Jump to content

ScriptTools by Sandra18[NL]


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

ScriptTools by Sandra18[NL]

Versie 5

Inleiding:

Ik krijg vaak vragen over het opzoeken van coördaten.

- Hoe moet dat?

- Wat is het coördinaat van ....

- Waar staan de opgeslagen coördinaten

- enzovoort

Dit bracht mij op het idee om een handige tool te maken om makkelijk coördiaten op te slaan.

Ook bevat deze tool een textdraw die costant wat statistieken laat zien.

Hoe te installeren:

- Download de 2 bestanden die onderaan dit bericht staan. (Het is een .pwn en een .amx file)

- Zet beide bestanden in de map 'filterscripts'

- Open server.cfg

- Zet achter 'Filterscripts' 'SST5'

- Dus:

Filterscripts SST5

- Sla server.cfg op

- Maak in de map 'scriptfiles' een nieuwe map aan genaamd:

Sandra's Tools

Let op Hoofdletters, haakje en spatie!

- Open je server

- Spelen maar!

Let op:

Niet alle info staat in deze post, voor uitgebreidere info per Update klik op onderstaande links:

- Versie 2

- Versie 3

- Versie 4

- Versie 5

Functies:

Dit script kent 4 verschillende manieren om posities op te slaan + een systeem die kant-en-klare teleportcommando's maakt en een WorldBound-creator.

- Je kan alleen de x, y en z-coördinaat opslaan.

- Je kan een hele AddPlayerClass(skin-id, x, y, z, angle, wapens);-regel opslaan.

- Je kan een hele AddStaticVehicle(model-id, x, y, z, angle, kleur1, kleur2);-regel opslaan.

- Je kan een teleportlocatie opslaan als een SetPlayerPos(playerid, x, y, z); & SetPlayerFacingAngle(playerid, angle);

Indien je in een voertuig zit, zal de teleport-locatie opgeslagen worden als

SetVehcilePos(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z); * SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), angle);

Voor uitleg over opslaan/maken van teleportcommando: klik >>hier<<

Voor info/uitleg over de worldbouds-creator, klik >>hier<<

Voor uitleg over opslaan/maken van Player-to-point-teleportcommando: klik >>hier<<

De posities worden in verschillende bestanden opgeslagen. Deze bestanden zijn te vinden in de map 'scriptfiles'

- Losse coördiaten worden opgeslagen in het bestand 'SinglePositions.txt'

- AddPlayerClass-regels worden opgeslagen in het bestand 'SpawnPositions.txt'

- AddStaticVehicle-regels worden opgeslagen in het bestand 'CarPositions.txt'

- Teleportlocaties worden opgeslagen in het bestand 'TeleportPosities.txt'

- TeleportCommando's worden opgeslagen in het bestand 'TeleportCommands.txt'

- PlayerToPoint-teleportCommando's worden opgeslagen in het bestand 'PlayerToPointTeleport.txt'

- Instellingen worden opgeslagen in het bestand 'Settings.txt'

Let op: Deze bestanden hoef je niet zelf aan te maken, dat gebeurd automatisch!

Deze tool bevat ook een soort van infobox (er word gebruik gemaakt van een textdraw)

De infobox laat de volgende waarden zien:

- X, Y en Z-coördinaat

- Kijkrichting (Angle)

- Skin-id

- Interior-id

- Voertuigmodel-id

- Voertuig-naam

18137336lx0.th.jpg

Voorbeeld van opslaan van een voertuig:

- Stap in een voertuig

- Rij naar je gewenste locatie

Nu kan je 2 dingen doen:

------------------

- Typ: /sc <commentaar>

of:

- Typ /ssave <commentaar> en selecteer vervolgens in het menu de optie 'Save CarPosition'.

----------------

- Ga naar de map scriptfiles

- Open het bestand 'CarPositions.txt

- Daar zal je dan de volgende regel aantreffen:

AddStaticVehicle(415, 2034.055, 1923.341, 11.984, 218.79, -1, -1); // cheetah voor 'The Visage'

- Kopieer deze regel en nu kan je hem in je script zetten onder 'public OnGameModeInit'

Hetzelfde geldt voor Spawn coordiaten.

Let op: Je moet wel met rcon ingelogd zijn om coördinaten op te slaan.

Dit heb ik gedaan om te voorkomen dat andere spelers jouw bestanden 'vol-spamt'

Log dus eerst in met het commando: /rcon login password

Je kan het opslaan van posities met 2 verschillende commando's doen:

- /ssave [commentaar] (Commentaar is optioneel, hoeft dus niet, maar is wel handiger en overzichtelijker)

Met /ssave word er een menu geopend die er zo uit ziet:

http://i128.photobucket.com/albums/p170/Sandra17NL/menu.jpg

- Of gebruik de onderstaande commando's:

Commando's:

- /ssave [commentaar] --> Opent een menu waarmee je ook posities kan opslaan.

- /sp --> Sla x, y en z-coördinaat op in bestand "SinglePositions.txt"

- /ss --> Sla een AddPlayerClass-regel op in bestand "SpawnPositions.txt"

- /sc --> Sla een AddStaticVehicle-regel op in het bestand "CarPositions.txt"

- /st --> Sla een Teleport-locatie op in het bestand 'TeleportPositions.txt"

- /showstats --> Laat de statistieken rechts-onderin beeld zien

- /hidestats --> Verberg de statistieken

- /shelp --> soort van 'wegwijzer'

- /shelp1 --> 1e help-menu

- /sehelp2 --> 2e help-menu

- /scommands --> ingame commando's van deze tool

- /cash [bedrag] --> geef je zelf ....dollar.

- /heal --> Heal jezelf

- /kill --> Vermoord jezelf

- /c [model-id] --> Spawn een voertuig (Let op: Spawn niet meer dan 70 verschillende voertuigtypes! Anders crasht je client!)

- /setskin [skin-id] --> Verander je skin. (Let op: Als je dood gaat, krijg je je oude skin weer terug)

Let Op: Je moet voor al deze commando's ingelogd zijn met rcon!

Bekende bugs:

- Als je de statistieken-scherm gebruikt, en er komt een andere speler online (geeft die rare waardes aan (waardes van de nieuwe speler)

Als dat gebeurd, typ /showstats om je eigen stats weer te bekijken.

Let op!:

Als je in je eigen gamemode al een textdraw gebruikt, is het niet mogelijk om de textdraw van deze tool te gebruiken omdat anders de textdraws gaan 'flikkeren'

Daarom heb ik in dit filterscript een optie aangemaakt om de textdraw wel of niet te gebruiken.

Dit kan je instellen door de regel

new UseTextDraw = 1;

aan te passen.

1 = textdraw wél gebruiken, 0 = textdraw niet gebruiken.

Als je dus al een textdraw gebruikt moet je dus die regel veranderen naar:

new UseTextDraw = 0;

Dit gebeurt er namelijk als je 2 textdraws tegelijkertijd gebruikt:

P.s: let niet op het watermerk midden in beeld, het gaat immers om wat er rechtsonderin beeld gebeurd zodra ik spawn.

(P.s2: na 0:20 blijft het beeld 20 seconden steken gek genoeg :? Maar daana zie je de bug.)

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Tot slot:

Ja, ik weet dat je ook AddPlayerClass en AddStaticVehicle regels kan opslaan met het standaard commando /save

maar het ging me in eerste instantie om het opslaan van de losse x, y en z-coordinaten.

Binnenkort komt er een nieuwe versie met wat nieuwe functies en bugfixes.

Als je nog vragen, tips, verzoekjes, of wat dan ook hebt, dan zet je hier maar een berichtje of stuur me een pm.

Download:

SST5.pwn

SST5.amx

Download Oude Versie's:

Voor links van oude versies, moet je maar ff pm'en

Nou, veel plezier ermee! :)

Groetjes Sandra

Bewerkt: door =>Sandra<=
  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    12

  • Ymosky

    4

  • .:TOM:.

    4

  • Rivel

    3

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Sandra, werkelijk waar, je bent top! Van de ene tutorial naar de andere, en nu komen er zelfs nog tools bij... Ik ga hem zeker weten gebruiken, ga zo door!

Geplaatst:

Versie 2.0 is uit!

Na thuis de kerstboom te hebben opgetuigd, had ik weer tijd om verder te gaan met mijn ScriptTools.

Ik heb wat veranderingen gemaakt aan het oude systeem, en een aantal nieuwe handige functies toegevoegd:

Laat ik maar gewoon een lijstje geven met updates:

  • - Commando's ingekort:
    /savepos is nu /sp
    /savespawn is nu /ss
    /savecar is nu /sc
    - Nieuwe help-menu's:
    Op nederlandstalige versies zullen jullie nog maar ff moeten wachten.
    Voorlopig zullen jullie het moeten doen met de Nederlandse uitleg in dit topic.
    /shelp1 voor 1e helpmenu
    /shelp2 voor 3e helpmenu
    /scommands is wat geüpdate
    - Nieuwe functies:
    - Je kan nu ook kant-en-klare teleport-locaties opslaan voor zowel speler-teleport als voertuig-teleport
    Je kan teleport-locaties opslaan met het command: /st
    Teleportsposities worden in het bestand "TeleportPosities.txt" opgeslagen als
SetPlayerPos(playerid, x, y, z); SetPlayerFacingAngle(playerid, angle); // [eventueel commentaar]


indien je in een voertuig zit op het moment dat je /st doet:

SetVehcilePos(GetPlayerVehicleID(playerid), x, y, z);  SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), angle);


- Alle opsla-mogelijkheden via 1 menu te bereiken:
Met het commando /ssave [eventueel commentaar]
word er een menu geopend zoals op de foto hieronder te zien is
menudc9.th.jpg
- Nieuwe Commando's:
- /heal --> Heal jezelf
- /kill --> vermoord jezelf
- /cash [bedrag] --> geef je zelf ....dollar
- /c [model-id] --> spawn een voertuig (Let op: Zorg dat er niet meer dan 70 verschillende modellen in je server staan! anders crasht je client!
- /setskin [skin-id] --> verander je skin. (Let op: Als je dood gaat, spawn je weer met je oude skin!)

Zo, dat waren de updates voor deze keer.

Als jullie nog (leuke) ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!

De beginpost is al upgedate naar Versie 2.0

De downloadlink staat ook in de beginpost.

Veel script-plezier! :)

Groetjes Sandra

Geplaatst:

Ik heb ff een poll toegevoegd aan de beginpost.

En kom alsjeblief met ideeën voor nieuwe functies! Ik ben helemaal inspiratieloos op het moment :{

Geplaatst:

Euhm, ik heb nog wel leuk ideejte. Dat hij automatisch een jetpack, armor, tec-9... Spawn creeert met de coords die je opzoekt.

Geplaatst: (bewerkt)

Ondanks de lage interesse hier :clown:

toch maar een update.

En wel een leuke ook al zeg ik het zelf.

Namelijk:

Je kan nu je eigen kant en klare teleportcommando's maken en opslaan.

Ik zeg er direct bij dat ik het idee van een internet-site heb waar je een naam van commando + coördinaten kan invoeren en dan rolt er een kant en klaar commado uit.

Maarja, dat is op het internet, en ik heb er maar 1 gemaakt die je ingame kan gebruiken.

Hoe werkt het:

De functie is toegevoegd aan het '/ssave' menu.

- Je gaat naar een locatie

- Typ /ssave [+eventueel commentaar]

- Selecteer de optie 'Save TeleportCommando'

- Nu krijg je 3 keuzes:

  1. 1. Only playerteleport allowed
  2. 2. Only car-teleport allowed
  3. 3. Both allowd

Uitleg:

  1. 1. als een speler een commando invoert, dan word die zonder auto geteleporeerd
  2. 2. als een speler een commando invoert, dan word die mét auto geteleporteed. (als die te voet is, krijgt die een error-message)
  3. 3. als een speler in voertuig is, word die met voertuig en al geteleporteerd, als de te voet is, word die te voet geteleporteerd.

- Als je 1 van de 3 opties hebt geselecteerd, wordt je gevraagd een naam van het commando in te voeren.

(dit word dus het commando dat spelers moeten invoeren)

Let op: Je moet de naam invoeren ZONDER slash ( / )

Doe je dat wel, dan krijg je een "Unknown Command"-error.

Als het per ongeluk gebeurt, typ dan /reset

- De naam van het commando typ je dus in in de chat (de naam verscheint niet in de chat hoor)

- Als je het goed gedaan hebt krijg je de melding:

Teleportcommand "/....." saved in TeleportCommands.txt"

(op die puntjes staat dus de naam van het commando die je hebt ingevoerd.

- Nu kan je naar het bestand TeleportCommands.txt en daar staat dan je kant en klare teleport commando.

- Die kan je kopieëren en plakken in je script, en gebruiken.

Als voorbeeld heb ik 2 commando's opgeslagen:

Beiden zijn voor player- én car-teleport

De ene heb ik als naam "pirateship" ingevoerd en voor de andere "mount"

Dit is het resultaat in TeleportCommands.txt:

teleportcommandsji0.th.jpg

Downloadlink van SandrasScriptTool3.pwn en SandrasScriptTool3.amx staan in de beginpost

Veel plezier ermee!

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst: (bewerkt)

Nu ik eraan denk :puh: Maak een command dat automatisch Bounds creert :puh: Eerst ga je naar de eerste coord typ je 1 dan naar 2 en zo typ je 2 en zo verder en dan maakt ie autmatisch Bounds :D

Tom :cya:

PS: Leuke update trouwens :puh:

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:

Mag je is raden van wie die ene stem is :puh: SA:MP is engelstalig, de compiler is engelstalig, Pawn is engelstalig of je zou een include file moeten maken met nederlandstalige pawn-functies :)

Geplaatst:
Mag je is raden van wie die ene stem is :puh: SA:MP is engelstalig, de compiler is engelstalig, Pawn is engelstalig of je zou een include file moeten maken met nederlandstalige pawn-functies :)

Ja, je hebt gelijk, alles is engelstalig, als je wilt scripten zal je engels moeten kunnen.

En bovendien zijn deze functies niet zo heel lastig te begrijpen. ;)

Ik sluit de poll wel :)

Geplaatst: (bewerkt)
Nu ik eraan denk :puh: Maak een command dat automatisch Bounds creert :puh: Eerst ga je naar de eerste coord typ je 1 dan naar 2 en zo typ je 2 en zo verder en dan maakt ie autmatisch Bounds :D

Nou speciaal voor :TOM::

Versie 4: Worldbounds Creator

2 vernieuwingen:

1. Worldbounds Creator (Creeër je eigen worldbounds)

Hoe werkt het.

In het menu /ssave staat nu de optie "Save Worldbounds"

Met deze optie krijg je een nieuw menu voorgeschoteld:

Deze heeft 6 opties:

"Set Max X"

"Set Min X"

"Set Max Y"

"Set Min Y"

"Done"

"Reset"

De opties zijn eigenlijk vanzelf sprekend:

Gebruik 'Max X' voor de meest oostelijke grens

Gebruik 'Min X' voor de meest westelijke grens

Gebruik 'Max Y' voor de meest noordlijke grens

Gebruik Min Y voor de meest zuidlijke grens

Gebruik 'Done' als je alle 4 grenzen hebt gekozen. (Met dit commando sla je de functie op in het bestand WorldBounds.txt

Gebruik 'Reset' om alle 4 de grenzen op 0 te zetten.

Ik heb ook een soort van check ingebouwd:

- Als 1 (of meerdere) grensen '0' is, dan krijg je een error-bericht dat je nog een grens bent vergeten aan te geven.

- Als Max_X kleiner is dan Min_X of Max_Y kleiner is dan Min_Y, dan krijg je ook een error bericht.

De bounds worden dus opgeslagen in het bestand "WorldBounds.txt"

Voorbeeld van opgeslagen worldbounds:

SetPlayerWorldBounds(playerid, 2656, 2651, 2718, 2722); //

De 2e update die ik hebt gemaakt is dat de bestanden (op het moment 6 verschillende) nu opgeslagen in een aparte map genaamd

Sandra's Tools

(wel in de map scriptfiles)

Let op: Je moet deze map zelf aanmaken in de map 'scriptfiles'!!

Als je die map niet aanmaakt, wil je server niet starten!

Je kan de oude bestanden gewoon naar die map kopieëren.

Nog 2 screens van het huidige /ssave menu:

samp031wq8.th.jpgsamp030fo5.th.jpg

De download-link van SandrasScriptTool4 staat in de beginpost.

Veel plezier ermee.

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst: (bewerkt)

Ooit al gemerkt dat je soms tegen een onzichtbare muur loopt in SA-MP en dat je teruggekaatst word ?

Dat zijn de worldbounds :puh: Die zorgen ervoor dat de spelers maar in een bepaald gebied kunnen blijven :puh:

Het enige nadeel eraan vind ik dat het buggy is je loopt ertegen en als je dan blijft lopen wordt je weggekatapulteerd of ligt dat aan mij ?

Tom :cya:

PS: KUTGW :D

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:
Het enige nadeel eraan vind ik dat het buggy is je loopt ertegen en als je dan blijft lopen wordt je weggekatapulteerd of ligt dat aan mij ?

Klopt. :)

@Rivel

Als je bijvoorbeeld wilt dat je alleen in Los Santos kan spelen, kan je worldbounds zetten met coordinaten van Los Santos.

Een onzichtbare muur zoals Tom zei.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...