Puma Geplaatst: 3 december 2007 Rapport Geplaatst: 3 december 2007 Hi, in dit topic is het de bedoeling dat er gebabbeld gaat worden over eigen bandjes. Hoe je zo'n band begint, wat je nodig hebt, de organisatie etc. Zelf zit ik sinds kort eindelijk in een band, al speel ik al meer dan 9 jaar gitaar (ik werd afgelopen 6 november (2007) 16). Het meest akkoestisch, maar elektrisch is ook zeker niet saai en sinds kort doe ik ook aan bassen. Eigenlijk is het bij ons een klein netwerkje qua bandjes en bandmembers.. M'n vader is de bassist in de band waar mijn gitaarleraar de gitarist weer is en de drummer in m'n band is weer een leerling van de drummer in m'n vaders band. Met z'n drieën zijn we toen een band begonnen, Simon (zat bij mij op de basisschool) was de bassist. Al na 2 keer oefenen kwam het voorstel of er niet een tweede gitarist bij kon want 'een of andere' Vincent was ook goed met de elektrische gitaar. Zodoende bestond ons bandje dus uit 2 gitaristen (onder andere ik), een bassist en een drummer. Maar: na een tijdje verliet de bassist de band ivm het te druk hebben. Enigste oplossing: ik ging bassen, want bassisten zijn ver te zoeken de laatste tijd. Nu bas ik dus al een maandje en het valt me niet tegen! Het is zelfs aan te raden. Als gitarist keek ik altijd op tegen het bassen met zo'n idee als "Beetje de hele tijd dezelfde tonen aanslaan, 'LEUK'?", maar ik kan je vertellen dat dat niet zo is. In principe speel je de hele tijd solo's en omdat je als bassist verantwoordelijk bent om de basis van het hele liedje te leggen (gaat de bassist vaag doen dan wordt het hele nummer vaag) is dat ook een grote verantwoording. Met de nieuwe 'formatie' Koen-drum Vincent-gitaar en ik(Stijn)-bas hebben we nu twee keer geöefend en kunnen Muse - Hysteria, Green Day - Holiday en . Op de planning voor volgende keer staan U2 - Vertigo en Red Hot Chili Peppers - Dani California.Er zullen in de toekomst zeker meer nummers aan onze repetoire worden toegevoegd en misschien nog een tweede bassist. Een naam hebben we nog niet, al zaten we eerst serieus na te denken over de naam "Toaster" (vraag me niet hoe ik erop kwam). Ook lopen we aardig te klooien met GuitarPro om zodoende een eigen nummer te bedenken. Zelf heb ik al een paar 'nummers' gecomponeerd, die je hieronder kunt downloaden (de qualiteit sucked echt HEEL ERG dus als je GuitarPro hebt, importeer ze daarin!). Let niet op de naam pannekoek_stino.rar gumbal4life_stino.rar En jullie? Reageren
Rensch Geplaatst: 3 december 2007 Rapport Geplaatst: 3 december 2007 (bewerkt) Ik speel zelf basgitaar en gitaar maar zit als zanger en 2e gitarist in een band. Ik kan bevestigen dat basgitaar iets héél anders is dan gitaarspelen en misschien is het zelfs een nog gewaagder instrument. Een gitarist kan met zijn melodiën zijn fouten snel verbeteren. Bij een bassist hoor je ALTIJD wanneer hij een fout maakt en een bassist kan zich daarna niet meer corrigeren. Ik begrijp alleen niet waarom je een 2e bassist erbij doet. Daar wordt het niet mooier op. Zoals je zelf zegt is de bassist de grondlegger van de basis van het nummer. Je kunt natuurlijk niet 2 basissen leggen!! Dat is ongeveer hetzelfde als 2 drummers in een band ... niet echt handig. Wil je informatie over mijn band dan moet je gaan naar www.whoweare.nl Het filmpje die bij media staat was ons allereerste optreden. Hij was voor mijn zang iets te hoog gegrepen en de opname is vrij slecht. Maar je krijgt iig een idee van wat voor muziek wij maken! Het nummer (where do we go now) is ondertussen op een paar fronten al helemaal veranderd. Ik kan er nu ook makkelijk bij met het zingen Maarja, daar gaat het in een band ook om: ontwikkelen ontwikkelen ontwikkelen Bewerkt: 3 december 2007 door Rensch Reageren
K.O. Geplaatst: 3 december 2007 Rapport Geplaatst: 3 december 2007 Hmm ooit een plan bedacht voor een band, maar t is eigenlijk niks geworden. We hadden een naam, een logo, een website, een albumcover en een hoop songtitels. T enige dat echt miste was muzikaal talent Toen zijn we er maar mee opgehouden, hoewel één iemand wel nog af en toe oefent op z'n elektrisch gitaar. Hij heeft geen les, maar probeert gewoon deuntjes van bijvoorbeeld Iron Maiden na te tokkelen. Hmm das nou niet echt het makkelijkste om mee te beginnen, dus waarschijnlijk wordt het nooit wat. Reageren
Puma Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 december 2007 Ik begrijp alleen niet waarom je een 2e bassist erbij doet. Daar wordt het niet mooier op. Zoals je zelf zegt is de bassist de grondlegger van de basis van het nummer. Je kunt natuurlijk niet 2 basissen leggen!! Dat is ongeveer hetzelfde als 2 drummers in een band ... niet echt handig. Ik bedoelde gitarist :.. Leuk filmpje, alleen is de drum een beetje te erm (ik kan even niet op het woord komen..)... Te hard in vergelijking met de gitaar en bas.. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 3 december 2007 Rapport Geplaatst: 3 december 2007 ik zit zelf nog niet echt in een band maar; al vanaf groep 7 hebben ik en 5 anderen een groepje voor de bijonsgehete spetterschows waar we altijd iets doen . ik zing alleen maar hoor of doe het geluid Reageren
Rensch Geplaatst: 3 december 2007 Rapport Geplaatst: 3 december 2007 Ik begrijp alleen niet waarom je een 2e bassist erbij doet. Daar wordt het niet mooier op. Zoals je zelf zegt is de bassist de grondlegger van de basis van het nummer. Je kunt natuurlijk niet 2 basissen leggen!! Dat is ongeveer hetzelfde als 2 drummers in een band ... niet echt handig. Ik bedoelde gitarist :.. Leuk filmpje, alleen is de drum een beetje te erm (ik kan even niet op het woord komen..)... Te hard in vergelijking met de gitaar en bas.. Ja precies ik zei al: slecht geluid in de opname ^^ Reageren
tjoef Geplaatst: 6 december 2007 Rapport Geplaatst: 6 december 2007 (bewerkt) Ik speel zelf basgitaar en gitaar maar zit als zanger en 2e gitarist in een band. Ik kan bevestigen dat basgitaar iets héél anders is dan gitaarspelen en misschien is het zelfs een nog gewaagder instrument. Een gitarist kan met zijn melodiën zijn fouten snel verbeteren. Bij een bassist hoor je ALTIJD wanneer hij een fout maakt en een bassist kan zich daarna niet meer corrigeren. Ik begrijp alleen niet waarom je een 2e bassist erbij doet. Daar wordt het niet mooier op. Zoals je zelf zegt is de bassist de grondlegger van de basis van het nummer. Je kunt natuurlijk niet 2 basissen leggen!! Dat is ongeveer hetzelfde als 2 drummers in een band ... niet echt handig. Wil je informatie over mijn band dan moet je gaan naar www.whoweare.nl Het filmpje die bij media staat was ons allereerste optreden. Hij was voor mijn zang iets te hoog gegrepen en de opname is vrij slecht. Maar je krijgt iig een idee van wat voor muziek wij maken! Het nummer (where do we go now) is ondertussen op een paar fronten al helemaal veranderd. Ik kan er nu ook makkelijk bij met het zingen Maarja, daar gaat het in een band ook om: ontwikkelen ontwikkelen ontwikkelen Goede muziek . De zang valt best mee, vind ik. EDIT: 250ste post Bewerkt: 6 december 2007 door tjoef Reageren
Rensch Geplaatst: 6 december 2007 Rapport Geplaatst: 6 december 2007 Goede muziek . De zang valt best mee, vind ik.EDIT: 250ste post Tnx! en gefeliciteerd Reageren
-Omar- Geplaatst: 12 december 2007 Rapport Geplaatst: 12 december 2007 Ik speel zelf ook gitaar . Ik en een vriendje van me zijn een keer begonnen (we zaten in groep 6). Maar er is nooit wat van gekomen. Maar dat is wel vet Puma! en Rensch! Ik speel nu een half jaarte gitaar . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.