Jump to content

Wii op TFT scherm aansluiten, mogelijk?

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

Ik ben van plan binnenkort (rond de kerstdagen) een Wii te kopen, maar ik wil hier wel optimaal van kunnen genieten. Mijn kleine mini tv loont zich daar uiteraard niet voor, maar ik heb wel een groot (22" inch) beeldscherm (TFT) staan met DVI en VGA aansluitingen.

Mijn vraag is; is er ook een mogelijk om de Wii op een TFT (22") beeldscherm aan te sluiten? Ook moet het geluid te vervoeren zijn naar een speakerset met mini-jack aansluiting (aansluiting die ook op een oordopje zit bijvoorbeeld).

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, want ik zoek al meer dan een dag op google, maar zonder goed resultaat. :)

Groeten,

Freek :)

Geplaatst:

het zou gewoon niet kunnen maar als je het echt wil raad ik je aan om naar een PC wil het te gaan en allemaal omkeer stekkers te kopen dan zou het miss lukken ;)

Geplaatst:

Nee uiteraard kan het niet met de standaard stekkers van de Wii, want dat is een scart (RGB)- kabel, want het apparaat is gemaakt om op de tv te gebruiken. Maar ik heb geen zin om een dure LCD monitor van 1000 euro te kopen om een beetje lekker te kunnen gamen. En in een PC winkel weten ze er ook niks vanaf, want een Wii is geen pc, maar desondanks toch bedankt. Ik hoop dat iemand anders het wel weet (een soort andere kabel bijvoorbeeld, of manier om het om te vormen, zonder kwaliteits verlies). :Y

Geplaatst:

Je kent toch die dingen die aan een scart kabel zitten? Heb je daar ook een poort voor? Voor die rode, witte en gele pluggers.

Geplaatst:
Je kent toch die dingen die aan een scart kabel zitten? Heb je daar ook een poort voor? Voor die rode, witte en gele pluggers.
Ja ik ken die kabels wel, maar die kunnen niet in de computer of in het scherm... :7
Geplaatst:

het is denk ik wel mogelijk.

ik heb iets gevonden op internet

RGB to DVI

dvirgb.jpg

en je kan ook ff bij een Computerzaak of bij de mediamarkt binnen lopen en daar naar zoon

RGB to DVI converter vragen

er bestaat ook RGB to VGA

hama_3_rgb_phono_to_vga.jpg

maar DVI is is wel een stuk mooier beeld dan VGA

Geplaatst:

Bedankt! Ik denk dan dat ik dit ( klik ) moet hebben, en dan nog zo'n RGB to DVI er bij (of zit die Component kabel al zelf bij de Wii?)

acc_componentcable_02.jpg

Wel vraag ik me af hoe het geluid dan geregeld moet worden. Ik heb gewoon een 2.1 set van Logitech, die je met een minijack aan moet sluiten... Ook een omvormer daarvoor? :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Volgens mij zit er al zo`n kabel bij de WII(weet ik niet zekker)

voor het geluid weet ik ook niks.

er zullen wel Fourmleden zijn die dat weten :Y

en als er geen componentkabel bij zit kan je altijd naar Dixons KLIK (kabel) (5 euro goedkoper) gaan die zal wel ergens bij jouw in de buurt zitten

Bewerkt: door osmgek11
Geplaatst:

Ik weet nog niet wat voor kabels er standaard bij de Wii zitten, ik hoop dat een Wii bezitter mij dat kan vertellen. Verder heb ik denk ik een oplossing voor het geluid.

315RS58KGEL._SS500_.jpg

Dan moeten die kabels van die andere stekker daar zo in, en de rest (RGB) in die DVI omzetter... Kortom een duur grapje, maarja goedkoper dan een nieuwe tv laten we maar zeggen. :)

Geplaatst:

Bij onze Wii zat er een rood-wit-gele bij, een composite kabel dus. Lijkt me dat het standaard is aangezien het geen speciaal pakket was of iets dergelijks.

Geplaatst:

Oké, maar hoeveel kabels zijn het precies Predje? Want er moet toch ook één of twee voor audio zijn? Want je hebt drie verschillend kleuren, RGB, namelijk en dan moet je nog links/rechts- audio hebben of zit dat al in één kabel? (Ik heb er niet echt zo'n verstand van, van die consoles, maar ik hoop dat iemand me kan helpen. :tu:

Geplaatst:
Oké, maar hoeveel kabels zijn het precies Predje? Want er moet toch ook één of twee voor audio zijn? Want je hebt drie verschillend kleuren, RGB, namelijk en dan moet je nog links/rechts- audio hebben of zit dat al in één kabel? (Ik heb er niet echt zo'n verstand van, van die consoles, maar ik hoop dat iemand me kan helpen. :tu:
Een composiet kabel heeft drie pluggen op het uiteinde, ééntje voor de video (de gele) en twee voor de audio (rood en wit). Redelijk standaard denk ik, de iets duurdere TV's hadden deze ingangen altijd wel erop zitten naast een Scart-ingang. Dit in tegenstelling tot de componentenkabel die jij wil, die is inderdaad rood, groen, blauw (en wit) maar heeft 5 pluggen, 3 voor beeld en twee voor audio.
Geplaatst:

Is er dan niet een omvormer om die gele naar DVI om te zetten, zodat ik niet die composiet kabel met 5 stekkers hoef te kopen. Het gaat niet echt om kwaliteit, maar gewoon om wat geld te besparen. December maand kost al duur met al die kadotjes dus... Maar ik wil wel een leuke kerst hebben. ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...