Think Geplaatst: 5 december 2007 Rapport Geplaatst: 5 december 2007 Hoe kan je een render+ achetrgrond tesamen openen? Als ik mijn render open(open) en dan mijn achtergrond(new), dan verdwijnt mijn render. Als ik eerst mijn achtergrond open, dan mijn render, verdwijnt mijn achtergrond . Het is de eerste keer dat ik PS gebruik... Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 5 december 2007 Rapport Geplaatst: 5 december 2007 (bewerkt) Hoe kan je een render+ achetrgrond tesamen openen?Als ik mijn render open(open) en dan mijn achtergrond(new), dan verdwijnt mijn render. Als ik eerst mijn achtergrond open, dan mijn render, verdwijnt mijn achtergrond . Het is de eerste keer dat ik PS gebruik... Dan moet je én de render én de achtergrond in één bestand hebben staan. Als je beide apart opent, zul je beide dingen ook in een apart bestand krijgen. Let er wel op dat je hem als .PSD opslaat, zo kun je het bestand ten alle tijde nog veranderen. Overigens kun je de render ook gewoon in je andere bestand (achtergrond) plakken. Dit doe je door de layer van de render te selecteren (CTRL + A), de layer te knippen (CTRL + X) en dan in het bestand van je achtergrond te plakken door op 'CTRL + V' te drukken. @Hieronder: Met 'new' open je een nieuw bestand. Wil je een achtergrond op je render, dan moet je een layer onder je render maken en die van een witte kleur voorzien. Bewerkt: 5 december 2007 door -Matthijs- Reageren
Think Geplaatst: 5 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 5 december 2007 (bewerkt) Met de achtergrond bedoel ik de basis, het witte. Misschien jij ook, maar ik snap het niet. Hoe kun je je brushes aanzetten? Want bij mij staan die allemaal in het grijs. Bewerkt: 5 december 2007 door Think Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 6 december 2007 Rapport Geplaatst: 6 december 2007 Hoe kun je je brushes aanzetten? Want bij mij staan die allemaal in het grijs. Dat betekent waarschijnlijk dat je de brush tool niet geselecteerd hebt (en je dus met een andere tool probeert een brush te selecteren). Wil je een brush selecteren, dan dien je ook de brush tool zelf te selecteren. Je kunt hem selecteren via de sneltoets 'B' of door op het volgende icoontje (bij je tools) te klikken: . Reageren
Think Geplaatst: 7 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 december 2007 Bedankt! raar, nu kan ik ze beiden wel openen...gisteren niet Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.