Jump to content

Ram-geheugen

Recommended Posts

Geplaatst:

hey ik heb hier voor me neus een HP pavilion 771.nl staan alleen vind ik me computer te traag gaan.

ik denk persoonlijk dat mijn ram geheugen van 256mb heeeeel weinig is. dus heb ik geken voor 1GB ram geheugen nu kom ik er op internet zoveel tegen van verschillende merken en types dat ik niet weet welke er nu in mijn computer past.

wie kan mijn helpe welke ik het best kan kopen

Time of this report: 11/29/2007, 13:44:30

Machine name: FREEK

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)

Language: English (Regional Setting: English)

System Manufacturer: HP PAVILION 04

System Model: P8308A-ABH 771.

BIOS: Award Medallion BIOS v6.00PG

Processor: AMD Athlon XP 2000+, MMX, 3DNow, ~1.7GHz

Memory: 256MB RAM

Page File: 198MB used, 418MB available

Windows Dir: C:\WINDOWS

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

Geplaatst:

dan moet je weten wat voor geheugenslot je hebt. Ik denk dat je dit kunt vinden op de doos van je moederbord of pc. Meestal zijn dat 3 nummers zoiets als 667 of 533. Waarschijnlijk staat er dan DDR2 *en dan de/het nummer(s)*

Geplaatst:

aangezien ik geen doos heb van me computer en moederbord. kan ik dat niet zien.

dit zijn de gegevens die op mijn ram geheugen staan.

Hynix Korea 01

PC2100U-25330

HyMD132645A8-H AA

256mb DDR-266Mhz

cl 2.5

Geplaatst:

je moet je precieze moederbord nummer weten

en zoeken wat je precies aankan en hoevel geheugen balkjes er maximaal inzitten

ook is die processor van je uit de oertijd en je geheugen van 266mhz ook oersloom

daar zul je denk ik geeeneens meer balkjes van kunnen krijgen en ook raad ik je ten sterkste aan een nieuwe pc te gaan halen want dit is totaal niks meer.

Geplaatst: (bewerkt)

srry maar geld voor een nieuwe computer is er op dit ogenblik niet en mijn vader zeurt altijd

computer is toch goed genoeg.

Bewerkt: door EXIT
Geplaatst:

ook is die processor van je uit de oertijd en je geheugen van 266mhz ook oersloom

daar zul je denk ik geeeneens meer balkjes van kunnen krijgen en ook raad ik je ten sterkste aan een nieuwe pc te gaan halen want dit is totaal niks meer.

Het is intussen bekend wat voor geheugen EXIT nodig heeft, dus gegevens van het moederbord is niet meer nodig.. Bovendien is er nog weldegelijk geheugen te krijgen, alleen is het inderdaad wat verouderd en dus ook wat duurder.

Maar dan nog is het halen van een nieuwe pc niet echt in contrast met de prijs van een nieuw geheugenbalkje..

EXIT, wat je nodig hebt is pc2100 DDR geheugen met een snelheid van 266 MHz en een CL van 2,5. Aan de hand van je eerste post kan je zien dat je één geheugenbalk in je pc hebt zitten. Waarschijnlijk heb je een moederbord waar maar twee geheugenbalkjes op kunnen, dus je kan ervoor kiezen één balkje erbij te halen van 256MB (€27,-) om te verdubbelen. Of je haalt twee balkjes van 512MB (€50,- per stuk), om nog wat betere prestaties te halen..

Je moet echter wel afwegen of het systeem wat je hebt nog €100,- upgrade-kosten waard is, maar dat is een keuze die je zelf moet maken..

Geplaatst:

Het is intussen bekend wat voor geheugen EXIT nodig heeft, dus gegevens van het moederbord is niet meer nodig.. Bovendien is er nog weldegelijk geheugen te krijgen, alleen is het inderdaad wat verouderd en dus ook wat duurder.

Maar dan nog is het halen van een nieuwe pc niet echt in contrast met de prijs van een nieuw geheugenbalkje..

EXIT, wat je nodig hebt is pc2100 DDR geheugen met een snelheid van 266 MHz en een CL van 2,5. Aan de hand van je eerste post kan je zien dat je één geheugenbalk in je pc hebt zitten. Waarschijnlijk heb je een moederbord waar maar twee geheugenbalkjes op kunnen, dus je kan ervoor kiezen één balkje erbij te halen van 256MB (€27,-) om te verdubbelen. Of je haalt twee balkjes van 512MB (€50,- per stuk), om nog wat betere prestaties te halen..

Je moet echter wel afwegen of het systeem wat je hebt nog €100,- upgrade-kosten waard is, maar dat is een keuze die je zelf moet maken..

natuurlijk niet, misschien kan het moederbord snellere geheugenbalkes aan

en idd verstandig dat je doorspaart voor een nieuwe pc

voor 500 euro heb je al dit:

Geforce 8600 gt 100euro

500 gb harde schijf 85 euro

E6750 150 euro

Gigabyte ga p35t ofzo 100 euro

500watt 50 euro

2 gb pc 6400 kingston 50

wat al heel goed is alhoewel je dan beter kan sparen voor de 8800GT meteen erbij.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...