Donald F. Duck Geplaatst: 8 december 2007 Rapport Geplaatst: 8 december 2007 Ik wil compilen, maar ik krijg een error: Mijn code: // This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007 DEFINE OBJECTS 1 DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.03 DEFINE MISSIONS 0 DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 {$VERSION 3.1.0027} //-------------MAIN--------------- thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 set_wb_check_to 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 Camera.SetAtPos(2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR) 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group Camera.SetBehindPlayer set_weather 0 wait 0 Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso) Player.Build($PLAYER_CHAR) Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True fade 1 0 select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box :MAIN_297 wait $DEFAULT_WAIT_TIME 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes jump @MAIN_297 // Load models 0247: load_model #GUN_PARA 038B: load_requested_models :MODEL_LOAD 00D6: if or 8248: not model #GUN_PARA available 004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN 0001: wait 0 ms 0002: jump @MODEL_LOAD :MODEL_SPAWN 032B: $tower_para = create_weapon_pickup #GUN_PARA group 12 ammo 1 at 1555.132 -1353.394 329.40 $tower_para 014B: $skatepark_nrg = init_parked_car_generator #NRG500 -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1917.476 -1418.366 16.359 angle 270.0 014C: set_parked_car_generator $skatepark_nrg cars_to_generate 101 014B: $skatepark_bmx = init_parked_car_generator #BMX -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1954.081 -1364.178 24.143 angle 180.0 Ook denk ik dat ik de parachute niet op de goede manier spawn. Reageren
PatrickW Geplaatst: 8 december 2007 Rapport Geplaatst: 8 december 2007 00D6: if or Als je bij een "if" maar 1 conditie hebt , mag je er van sannybuilder geen "or" of "and" achter zetten. Dus die moet je weghalen. Daarnaast heb je nog ergens een regel staan met alleen "$tower_para", die moet ook weg vermoed ik. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 8 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2007 (bewerkt) Okee, en die $tower_para is voor de spawn van de parachute, maar hoe moet ik die dan spawnen? Edit: $tower_para werkt niet: ------------------------- Onbekende directive $tower_para. Bewerkt: 8 december 2007 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 december 2007 Rapport Geplaatst: 8 december 2007 $tower_para is een variabele, daarom staat de $ ervoor. Je doet niets met die variabele in de code, in ieder geval niet op die plaats, dus moet je die weghalen. Als je wat duidelijker zegt wat die variabele betekent, kunnen wij je daar misschien mee helpen. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 8 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2007 (bewerkt) In het Opcode zoeken zag ik niet hoe je een wapen (parachute) kan spawnen en dus deed ik het maar met een globale variabele. De code 032B: $tower_para = create_weapon_pickup #GUN_PARA group 12 ammo 1 at 1555.132 -1353.394 329.40 is om de parachute te spawnen (ik weet niet zeker of je hem zo moet spawnen) maar ik weet niet hoe je de parachute kan laten spawnen. Bewerkt: 8 december 2007 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 december 2007 Rapport Geplaatst: 8 december 2007 Maar jij hebt het volgende staan: 032B: $tower_para = create_weapon_pickup #GUN_PARA group 12 ammo 1 at 1555.132 -1353.394 329.40 $tower_para Waar staat die tweede "$tower_para" voor dan? Daar zit de fout in waarschijnlijk, niet in de eerste... Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 8 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2007 De tweede $tower_para is om hem op de toren te krijgen. Ik weet dat daar de fout zit, maar hoe moet hij dan wel? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 december 2007 Rapport Geplaatst: 8 december 2007 Sorry, maar nu volg ik je helemaal niet meer? Je spawnt toch gelijk die parachute op de goede plek? Daarvoor staat die "1555.132 -1353.394 329.40", de coordinaten waar die parachute moet komen te staan... Als je iets anders bedoelt, kun je het dan svp wat duidelijker uitleggen? Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 8 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2007 (bewerkt) Ow, ik dacht dat eerst de variabele $tower_para aangeroepen moest. Ik test even, dadelijk een edit. Edit: Met natuurlijk de losse $tower_para uit de main gehaald. Edit2: Hij spawnt niet. Edit3: Nu we het toch over spawns hebben, die NRG en die BMX in het skatepark spawnen niet. Bewerkt: 8 december 2007 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 december 2007 Rapport Geplaatst: 8 december 2007 Dat ligt aan iets anders, namelijk dat je bij dat stuk code niet komt. Kijk maar eens naar het volgende: // This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007 DEFINE OBJECTS 1 DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.03 DEFINE MISSIONS 0 DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0 DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0 {$VERSION 3.1.0027} //-------------MAIN--------------- thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 set_wb_check_to 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 Camera.SetAtPos(2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 2488.56, -1666.84, 13.38) $PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR) 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group Camera.SetBehindPlayer set_weather 0 wait 0 Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes) Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "VEST", "VEST", Torso) Player.Build($PLAYER_CHAR) Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True fade 1 0 select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box 004F: create_thread @TEST :MAIN_297 wait $DEFAULT_WAIT_TIME 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes jump @MAIN_297 :TEST thread 'TEST' // Load models 0247: load_model #GUN_PARA 038B: load_requested_models :MODEL_LOAD 00D6: if 8248: not model #GUN_PARA available 004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN 0001: wait 0 ms 0002: jump @MODEL_LOAD :MODEL_SPAWN 032B: $tower_para = create_weapon_pickup #GUN_PARA group 12 ammo 1 at 1555.132 -1353.394 329.40 014B: $skatepark_nrg = init_parked_car_generator #NRG500 -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1917.476 -1418.366 16.359 angle 270.0 014C: set_parked_car_generator $skatepark_nrg cars_to_generate 101 014B: $skatepark_bmx = init_parked_car_generator #BMX -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1954.081 -1364.178 24.143 angle 180.0 end_thread Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 8 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2007 Ik heb de :TEST en de thread 'TEST' toegevoegd, maar de NRG, de BMX en de parachute spawnen niet. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 8 december 2007 Rapport Geplaatst: 8 december 2007 Heb je ook de create_thread toegevoegd? Dus deze: 004F: create_thread @TEST Op de plaats waar ik die in de code heb gezet. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 8 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 december 2007 (bewerkt) Ik moet echt beter gaan opletten... Ik compile even, kijk of alles spawnt en dan edit ik even. Edit: Hm... Ergens zit een fout. Na het 100% laden komt een error gta_sa.exe werkt niet meer. Bewerkt: 8 december 2007 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 De wereldberoemde crash... Een paar opmerkingen: Heb je end_thread op het geplaatst (helemaal onderaan)? Je vergeet de regel: 014C: set_parked_car_generator $skatepark_bmx cars_to_generate 101 Nog een probleem, als je de parachute op wilt pakken in een stripped main.scm, heb je geen external scripts, wat betekent dat je hem niet kunt openen, niet naar voren kunt duiken (zodat je sneller gaat) etcetera etcetera. Dus dat zal niet werken. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 9 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2007 Ehhh... Oeps, die end_thread was ik vergeten. Die tweede bmx regel had ik vanmiddag toegevoegd. Maar hoe kan ik dan wel parachutespringen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.