Jump to content

Accu + hardeschijf probleem..

Recommended Posts

Geplaatst:

Mijn eerste probleem met de laptop is dat hij de hardeshijf niet pakt na het opstarten.

Als ik de computer reset pakt hij hem wel, maar de datum/tijd klopt niet..

De accu pakt hij ook niet, ik moet met de kabel de laptop gebruiken.

Wat natuurlijk niet normaal is bij een laptop..

Oplossingen graag, want door de verkeerde tijd/datum kan ik op 1 of andere manier bepaalde programma's niet openen zoals msn, en de accu is irritant wegens het niet werken, maaar hij zit er wel in!

Compaq evo N610c is de laptop naam, het loopt op Windows XP

LI-IOn Replacement Battery pack is de accunaam.

Over de hardeschijf kan ik niks vinden.

De laptop is wel een keer gevallen, de accu deed het toen niet maar ik deed hem erin en eruit en laade toen gewoon op en werkte toen ook, na die val kregen we ook nog geen errors van de hardeshijf.

Het is gewoon zo ineens begonnen...

Geplaatst:

Dat de datum/tijd niet klopt komt waarschijnlijk doordat de batterij op het moederbord kapot is. Die batterij zorgt er namelijk voor dat datum/tijd/ BIOS instellingen bewaard blijven als er geen stroom op de laptop staat.. Waarschijnlijk is daarbij ook de accu versleten, of dermate beschadigd door de val dat hij niet meer werkt.

Omdat de laptop een poosje geen stroom krijgt, en de batterij op het moederbord dus ook geen stroom meer levert, raakt de BIOS "in de war" en start pas goed op als de laptop een keer gereset wordt, en verliest de huidige datum/tijd instelling.

Zorg ervoor dat de batterij op het moederbord vervangen wordt, meestal is dat een c3032 knoopbatterij (3 euro), en een nieuwe accu (schatting zo tegen de 70 euro voor een Compaq)..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...