Jump to content

Probleem met games na formateren

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo ik heb laatst mijn pc overnieuw geinstalleerd waardoor alles weg was. Ik had mijn games daarvoor geinstalleerd vanaf het cd op mijn externe hardeschijf. Maar nu als ik die spelle wil spelen zegt hij dat ik geen videokaart heb die deze spellen aankan. Terwijl ik daarvoor ook geen videokaart had maar op de zelfde pc max payne 2 kon spelen en GTA SA maar nu helemaal niks meer. Ik heb een graphics accelerator op mijn pc en geen videokaart en wel directx 9 dat staat bij uitvoeren als ik dxdiag invul. IK krijg steeds dit bericht : je hebt geen directx 9 comfortable graphics adapter. Eerlijks gezegt heb ik daar nooit van gehoord maja wie kan me helpen.

Ik heb het idee dat ik deze dingen nodig heb :

-directdraw acceleration

-direct3d acceleration

-AGP texture acceleration

zijn dit nodige programma;s

Geplaatst:

Tsja, sommige games werken via het register, zo kunnen ze zien wat jouw PC heeft en niet. Nu is dat register foetsie, en zien de games een blanco computer. Dus je moet de games weer her-instaleren.

Geplaatst:

Nee maar geen enkele kleine spel werkt meer. Behalve spellen zoals tarzan. En deze computer was nieuwe toen ik die spellen speelde erop en nu heb ik eht geformateerd want ik wou xp erop hebben en geen vista. Die spellen voordat ik deze nieuwe pc had al geinstalleerd op mijn externe schijf. Dus ik denk dat ik wat drivers mis. MAar welke ?

Geplaatst:

Je begrijpt mij verkeerd, als je games installeert dan kopieren ze bestanden naar de plek waar je ze wilt hebben. En dan gaat het spel ook nog iets wijzigen op de systeemschijf. Of bedoel je dat je drivers mist? Dan kun je het beste nieuwe drivers downloaden.

DirectX9.0c

En voor je videokaart/sound drivers moet je je ''dxdiag'' schermpje posten. Ga naar start, uitvoeren en type dan dxdiag in. Ga naar het tabblad video en geluid (of zoiets). Zet dat dan hier neer.

Geplaatst:

Als je spellen op een externe harde schijf installeert, dan gaan er altijd register sleutels naar de bestaande computer.

Het enige nadeel aan een externe harde schijf is, dat sommige bestanden verdwijnen (zoals de register sleutels) wanneer je de pc herstelt naar fabrieks instellingen of format C. Ook een nadeel is dat wanneer je games op een externe harde schijf installeert, dat je kans hebt op lag (stoten in het spel) en of dat het spel slecht opstart omdat ze de register sleutels niet kunnen vinden. Het beste is echt om je spellen normaal op station X *waar Windows staat of in ieder geval een schijf die in je computer zit* te installeren, want een harde schijf intern is nog altijd sneller dan een externe harde schijf.

Dus opnieuw installeren lijkt me de beste oplossing.

Geplaatst: (bewerkt)

Wajoow jij maakt me helemaal leip. Ik vroeg op zo'n andere site en daar gaf iemand me een driver en toen werkte alles weer jij met je sleutels. :7 ik heb net in die andere topic van mij gekeken waar ik precies dezelfde vraag stelde. En daar gaf je me die link van precies de zelfde drivers. Daar was je geod bezig maar hier verzin je volgens mij maar wat.

Bewerkt: door cesar
Geplaatst:
Wajoow jij maakt me helemaal leip. Ik vroeg op zo'n andere site en daar gaf iemand me een driver en toen werkte alles weer jij met je sleutels. :7 ik heb net in die andere topic van mij gekeken waar ik precies dezelfde vraag stelde. En daar gaf je me die link van precies de zelfde drivers. Daar was je geod bezig maar hier verzin je volgens mij maar wat.

Waarom zou ik liegen en op zomaar lul koek praten, ben je ooit in het register van je computer geweest? Elke computer heeft een register waar je in kan komen door bij uitvoeren regedit in te typen, als je Windows opnieuw installeert heb je de sleutels die je eerst had (op je vorige installatie) niet meer. Zo simpel is het.

Geplaatst:

cesar, jouw computer herkent je videokaart niet eens. Elke computer MOET er een hebben, anders werkt die computer visueel niet. Heb je er geen zelf ingeplugd, dan zou hij toch in de computer moeten zitten...

Geplaatst:

Oke supremecars, sorry dat ik zo boos reageerde ik had een rot dag achter de rug. Je hebt goed geprobeerd het kon daaraan liggen maar dit keer was dit het geval. En ik heb wel een videokaart namelijk een : Video Card : Intel Corporation (Bearlake) Integrated Graphics Controller

Geplaatst:
Oke supremecars, sorry dat ik zo boos reageerde ik had een rot dag achter de rug. Je hebt goed geprobeerd het kon daaraan liggen maar dit keer was dit het geval. En ik heb wel een videokaart namelijk een : Video Card : Intel Corporation (Bearlake) Integrated Graphics Controller

Dat klopt, iedere computer heeft een grafische kaart, sommige computers een onboard op het moederbord en andere op een PCI(-e) of VGA zonder grafische kaart (Dus zonder onboard of zonder eentje in een slot) zou je geen beeld hebben.

Heb je nog drivers voor die kaart nodig of?

En geen sorry nodig.

Geplaatst:

Ok, ik weet dat het probleem nu is op gelost, maar iedereen begreep elkaar hier niet :puh:

Dat van die register sleutels is waar, maar dat is hier niet het probleem, Zoals er al is vertelt, je computer heeft een register waar hij alles opslaat wat hij moet weten om programma's op te kunnen starten. Dit is niet altijd nodig en in dit geval ook niet. Het probleem was dat je computer geen video kaart kon vinden omdat de drivers hiervoor niet geïnstalleerd waren. Doordat je nu de drivers hebt geïnstalleerd kan je computer nu weer 3D-applicaties opstarten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...