Kraay Geplaatst: 3 december 2007 Rapport Geplaatst: 3 december 2007 (bewerkt) Beste^^, Ik kan niet echt kiezen tussen deze 2 videokaarten: -Nvidia 8800GT -ATI HD3870 Als je naar de benchmarks kijkt is bij de meeste games de 8800GT íetjes sneller dan de HD3870. Maar bij sommige games ook weer niet, ook liggen de prijzen niet ver van elkaar af . Verder is de HD3870 voorzien van DX10.1 en SM4.1 en een HDMI ingang terwijl de 8800GT dat niet heeft(DX10, SM4.0). Ook lees je verschillende sites en fora dat er wel is problemen zijn met de drivers van beide kaarten opzich. Ik wil geen SLI of CF gaan draaien, omdat dat toch niet op me moederbord zit, dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Tja, en de ATI gebruikt wat minder stroom, maar dat hoef ik zelf nog niet te betalen.. :-P Ik wil alles toch op een mooie resolutie kunnen draaien en weer een tijd vooruit kunnen. ;-) De rest van mijn PC is nu: AMD X2 6000+ Asus M2A-VM 2GB(2*1024MB) DDR2-800. OCZ 600W voeding Kunnen jullie me misschien helpen met mijn beslissing? Kom er maar niet uit... Alvast bedankt. Bewerkt: 3 december 2007 door Kraay Reageren
xgaming Geplaatst: 3 december 2007 Rapport Geplaatst: 3 december 2007 8800GT. DX10 wordt nu toch amper nog gebruikt. DX10.1 wordt misschien overgeslagen en de HD3870 zal waarschijnlijk alweer old school zijn als ze het gaan gebruiken (0.5 - 1 jaar). Kortom 8800GT, één nadeel; slecht leverbaar..... Behalve op dollarshops alleen is Sparkle niet een super merk. Reageren
Kraay Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 3 december 2007 Ja ik weet dat hij zeer slecht leverbaar is, maar ik zag een zaak met een nogal onduidelijke webshop dus die ga ik morgen even bellen(zit hier redelijk in de buurt) om te vragen of hun hem nog hebben en welk type. Maar als de HD3780 in die tijd al oldschool is, is de 8800GT dan toch ookal uit de tijd aangezien ze bijna altijd nek aan nek liggen bij de benches? Reageren
Kraay Geplaatst: 4 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 4 december 2007 Ze hebben de XFX 8800GT voor €249,- Is dat het geld waard? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 XFX heeft zo ver ik weet 3 8800 GT's beste dorp-buur. De gewone, de Extreme en de XXX. De prijs verschilt niet veel van elkaar. Ik zou voor de Extreme gaan. Klik hier om te zien welke ik bedoel Reageren
Arjen Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 [...]één nadeel; slecht leverbaar..... Behalve op dollarshops alleen is Sparkle niet een super merk. Hij is zo slecht leverbaar, omdat iedereen met verstand deze videokaart neemt. Deze schijnt bijna net zo goed te zijn als zijn grote broer de 8800GTX. De prijzen verschilllen alleen zo erg. Ik zou zeker voor de 8800GT gaan! Reageren
Kraay Geplaatst: 10 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 10 januari 2008 Ja, die heb ik ookalweer even met volle tevredenheid^^ (niet de XFX maar een Jetway) Reageren
Limbolander Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 de GTX is maar zon 20% beter als de GT, en je betaalt voor de GTX in de 500 euro ofzo dus daarom pakken de meeste de GT die is goedkoper dan de GTS en presteerd bijna even goed. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.