watkijkje Geplaatst: 27 november 2007 Rapport Geplaatst: 27 november 2007 (bewerkt) Hallo, waar moet ik deze teleport plaatsen in mijn gamemodescript? if(strcmp(cmdtext, "/roof", true) == 0) { if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) && GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), -576, -60, 10.0); } else { SetPlayerPos(playerid, -576, -60, 10.0); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To Tha Roof!"); return 1; } Of moet ik hiervoor een nieuw filterscript aanmaken? Mvg, watkijkje Bewerkt: 27 november 2007 door watkijkje Reageren
Donwell Geplaatst: 27 november 2007 Rapport Geplaatst: 27 november 2007 Bij de 'OnPlayerCommandText' callback, kun je commando's invoegen, zo ook een teleport. Als je hem daar bijvoegt, zul je het commando activeren, mits je geen errors veroorzaakt. Reageren
watkijkje Geplaatst: 27 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 november 2007 Bij de 'OnPlayerCommandText' callback, kun je commando's invoegen, zo ook een teleport. Als je hem daar bijvoegt, zul je het commando activeren, mits je geen errors veroorzaakt. Bedankt voor je reactie, maar in mijn gamemode komt deze:OnPlayerCommandText niet voor, waar kan ik dat maken? Reageren
Sandra Geplaatst: 27 november 2007 Rapport Geplaatst: 27 november 2007 (bewerkt) Ja, als die nog niet in je script staat, dan moet je dit in je script zetten: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { //Zet hier al je command's neer return 0; } Dus met jouw commando erbij: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/roof", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), -576, -60, 10.0); } else { SetPlayerPos(playerid, -576, -60, 10.0); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To Tha Roof!"); return 1; } return 0; } P.s. if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) && GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { deze regel kan je inkorten tot: if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { Aangezien, als je de bestuurder bent, je sowieso in een voertuig zit. Bewerkt: 27 november 2007 door Sandra18[NL] Reageren
watkijkje Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 november 2007 Die teleport werkt nu Maar als ik dit countdownscript ertussen zet lukt het niet. forward countdown(); new countdown_seconds; new countdown_flag; // OnPlayerCommandText if( strcmp( cmdtext , "/count" , true ) == 0 ) { if( countdown_flag ) { SendClientMessage( playerid , COLOR_WHITE , "*** There's another countdown, Wait until it finishes!" ); return 1; } SendClientMessage( playerid , COLOR_WHITE , "*** Countdown Started" ); SetTimer( "countdown" , 1000 , 1 ); countdown_flag = 1; for( new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++ ) TogglePlayerControllable( i , false ); return 1; } // Anywhere else public countdown() { if( countdown < 0 ) { GameTextForAll( "~g~GOGOGOGO" , 1000 , 3 ); countdown_flag = 0; KillTimer( countdown ); for( new i = 0; i <= MAX_PLAYERS; i++ ) TogglePlayerControllable( i , true ); } else { new temp[ 256 ]; format( temp , sizeof temp , "~r~%d" , countdown_seconds ); GameTextForAll( temp , 1000 , 3 ); } countdown_seconds 5; } Kan je uitleggen hoe ik deze er tussen kan krijgen? (ik ben nog een beginner dat merk je wel ) Alvast bendankt! Reageren
Sandra Geplaatst: 28 november 2007 Rapport Geplaatst: 28 november 2007 Er klopt helemaal niks van dat script. if( countdown < 0 ) { Als de teller kleiner is dan 0 ? SetTimer( "countdown" , 1000 , 1 ); KillTimer( countdown ); de parameter van KillTimer is het id van de timer. niet de naam. countdown_seconds 5; dit is kan ook niet. Reageren
watkijkje Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 november 2007 Maar als ik een nieuwe teleport wil toevoegen kan ik het dan hier tussen zetten? public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/roof", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), -576, -60, 10.0); } else { SetPlayerPos(playerid, -576, -60, 10.0); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To Tha Roof!"); return 1; } return 0; } Reageren
Donwell Geplaatst: 28 november 2007 Rapport Geplaatst: 28 november 2007 Je kunt zoveel teleports toevoegen als je wilt, maar dan moet je wel weten dat je altijd een commando eerst afsluit met deze stukjes code: return 1; { Als je dit hebt gedaan, kun je een nieuw commando afmaken. return 0; { Dit stukje tekst sluit een Callback, in dit geval 'OnPlayerCommandText', geheel af. Reageren
Sandra Geplaatst: 28 november 2007 Rapport Geplaatst: 28 november 2007 Ja: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/roof", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), -576, -60, 10.0); } else { SetPlayerPos(playerid, -576, -60, 10.0); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To Tha Roof!"); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/teleport2", true) == 0) { if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z); } else { SetPlayerPos(playerid, x, y, z); } SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFAA, "Welcome To ......"); return 1; } return 0; } Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.