgedrukt is, is veranderd. Verbeterde versie: // This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007 DEFINE OBJECTS 1 DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.03 DEFINE MISSIONS 0 DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 {$VERSION 3.1.0027} //-------------MAIN--------------- thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 set_wb_check_to 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 Camera.SetAtPos(2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR) 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group Camera.SetBehindPlayer set_weather 0 wait 0 Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso) Player.Build($PLAYER_CHAR) Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True fade 1 0 select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box [b]004F: create_thread @MODEL [/b] :MAIN_297 wait $DEFAULT_WAIT_TIME 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes jump @MAIN_297 end_thread :MODEL thread 'MODEL' Model.Load(#GREENWOO) Model.Load(#BAT) Model.Load(#LAPD1) 038B: load_requested_models :MODEL_28 if or not Model.Available(#GREENWOO) not Model.Available(#BAT) not Model.Available(#LAPD1) else_jump @MODEL_65 wait 0 jump @MODEL_28 :MODEL_65 [b]$ICON_SPHERE_CJ = Marker.CreateIconAndSphere(15, 2512.068, -1672.87, 13.38) repeat wait 0 until 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2512.068 -1672.87 radius 80.0 80.0 0164: disable_marker $ICON_SPHERE_CJ[/b] 0674: set_car_model #GREENWOO numberplate "_GROVE_" $GREENWOOD = Car.Create(#GREENWOO, 2466.246, -1652.976, 13.4) Car.Angle($GREENWOOD) = 270.0 Car.Health($GREENWOOD) = 250 $m1 = Marker.CreateAboveCar($GREENWOOD) 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 5 ammo 10 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 5 :MODEL_144 if wait 0 Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $GREENWOOD) else_jump @MODEL_144 Marker.Disable($m1) $POLICE_X = 1535.874 $POLICE_Y = -1666.701 $POLICE_Z = 13.04 $POLICE = Marker.CreateIconAndSphere(0, $POLICE_X, $POLICE_Y, $POLICE_Z) :MODEL_214 wait 0 if Car.Wrecked($GREENWOOD) else_jump @MODEL_245 wait 0 jump @MODEL :MODEL_245 if 01AE: car $GREENWOOD sphere 0 near_point $POLICE_X $POLICE_Y radius 5.0 5.0 stopped else_jump @MODEL_214 wait 0 10@ = Actor.Create(Cop, #LAPD1, 1542.645, -1673.012, 13.56) Actor.WeaponAccuracy(10@) = 75 Actor.Health(10@) = 250 01B2: give_actor 10@ weapon 5 ammo 1000 // Load the weapon model before using this 01B9: set_actor 10@ armed_weapon_to 5 05E2: AS_actor 10@ kill_actor $PLAYER_ACTOR :MODEL_348 wait 0 Actor.Dead(10@) else_jump @MODEL_348 0394: play_music 1 01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~$~1~ Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000 Model.Destroy(#GREENWOO) Model.Destroy(#BAT) Model.Destroy(#LAPD1) Marker.Disable($MARKER) end_thread Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 26 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 26 november 2007 (bewerkt) Bedankt. Ik zorg dat ik die code in mijn .scm krijg, test de missie, en dan edit ik dadelijk wel of hij werkt. Edit: De missie werkt perfect, alleen nog even zorgen dat die sphere bij het politiebureau disabled wordt als je met de Greenwood erin rijdt. Bewerkt: 26 november 2007 door Donald F. Duck Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.