Rks Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 Uhm mensen Ik was laatst naar een paar servers geweest die ook een soortgelijke script draaiden als ik, maar zij hadden dit. Bij mij is het zo, dat als ik een property checkpoint sta, dat ik dan wat info zie (welke property het is, hoeveel het kost en zijn toename) Maar bij sommige servers kwam er een menu tevoorschijn als je een checkpoint betrad met als keuzes: Buy Buy with Creditcard Sell hoe kan ik dat maken. Moet ik een stukje van mijn code posten? Bij voorbaat dank, Rksss Reageren
Sandra Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 Dat is echt heel ingewikkeld... Reageren
Simbad Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 (bewerkt) je was dus in mijn server ik weet welk script jij hebt het was aardig makkelijk, maak een leuk menutje, met 3 rows: buy buy with creditcard sell en in OnPlayerSelectedMenuArrow if(Current == Menu:JouwMenuNaam) { switch(row){ case 0: { return dcmd_buy(playerid); // voert het commando /buy uit } case 1: { return dcmd_creditbuy(playerid); // voert het commando /creditbuy uit } case 2: { return dcmd_sell(playerid); // voert het commando /sell uit } } } En hoe je een menu maakt zou je volgens mij in de tutorials van Sandra wel kunnen lezen hoe je zoiets maakt new MijnKutMenu. MijnKutMenu = CreateMenu( parameters bla bla,bla,bla,blab,la); AddMenuItem( bla bla ?, 0, Etc.. "Buy"); Het is erg weinig typ werk en het maakt je server een stuk gebruiksvriendelijker. Mensen houden neit van commando's typen. Bewerkt: 9 december 2007 door Simbad Reageren
Rks Geplaatst: 9 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2007 je was dus in mijn server ik weet welk script jij hebt het was aardig makkelijk, maak een leuk menutje, met 3 rows: buy buy with creditcard sell en in OnPlayerSelectedMenuArrow if(Current == Menu:JouwMenuNaam) { switch(row){ case 0: { return dcmd_buy(playerid); // voert het commando /buy uit } case 1: { return dcmd_creditbuy(playerid); // voert het commando /creditbuy uit } case 2: { return dcmd_sell(playerid); // voert het commando /sell uit } } } En hoe je een menu maakt zou je volgens mij in de tutorials van Sandra wel kunnen lezen hoe je zoiets maakt new MijnKutMenu. MijnKutMenu = CreateMenu( parameters bla bla,bla,bla,blab,la); AddMenuItem( bla bla ?, 0, Etc.. "Buy"); Het is erg weinig typ werk en het maakt je server een stuk gebruiksvriendelijker. Mensen houden neit van commando's typen. Simbad hoe kan ik achter de afmetingen komen, van waar ik mijn menu wil plaatsen, In jou taal: CreateMenu( parameters bla bla,bla,bla,blab,la); de blablabla gedeelte Reageren
Simbad Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 En hoe je een menu maakt zou je volgens mij in de tutorials van Sandra wel kunnen lezen hoe je zoiets maakt Herhaling... Reageren
Sandra Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 return dcmd_buy(playerid); // voert het commando /buy uit return dcmd_creditbuy(playerid); // voert het commando /creditbuy uit return dcmd_sell(playerid); // voert het commando /sell uit Kan dat met dcmd!?!? Jeetje das handig, tijd dat ik ook maar eens ga leren hoe dcmd werkt Das idd handiger dan strcmp(blablabla) Oke, rks, je had gelijk, het kan idd met weinig regels Reageren
Simbad Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 *sniff* *sniff* HAAAAAAAAAAAAAAATSJOEEEH!!!... http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=61871 Reageren
Rks Geplaatst: 9 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2007 return dcmd_buy(playerid); // voert het commando /buy uit return dcmd_creditbuy(playerid); // voert het commando /creditbuy uit return dcmd_sell(playerid); // voert het commando /sell uit Kan dat met dcmd!?!? Jeetje das handig, tijd dat ik ook maar eens ga leren hoe dcmd werkt Das idd handiger dan strcmp(blablabla) Oke, rks, je had gelijk, het kan idd met weinig regels ik heb altijd gelijk, nee grapje Het enige wat ik nu nog moet weten, is hoe ik de positie van een menu kan vastleggen, dan kan ik beginnen met het maken van teleportmenu. Reageren
Simbad Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 Moet ik nu weer gaan niezen? Reageren
Rks Geplaatst: 9 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2007 ja als je dit keer met betere info kan komen, want ik zie wel hoe je het kunt maken met welke afmetingen, maar ik wil mijn eigen afmetingen, hoe kan ik die bedenken??? Reageren
Simbad Geplaatst: 9 december 2007 Rapport Geplaatst: 9 december 2007 (bewerkt) Nou, de X waarde is: <---------------- Links & Rechts ---------------> op je beeldscherm de Y waarde is: / \ | | | Omhoog Omlaag | | | \ / Dus probeer beetje te gokken,, X waarde 50 ofzo, en de Y 100.. of jat gewoon de coordinaten van sandra Bewerkt: 9 december 2007 door Simbad Reageren
Rks Geplaatst: 9 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 december 2007 Hartelijk bedankt simbad, ik kan morgen beginnen met het maken van mijn tp menu ! Mijn eerste scriptrelease woehoe, kijk er naar uit. ty once again Rkss Reageren
Braindamage1989 Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 (bewerkt) Ik heb tussendoor ook nog een vraag over properties. Ik wil het graag hebben dat als ik owner ben van een property dat ik dan om een bepaalde tijd earnings krijg. Zo ziet het begin van mij script eruit. public Paytime(playerid) { new propid; if(strcmp(dini_Get(propfile(propid), "owner"), Playername(playerid), true) == 0){ SendPlayerText(playerid, "You've got your property earnings!"); GivePlayerMoney(playerid, earnings);} else{ SendPlayerText(playerid, "Test");}//om te of mijn functie daad werkelijk werkte return 1; } Nu wil ik de "earnings" van de lijn: GivePlayerMoney(playerid, earnings);} laten invullen door een Int uit een bestand die is opgeslagen onder de naam 1.prop. (dit is de file waar aan de hand van de property id alle gevens worden opgeslagen.) De Int die ik wil laden is "earnings=DeIntdieikwilladen". Ik heb al alles geprobeert om dit voor elkaar te krijgen maar ik kan het niet voor elkaar krijgen. De manier die ik zelf geprobeert heb, heb ik er ff uit gehaald. Dit is een filterscript van de SA-MP site gemaakt door [NB]Boylet, maar dit is wel een eigen functie. Maar dit ff terzijde. M.Vr.Gr. Ronald Bewerkt: 21 december 2007 door Braindamage1989 Reageren
Remcconen Geplaatst: 29 december 2007 Rapport Geplaatst: 29 december 2007 Kan ik niet op antwoorden maar Simbad weet dat wel. >>> Door Azer: Post dan ook niet als je niks nuttigs toe te voegen hebt. <<< Reageren
Braindamage Geplaatst: 7 januari 2008 Rapport Geplaatst: 7 januari 2008 Zal wel fijn zijn als iemand me dat ff kan leren. Heb het namelijk nog niet klaar. hehe Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.