Jump to content

hulp gevraagd


knikketias

Recommended Posts

Ik heb sindskort Vice City weer eens op me computer gezet, ik loop nu alleen tegen een probleem aan en ik weet niet zeker of dat het aan mijn computer ligt of aan het spel zelf.

Het probleem is dat als ik naar het 2e eiland ga, ik te maken krijg met haperingen als er te veel om me heen gebeurd (teveel auto's, politie, mensen), terweil ik daar op het 1e eiland nog helemaal geen last van had.

mischien dat iemand weet wat de oorzaak is of iemand hetzelfde heeft.

Ik hoor het graag,

Nick

Link to comment
Delen op andere websites

mischien dat iemand weet wat de oorzaak is of iemand hetzelfde heeft.

Wijst er toch een beetje op dat jou PC GTA nog niet volledig aankan. Een goede manier om dit te testen, is door het programma Fraps te gebruiken. Hier zie je bovenin het aantal FPS (Frames Per Second) staan ofwel het aantal beelden per seconden. Ligt dit aantal laag (dus rond de 15) dan zit er iets niet goed, en raad ik je aan de grafische instellingen, zoals de resolutie en de draw distance, lager te zetten. Heb je een FPS van tussen de 30 en 45, dan is dit in principe gewoon goed, al is 30 nog steeds een beetje aan de lage kant.

Link to comment
Delen op andere websites

Zulk soort dingen komen inderdaad vaak doordat de hardware zoals het werkgeheugen, de processor en de videokaart het spel niet helemaal aankunnen. Op het tweede eiland rijden namelijk vaker meer auto's dichter bij elkaar dan op het eerste eiland. Waarschijnlijk gebeurde dit op het eerste eiland af en toe ook wel, maar had je het niet door omdat het bijna nooit gebeurde. Nu komt het vaker voor dat er meer gangs, auto's en voetgangers bij elkaar lopen, (1e eiland lopen namelijk vrijwel geen gangs) zodat het voor de computer net iets zwaarder wordt, en wat jouw pc dus blijkbaar net niet helemaal soepel kan laten verlopen.

Oplossingen hiervoorzijn óf

Lagere resolutie, lagere draw distance, hud uit, minimap uit (beetje lastig, maargoed).

Andere oplossing is:

Betere hardware aanschaffen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...