Jump to content

Ongeldig aantal condities error


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil compilen, maar ik krijg een error:

ongeldigaantalconditiesjz2.jpg

Mijn code:

// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007
DEFINE OBJECTS 1
DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.03      

DEFINE MISSIONS 0

DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script

DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0

DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

{$VERSION 3.1.0027}

//-------------MAIN---------------
thread 'MAIN' 
01F0: set_max_wanted_level_to 6 
set_wb_check_to 0 
00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 
Camera.SetAtPos(2488.56, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.56, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
Camera.SetBehindPlayer
set_weather 0 
wait 0 
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso)
Player.Build($PLAYER_CHAR)
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
fade 1 0 
select_interior 0 
0629: change_integer_stat 181 to 4 
016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 
016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 
0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 
$DEFAULT_WAIT_TIME = 250 
03E6: remove_text_box 

:MAIN_297
wait $DEFAULT_WAIT_TIME 
00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes 
jump @MAIN_297 

// Load models
0247: load_model #GUN_PARA
038B: load_requested_models

:MODEL_LOAD
00D6: if or
8248:   not model #GUN_PARA available
004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN
0001: wait 0 ms
0002: jump @MODEL_LOAD

:MODEL_SPAWN
032B: $tower_para = create_weapon_pickup #GUN_PARA group 12 ammo 1 at 1555.132 -1353.394 329.40
$tower_para

014B: $skatepark_nrg = init_parked_car_generator #NRG500 -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1917.476 -1418.366 16.359 angle 270.0
014C: set_parked_car_generator $skatepark_nrg cars_to_generate 101
014B: $skatepark_bmx = init_parked_car_generator #BMX -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1954.081 -1364.178 24.143 angle 180.0

Ook denk ik dat ik de parachute niet op de goede manier spawn.

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Donald F. Duck

    17

  • Dutchy3010

    15

  • PatrickW

    1

Geplaatst:
00D6: if or

Als je bij een "if" maar 1 conditie hebt , mag je er van sannybuilder geen "or" of "and" achter zetten.

Dus die moet je weghalen.

Daarnaast heb je nog ergens een regel staan met alleen "$tower_para", die moet ook weg vermoed ik.

Geplaatst: (bewerkt)

Okee, en die $tower_para is voor de spawn van de parachute, maar hoe moet ik die dan spawnen?

Edit: $tower_para werkt niet:

-------------------------

Onbekende directive $tower_para.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

$tower_para is een variabele, daarom staat de $ ervoor. Je doet niets met die variabele in de code, in ieder geval niet op die plaats, dus moet je die weghalen.

Als je wat duidelijker zegt wat die variabele betekent, kunnen wij je daar misschien mee helpen. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

In het Opcode zoeken zag ik niet hoe je een wapen (parachute) kan spawnen en dus deed ik het maar met een globale variabele. De code

032B: $tower_para = create_weapon_pickup #GUN_PARA group 12 ammo 1 at 1555.132 -1353.394 329.40

is om de parachute te spawnen (ik weet niet zeker of je hem zo moet spawnen) maar ik weet niet hoe je de parachute kan laten spawnen.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

Maar jij hebt het volgende staan:

032B: $tower_para = create_weapon_pickup #GUN_PARA group 12 ammo 1 at 1555.132 -1353.394 329.40
$tower_para

Waar staat die tweede "$tower_para" voor dan? Daar zit de fout in waarschijnlijk, niet in de eerste...

Geplaatst:

De tweede $tower_para is om hem op de toren te krijgen. Ik weet dat daar de fout zit, maar hoe moet hij dan wel?

Geplaatst:

Sorry, maar nu volg ik je helemaal niet meer? :?

Je spawnt toch gelijk die parachute op de goede plek? Daarvoor staat die "1555.132 -1353.394 329.40", de coordinaten waar die parachute moet komen te staan... Als je iets anders bedoelt, kun je het dan svp wat duidelijker uitleggen? :)

Geplaatst: (bewerkt)

Ow, ik dacht dat eerst de variabele $tower_para aangeroepen moest. Ik test even, dadelijk een edit.

Edit: Met natuurlijk de losse $tower_para uit de main gehaald.

Edit2: Hij spawnt niet. :(

Edit3: Nu we het toch over spawns hebben, die NRG en die BMX in het skatepark spawnen niet.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

Dat ligt aan iets anders, namelijk dat je bij dat stuk code niet komt. Kijk maar eens naar het volgende:

// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007
DEFINE OBJECTS 1
DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.03

DEFINE MISSIONS 0

DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script

DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0

DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

{$VERSION 3.1.0027}

//-------------MAIN---------------
thread 'MAIN'
01F0: set_max_wanted_level_to 6
set_wb_check_to 0
00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84
Camera.SetAtPos(2488.56, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.56, -1666.84, 13.38)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group
Camera.SetBehindPlayer
set_weather 0
wait 0
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso)
Player.Build($PLAYER_CHAR)
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
fade 1 0
select_interior 0
0629: change_integer_stat 181 to 4
016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0
016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0
0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here
$DEFAULT_WAIT_TIME = 250
03E6: remove_text_box
004F: create_thread @TEST

:MAIN_297
wait $DEFAULT_WAIT_TIME
00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes
jump @MAIN_297

:TEST
thread 'TEST'
// Load models
0247: load_model #GUN_PARA
038B: load_requested_models

:MODEL_LOAD
00D6: if
8248: not model #GUN_PARA available
004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN
0001: wait 0 ms
0002: jump @MODEL_LOAD

:MODEL_SPAWN
032B: $tower_para = create_weapon_pickup #GUN_PARA group 12 ammo 1 at 1555.132 -1353.394 329.40

014B: $skatepark_nrg = init_parked_car_generator #NRG500 -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1917.476 -1418.366 16.359 angle 270.0
014C: set_parked_car_generator $skatepark_nrg cars_to_generate 101
014B: $skatepark_bmx = init_parked_car_generator #BMX -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1954.081 -1364.178 24.143 angle 180.0

end_thread

Geplaatst:

Ik heb de :TEST en de thread 'TEST' toegevoegd, maar de NRG, de BMX en de parachute spawnen niet.

Geplaatst:

Heb je ook de create_thread toegevoegd? Dus deze:

004F: create_thread @TEST

Op de plaats waar ik die in de code heb gezet. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Ik moet echt beter gaan opletten... :bonk:

Ik compile even, kijk of alles spawnt en dan edit ik even.

Edit: Hm... Ergens zit een fout. Na het 100% laden komt een error gta_sa.exe werkt niet meer. :?

Bewerkt: door Donald F. Duck
Geplaatst:

De wereldberoemde crash... :puh:

Een paar opmerkingen:

  • Heb je end_thread op het geplaatst (helemaal onderaan)?
  • Je vergeet de regel:
    014C: set_parked_car_generator $skatepark_bmx cars_to_generate 101


Nog een probleem, als je de parachute op wilt pakken in een stripped main.scm, heb je geen external scripts, wat betekent dat je hem niet kunt openen, niet naar voren kunt duiken (zodat je sneller gaat) etcetera etcetera. Dus dat zal niet werken.

Geplaatst:

Ehhh... Oeps, die end_thread was ik vergeten. Die tweede bmx regel had ik vanmiddag toegevoegd. Maar hoe kan ik dan wel parachutespringen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...