Jump to content

Playstation 3

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste forumleden,

Ik denk er over (al moet ik dan nog even sparen :puh:) om over een tijdje een Playstation 3 te kopen. Maar dan niet de 40 gb versie. Dus had ik een paar vragen. Waar kan ik de juiste en het goedkoopste vinden? Waar kan ik een mooi scherm krijgen? Is het mogelijk om er later wat meer schijfgeheugen of andere dingen bij te zetten? En of iemand slechte ervaringen met een PS3 heeft.

Edit:

Nog een vraagje, ik dacht dat PS3 gratis online had, is dat zo?

Alvast bedankt,

Naudin

Bewerkt: door Naudin
Geplaatst:
Beste forumleden,

Ik denk er over (al moet ik dan nog even sparen :puh:) om over een tijdje een Playstation 3 te kopen. Maar dan niet de 40 gb versie. Dus had ik een paar vragen. Waar kan ik de juiste en het goedkoopste vinden? Waar kan ik een mooi scherm krijgen? Is het mogelijk om er later wat meer schijfgeheugen of andere dingen bij te zetten? En of iemand slechte ervaringen met een PS3 heeft.

Alvast bedankt,

Naudin

goedkoop zal hij zeker niet zijn en het zal ook niet veel schelen denk ik kwa winkels meschien 3 a 4 euro maa meer niet :N

om een mooi scherm te hebben word je aangeraden om een lcd tv te kopen :7

en natuurlijk kan je later je ps3 laten ombouwen voor meer geheugen :D

Geplaatst:

Hey, vooral doen :) De prijs is in elke winkel hetzelfde, en volgensmij krijg je er ook nog eens twee spellen bij. Voor zover je niet genoeg hebt aan 60GB is het volgensmij mogelijk om hem 'op te pimpen', maar meestal hoeft dat niet zo snel, aangezien 60GB meer dan genoeg is. Als je genoeg neemt met mooie graphics, dan heb je al voldoende aan een normale tv. Wil je toch nog extra scherpe graphics, of een groter beeld, dan kan je natuurlijk voor wat extra geld een HD TV nemen. Met een HDMI kabel sluit je je PS3 binnen 5 minuten aan op een HD TV. Verder heb ik nog geen enkele slechte ervaring met de PS3 zelf. Hij is erg stil in vergelijking met de Xbox, en het menu is erg overzichtelijk. Verbinding maken is ook snel gedaan, en dan kan je gratis op 't internet en gratis een account aanmaken op PSN. Hij wordt af en toe geupdate, dat duurt dan wel 10 tot 20 minuten, maar in ruil daarvoor krijg je meestal nieuwe of betere mogelijkheden. Tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen enkele klacht..

Geplaatst:
Hey, vooral doen :) De prijs is in elke winkel hetzelfde, en volgensmij krijg je er ook nog eens twee spellen bij. Voor zover je niet genoeg hebt aan 60GB is het volgensmij mogelijk om hem 'op te pimpen', maar meestal hoeft dat niet zo snel, aangezien 60GB meer dan genoeg is. Als je genoeg neemt met mooie graphics, dan heb je al voldoende aan een normale tv. Wil je toch nog extra scherpe graphics, of een groter beeld, dan kan je natuurlijk voor wat extra geld een HD TV nemen. Met een HDMI kabel sluit je je PS3 binnen 5 minuten aan op een HD TV. Verder heb ik nog geen enkele slechte ervaring met de PS3 zelf. Hij is erg stil in vergelijking met de Xbox, en het menu is erg overzichtelijk. Verbinding maken is ook snel gedaan, en dan kan je gratis op 't internet en gratis een account aanmaken op PSN. Hij wordt af en toe geupdate, dat duurt dan wel 10 tot 20 minuten, maar in ruil daarvoor krijg je meestal nieuwe of betere mogelijkheden. Tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen enkele klacht..

Hee dat klinkt goed :puh: Ik heb zojuist dit op een Amerikaanse site gevonden

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?sk...d=1184768163607

Dat is dus €600,- voor een 80 GB + Motorstorm

Ik neem aan dat dat goedkoop is? :puh: Verzendkosten komen er niet bij, ik heb wat kenissen uit Amerika

Geplaatst:

Ik neem aan dat dat goedkoop is? :puh: Verzendkosten komen er niet bij, ik heb wat kenissen uit Amerika

Redelijk goedkoop, Motorstorm en een controller zijn toch gauw iets minder dan 100 euro bij elkaar, dus dan betaal je ongeveer 500 euro voor een PS3 met 80 GB. Geen slechte prijs :)

Voordat je gaat importeren uit Amerika, zou ik als ik jou was eerst even dit topic lezen, en dan met name deze post van Piet-Herr:

Volgens Play-Asia zijn alle PS3-games regio-vrij, dus kun je gewoon PAL-games op je NTSC-PS3 afspelen. Echter, je kunt geen Europese PS1- en PS2-games afspelen op een Amerikaanse PS3 en ook Blu-Ray-films zul je stuk voor stuk moeten importeren. Europese DVD's daarentegen zouden het wel moeten doen op een Amerikaanse PS3. Verzendkosten zijn inderdaad niet zo hoog en het scheelt meer honderden euro, dus ik zou het doen. Betalen kun je bij veel winkels met PayPal (zie ook klik :*D ), dit is een eenvoudige betaalmethode die bij veel webshops inmiddels als alternatief voor een credit-card wordt geaccepteerd. Verder moet je rekening houden met het feit dat Amerika andere spanning op het stopcontact heeft, dus dat je een NTSC-PS3 niet zomaar in het stopcontact hier kunt steken. Hier op Play-Asia.com kun je een converter kopen die de spanning dusdanig verandert dat een andere PS3 ook aangesloten kan worden. Wat ik me trouwens wel afvraag is of de winkel die je hebt uitgezocht ook PS3's naar Nederland verzendt. Sowieso verzenden niet zo veel Amerikaanse winkels naar Europa, maar sinds het akkefietje tussen Lik-Sang en Sony zijn er nog maar weinig winkels die PS3's verkopen aan Europa.

Valuta's omrekenen kun je trouwens eenvoudig doen op www.wisselkoersen.nl.

En verder is €600,- voor een PS3 met 80 GB + Motorstorm niet eens zo bijster goedkoop, je hebt in Nederland een PS3 met 60 of 80 GB (dat weet ik niet helemaal 100% zeker :$ ) voor €599,- €499,- (had me even vergist). Hier zitten dan bij: Motorstorm en Resistance: Fall of Men, en ook nog eens 2 controllers. Alleen hier moet je wel goed voor zoeken, want deze paketten zijn op veel plekken uitverkocht. ;)

Bewerkt: door BaasB
Geplaatst:
En verder is €600,- voor een PS3 met 80 GB + Motorstorm niet eens zo bijster goedkoop, je hebt in Nederland een PS3 met 60 of 80 GB (dat weet ik niet helemaal 100% zeker :$ ) voor €599,- €499,- (had me even vergist). Hier zitten dan bij: Motorstorm en Resistance: Fall of Men, en ook nog eens 2 controllers. Alleen hier moet je wel goed voor zoeken, want deze paketten zijn op veel plekken uitverkocht. ;)

Dat is de 60GB versie, dus in plaats Resistance Fall of Men krijg je er 20GB bij. Resistance Fall of Men is nu 30 euro in de winkel, dus dan heb je 20GB voor ongeveer 30 euro.

Geplaatst:

nou ik denk dat ik maar lekker in Nederland blijf kopen dan :puh: Ik weet absoluut nog niet of ik hem ga kopen. Ik zou hem natuurlijk wel heel graag willen. Maar het is veel geld wat je ineens uitgeeft :puh: Sowieso moet ik nog even doorsparen :puh:

Geplaatst:

veel externe harde schijven zijn ook aan te sluiten op je ps3 doormiddel van je usb. dus voor het geheugen zou ik het niet laten. een externe schijf is ook niet duur. gr. en succes met je beslissing!

*off topic*

(heb net assasins creed gekocht en alleen om die reden zou je de ps3 al aan moeten schaffen, echt die is zoooo moooi!!!!)

Wat zegt iedereen over 600 euro??

Die site die jij gad die hem verkocht voor $500, dat is 339 euro maar! Daarvoor krijg je prima console met 80 gb en een goed spel.

Wat je wel moet weten is dat een amerikaanse ps3 geen nederlandse Blu-ray films af kan spelen.

Als je later HD films wil gaan bekijken moet je dus of een losse speler aanschaffen of je moet de amerikaanse versie van de film kopen.

Verder speelt de amerikaanse ps3 dacht ik ook geen nederlandse ps2 spellen af maar ps3 spellen zijn regiovrij dus die zal je altijd af kunnen spelen.

veel externe harde schijven zijn ook aan te sluiten op je ps3 doormiddel van je usb. dus voor het geheugen zou ik het niet laten. een externe schijf is ook niet duur. gr. en succes met je beslissing!

*off topic*

(heb net assasins creed gekocht en alleen om die reden zou je de ps3 al aan moeten schaffen, echt die is zoooo moooi!!!!)

Het klopt dat je een externe harde schijf op de ps3 kan aansluiten maar je kan de externe harde schijf niet als de hoofdschijf gebruiken. Dat wil zeggen dat je er alleen fotos, muziek en films op kan zetten, geen demos en PSN games.

In tegenstelling tot xbox 360 kan je in ps3 gewoon een 2,5'' (laptop harde schijf) harde schijf plaatsen waar je alle demos enzo op kan zetten, maar 60 of 80 gb is denk ik groot genoeg.

Bewerkt: door Gta-killer

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...