Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zoek naar een opcode die CJ laat stilstaan, dus dat hij niet kan bewegen, dat je hem niet meer kunt controleren.. Dutchy :puh: zo goed ?

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:
Ik zoek naar een opcode die CJ laat stilstaan, dus dat hij niet kan bewegen, dat je hem niet meer kunt controleren.. Dutchy :puh: zo goed ?

$PLAYER_ACTOR.CanMove = false

vergeet niet hem weer beweegbaar te maken wanneer dat nodig is met de volgende code:

$PLAYER_ACTOR.CanMove = true

Greetz,

Black Force

Geplaatst:
Dutchy :puh: zo goed ?

Prima. Toch maar die " :@ "-smiley weggehaald?

$PLAYER_ACTOR.CanMove = false

Dat is fout. De volledige notatie is:

01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1

Ofwel de makkelijkere notatie (SannyBuilder versie dus):

$PLAYER_CHAR.CanMove = false

of

Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False

CanMove() is alleen een property van de player, niet van actors. Die kun je dus alleen op $PLAYER_CHAR doen, en niet op $PLAYER_ACTOR.

Geplaatst:

:puh: Kan het dat m'n spel crasht want bij mij is dat zo :D

Is de opcode wel juist?

Mijn scm klopt alleszins, alleen als ik die opcode toevoeg stopt hij met werken.

Tom :cya:

Geplaatst:
:puh: Kan het dat m'n spel crasht want bij mij is dat zo :D

Is de opcode wel juist?

Mijn scm klopt alleszins, alleen als ik die opcode toevoeg stopt hij met werken.

Tom :cya:

Die opcode is op zich wel goed, dus het zal aan jou code eromheen liggen..

Als je code post kunnen we kijken of we het kunnen vinden.

Geplaatst: (bewerkt)

// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 04.08.2007
DEFINE OBJECTS 1
DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.01      

DEFINE MISSIONS 0

DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script

DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0

DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

{$VERSION 3.1.0023}

//-------------MAIN---------------
thread 'MAIN' 
01F0: set_max_wanted_level_to 6 
042C: set_total_missions_to 1 
030D: set_max_progress 1 
set_wb_check_to 0 
00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 
Camera.SetAtPos(2488.56, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.56, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
Camera.SetBehindPlayer
set_weather 0 
wait 0 
0180: set_on_mission_flag_to $ON_MISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso)
Player.Build($PLAYER_CHAR)
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
fade 1 0 
select_interior 0 
0629: change_integer_stat 181 to 4 
016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 
016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 

:1
wait 0 
if 
00E1: player 0 pressed_key 8 
else_jump @1

:2
0247: load_model #TAXI
00D6: if
8248: not model #TAXI available
004D: jump_if_false @3
0001: wait 0 ms
0002: jump @2 

:3
00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $1 $2 $3 
wait 2000 ms
$REMOTE = Car.Create(#TAXI, $1, $2, $3) 

:4 
0715: put_player $PLAYER_CHAR in_RC_mode_in_car $REMOTE

:5 
repeat
wait 0 ms
until car.Wrecked($REMOTE)

:6
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_FAIL' number 10000 time 1000 style 1 // MISSION FAILED!~n~~w~$~1~
0394: play_music 1
fade 1 1000

end_thread

De speler zou niet meer mogen kunnen bewegen na

:4

0715: put_player $PLAYER_CHAR in_RC_mode_in_car $REMOTE

Maar wel nog met de auto rijden

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:
De speler zou niet meer mogen kunnen bewegen na

:4

0715: put_player $PLAYER_CHAR in_RC_mode_in_car $REMOTE

Maar wel nog met de auto rijden

Het probleem zit in 'm in deze regel denk ik:

00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $1 $2 $3

$2 en $3 zijn namelijk $PLAYER_CHAR en $PLAYER_ACTOR, 2 en 3 en zijn daarvan de 'variabele-nummers'. Probeer in plaats van $1, $2 en $3 eens 1@, 2@ en 3@ te gebruiken. Dat zijn lokale variabelen. Elke thread heeft de beschikking over 32 lokale variabelen, die per thread verschillen. Hierdoor kunnen lokale variabelen dus niet tussen threads 'botsen' (2 threads schrijven naar dezelfde variabele).

Geplaatst:

Bedankt :puh: Het werkt maar nu heb ik nog het probleem dat ik dan mijn car niet kan bewegen :puh: Iemand een oplossing ?

Tom :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...