Jump to content

Gevecht Na 'Goeiemoggel'

Recommended Posts

Geplaatst:

Ruzie om 'goeiemoggel'

RIJSWIJK - Dat het neologisme 'goeiemoggel' nog niet bij iedereen is ingeburgerd, bleek zondag, toen twee mannen elkaar in een café in Rijswijk met dat woord begroetten. Een derde cafégast sloeg er direct op los, omdat hij dacht dat hij voor 'mongool' werd uitgemaakt.

Meerdere personen raakten bij het gevecht betrokken. Toen de politie ter plaatse kwam, bleek de veroorzaker met de noorderzon te zijn vertrokken.

Het woord goeiemoggel komt voor in een reclame van KPN en is een verbastering van goedemorgen. In het spotje praten visboeren met elkaar met woorden die verkeerd werden ingetypt bij het sms'en. Het gebruik van goeiemoggel lijkt een ware rage te zijn geworden.

Het woord komt inmiddels in de beste kringen voor. Zelfs prinses Laurentien bezigde het dit weekeinde, bij de opening van het Jubileumcongres Genootschap Onze Taal. ,,Dames en heren, of misschien moet ik zeggen: Goeiemoggel'', begon de prinses haar toespraak.

Bron: MSN.

Eerlijk gezegd dacht ik ook dat ze mongool zeiden toen ik voor het eerst de reclame zag. ^_^

Geplaatst:
Ruzie om 'goeiemoggel'

RIJSWIJK - Dat het neologisme 'goeiemoggel' nog niet bij iedereen is ingeburgerd, bleek zondag, toen twee mannen elkaar in een café in Rijswijk met dat woord begroetten. Een derde cafégast sloeg er direct op los, omdat hij dacht dat hij voor 'mongool' werd uitgemaakt.

Meerdere personen raakten bij het gevecht betrokken. Toen de politie ter plaatse kwam, bleek de veroorzaker met de noorderzon te zijn vertrokken.

Het woord goeiemoggel komt voor in een reclame van KPN en is een verbastering van goedemorgen. In het spotje praten visboeren met elkaar met woorden die verkeerd werden ingetypt bij het sms'en. Het gebruik van goeiemoggel lijkt een ware rage te zijn geworden.

Het woord komt inmiddels in de beste kringen voor. Zelfs prinses Laurentien bezigde het dit weekeinde, bij de opening van het Jubileumcongres Genootschap Onze Taal. ,,Dames en heren, of misschien moet ik zeggen: Goeiemoggel'', begon de prinses haar toespraak.

Bron: MSN.

Eerlijk gezegd dacht ik ook dat ze mongool zeiden toen ik voor het eerst de reclame zag. ^_^

Je vraagt dan toch even: "wat zei je"? :cab:

Ik vind 'Goeiemoggel' wel een grappige manier om te groeten.

Alleen als mensen denken dat ze voor mongool worden uitgescholden... :7

Volgens mij had je dit onderwerp beter in het forum opinie kunnen plaatsen.

Geplaatst:

Slecht gehoor heeft die gast. Goeiemoggel en Mongool zou je toch moeten kunnen onderscheiden door het "Goeie-". Niemand scheldt iemand uit voor goeie mongool :bonk:

En dan nog, waarom zou je inderdaad direct beginnen te slaan!? Gasten zullen wel halfdronken zijn geweest.

Wel grappig trouwens dat zelfs prinses Laurentien het woord heeft gebruikt :puh:

Geplaatst:

Bij ons op school zei iemand ook "goeiemoggel" tegen iemand.

Hij werd kwaad en ging ook vechten! later werd het hem uitgelegt en hij moest strafwerk maken:

Goeiemoggel betekend goeiemorgen, al wist ik het niet, ik hoef dan niet te slaan!

Geplaatst:

In die reclame klinkt het wel als "Goeimoggel! Mongool! Ik heb sproetjes!" ofzo. Om er nou meteen op te meppen is wat overdreven, maar ik vind het best wel ellendig als dat soort reclameleuzen een rage worden. Net als dat mensen ineens te pas en te onpas "Bob jij of bob ik?" en "Ik ben vanavond geen bob!" roepen.

Geplaatst:

Ik vind het best dom dat iedereen die reclame na gaat doen. Het is wel grappig, maar ook weer niet zo grappig. En het is niet meer orgineel.

Geplaatst:
Ik vind wel dat die vent veel te snel reageerde. Je gaat er tog niet zomaar emand slaan??

Daarom zijn er van die reclames over dat kort lontje..

------

Maarja, die vent had inderdaad een vrij kort lontje.

Aan de andere kant kan ik er eigenlijk nog best wel om lachen :7

Geplaatst:

Dit heb je altijd na een leuke reclame... Het word door iedereen gebruikt en iedereen gaat er maar vanuit dat iedereen hem snapt...

Snap je die laatste zin?

Maar in dit geval snapte die man de begroeting niet en sloeg er direct op los...

Waar moet het heen.... :N

Geplaatst:

Hahaha hoe erg schaam je je dan als je erachter komt dat je iemand in elkaar hebt geslagen die goeiemorgen tegen je zei .... heeeeeel laag :puh: Ik haal overigens niet echt mongool uit 'goeiemoggel' ... dan nog eerder goeie mongool ofzo ... maaruuuh denk eerst us 3x na voordat je iemand in elkaar slaat, zou ik zeggen;)

Geplaatst:
Hahaha hoe erg schaam je je dan als je erachter komt dat je iemand in elkaar hebt geslagen die goeiemorgen tegen je zei .... heeeeeel laag :puh: Ik haal overigens niet echt mongool uit 'goeiemoggel' ... dan nog eerder goeie mongool ofzo ... maaruuuh denk eerst us 3x na voordat je iemand in elkaar slaat, zou ik zeggen;)

Ik denk niet dat iemand die zomaar even een medemens in elkaar slaat zich ergens voor schaamt :N

Voor de rest; blijkbaar is het zinloos geweld nog altijd niet weg :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...