Jump to content

Nieuwe processor kopen?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Omdat het bijna kerst is ben ik van plan om een nieuwe processor te gaan vragen. :Y

Ik heb nu nog steeds z,n Amd Sempron 3000+ en ik wil voor de verandering een nieuwe processor.

Zelf zat ik te denken aan deze processor, Amd Athlon 64 X2 4200+ 2x2,2Ghz voor Socket 939

Ja ik weet het het is niet de allerbeste maar ik heb een Socket 939 en er zijn op internet niet zoveel Socket 939 processors te vinden en ik vond deze kwa prijs en kwaliteit best wel goed en zkker voor mijn doen.

Maar nu is mij grote vraag? Dit is volgens mij een OEM versie en daar zit geen koeler enz, bij. denk ik?

maar kan ik deze processor gewoon in mijn PC prikken en dan mijn oude koeler er gewoon op doen of met er nog een grotere koeler erop om die processor te koelen??

Alvast bedankt. ja ik denk ik vraag het maar ff want straks dan heb ik hem en dan word hij in ene 80 graden ofso. en is het een beetje lullig als ik moet zeggen dat ik nog ff een nieuwe koeler nodig heb.. :7

Geplaatst:

kan in principe wel

maar eerst kijken wat je moeder bord is en de rest van je specs

als je een verouderd moederbord hebt die die snelheden van de processor geeneens aankan koop je het dalijk voorniks want dan word het niet optimaal benut.

Geplaatst: (bewerkt)
kan in principe wel

als je een verouderd moederbord hebt die die snelheden van de processor geeneens aankan koop je het dalijk voorniks want dan word het niet optimaal benut.

als ik een veroudert moederbord heb met een socket 939 waarom zouden ze dan een dikke athlon 4200+ voor z,n moederbord doen??

nja iniedergeval dit is mijn hele PC

Moederbord: Asus A8N-VM/PVG de chipset is een Nvidia Nforce 430 (MCP51)

processor: AMD Sempron 3000+ 1,8 Ghz

Hardeschijf: Samsung 80 Gb

Ram Geheugen: 1024 mb

Video kaart: Nvidia Geforce 7100 Gs

voorderest heb ik mijn PC in 2006 met kerst gekocht dus zeker niet veroudert. (of mss in de PC wereld wel :$ ) maar het moederbord komt is mss wel 1 of 2 jaar oud. tenminste het model denk ik. maar deze processor zal het vast wel aankunnen.

en over een nieuwe fan. mijn huidige processor word maximaal 55 graden. Ik weet dat dat niet erg is maar als er z,n athlon in zit word hij dan niet warmer ??? of gaat die fan dan zkker sneller draaien?

alvast bedankt :cya:

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst:
kan in principe wel

als ik een veroudert moederbord heb met een socket 939 waarom zouden ze dan een dikke athlon 4200+ voor z,n moederbord doen??

voorderest heb ik mijn PC in 2006 met kerst gekocht dus zeker niet veroudert. (of mss in de PC wereld wel :$ ) maar het moederbord komt is mss wel 1 of 2 jaar oud. tenminste het model denk ik. maar deze processor zal het vast wel aankunnen.

en over een nieuwe fan. mijn huidige processor word maximaal 55 graden. Ik weet dat dat niet erg is maar als er z,n athlon in zit word hij dan niet warmer ??? of gaat die fan dan zkker sneller draaien?

Ik zou de processor zeker nemen. Heb zelf een computer vorig jaar nieuw gekocht met het zelfde MoBo en de processor is een fijne :) Over de fan: koop een boxed, dan heb je er een koeler en alles bij, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:
kan in principe wel

Ik zou de processor zeker nemen. Heb zelf een computer vorig jaar nieuw gekocht met het zelfde MoBo en de processor is een fijne :) Over de fan: koop een boxed, dan heb je er een koeler en alles bij, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.

lol en weet jij waar ik zo gauw een boxed versie kan vinden ??? :7

het lijkt erop of 939 socket,s uit de mode zijn :cry: zo weinig vind ik nog op het internet en ik vind alleen OEM,s

Geplaatst:

Bedankt voor de links.

Alleen 44 euro voor een koeler vind ik ff wat te duur hoor. tenminste voor een kerst cadau :7

dan kan ik netzo goed een zalman van 33 euro nemen of niet?

nja ik denk dat ik maar gewoon een gokje waag. ik weet niet of iemand misschien de foto van mijn processor koeler wilt zien en dan kan bekijken of hij 2,2 Ghz wel kan koelen ??

want ik kan zo een foto maken dus. en ik vind hem zelf redelijk groot :Y

Geplaatst:
Koop gewoon deze goede koeler voor weinig geld. ;)

eh bedankt :Y

ik zat daar ook te kijken naar coolers en er waren ook veel van maar 6 euro maar ik was bang dat dat wel mss troep kon zijn :-(

maargoed deze zal wel in mijn kast passen?? ik heb een mATX kast maar ik denk dat dat wel past. :)

iniedergeval bedankt :)

Geplaatst:
't Is sowieso niet verstandig om een Socket 939 te kopen, omdat deze niet meer geproduceerd worden.

ja en wat als ik nog een 939 socket op mijn moederbordje heb :bonk:

moet ik dan een kompleet nieuwe moederbord kopen. :cry: word wel een erg duur kerst kadootje :cab:

maar al zal ik een Am2 moederbord kopen dan weet ik het wel weer dan is er altijd weer iets nieuws op de markt :duh:

Geplaatst:
't Is sowieso niet verstandig om een Socket 939 te kopen, omdat deze niet meer geproduceerd worden.

moet ik dan een kompleet nieuwe moederbord kopen. :cry: word wel een erg duur kerst kadootje :cab:

maar al zal ik een Am2 moederbord kopen dan weet ik het wel weer dan is er altijd weer iets nieuws op de markt :duh:

Dus moet je op dat moment gewoon kopen wat het beste is ^_^ Ik zit zelf ook met een Socket 939 opgezadelt dus ik zit infeite in het zelfde schuitje, behalve dat ik de processor al heb :7

Geplaatst:

Dus moet je op dat moment gewoon kopen wat het beste is ^_^ Ik zit zelf ook met een Socket 939 opgezadelt dus ik zit infeite in het zelfde schuitje, behalve dat ik de processor al heb :7

ja dat ga ik ook doen. dacht eerst dat socket 939,s nieuw waren was vorig jaar met kerst gekocht in 2006 maar ik was niet echt bewust van wat voor een processor erin zat. :7

maar ik kijk nu net op die site cool-prices en die ene processor is er niet meer. zal wel uitverkocht zijn :duh::duh:

dus nu kan ik nog de 3800+ nemen of de 4000+ op Azerty. :Y

Maar ik denk dan dat ik wel voor de 4000+ alleen helaas geen dualcore. :N nja ik ga mss nog ff verder zoeken :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had eerst ook een Socket 939, maar heb sinds kort een nieuw moederbord + processor + videokaart gekocht waarmee ik weer een aantal jaartjes vooruit kan. :)

edit Als je slim bent en een redelijk budget hebt, koop je de 8800GT met een Athlon 64 X2 socket AM2. ;)

Bewerkt: door Arjen
Geplaatst:
Ik had eerst ook een Socket 939, maar heb sinds kort een nieuw moederbord + processor + videokaart gekocht waarmee ik weer een aantal jaartjes vooruit kan. :)

edit Als je slim bent en een redelijk budget hebt, koop je de 8800GT met een Athlon 64 X2 socket AM2. ;)

nee want intel presteerd op het moment beter dan AMD processoren

en waarom een dikke 8800GT en aan x2 athlon halen als het moederbord dat geeneens aankan?

ik zou gewoon ff doorsparen en tegen die tijd een totaal nieuwe pc kopen en het hier nog een tijdje meedoen

want een mobo+gkaart+processor halen is alweer bijna een nieuwe pc.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...