Jump to content

Gitaar Tabs Progamma

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo beste leden

Ik wist niet of ik hier een topic voor moest maken want de desbetreffende persoon die dit wist was offline. Maar mij vraag is: Wie weet een (gratis) progamma waarmee je gitaar tabs mee kan maken of een liedje intypt en dan de gitaar tabs er voor zoekt. Ik hoor van bijv. van Sdajafol dan hij dat had. Maar de naam.... Of het geld kost maakt niet zo veel uit maar liever gratis :puh:.

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Geplaatst:
Hallo beste leden

Ik wist niet of ik hier een topic voor moest maken want de desbetreffende persoon die dit wist was offline. Maar mij vraag is: Wie weet een (gratis) progamma waarmee je gitaar tabs mee kan maken of een liedje intypt en dan de gitaar tabs er voor zoekt. Ik hoor van bijv. van Sdajafol dan hij dat had. Maar de naam.... Of het geld kost maakt niet zo veel uit maar liever gratis :puh: .

Alvast bedankt

MVG,

Omar

ik weet 2 sites wat ik zelf veel gebruik waar je tabs kan vinden :) : ultimate Guitar en 911 Tabs. Als jezelf tabs wilt gaan maken moet je gewoon wat gaan klooien op je gitaar tot je de goede noot hoort en zo verder gaan tot het liedje goed is. :Y

Veel succes. :tu:

Geplaatst:
En google is je grootste vriend ;)

Als je wilt wil ik wel eventjes voor de grap een programma'tje maken :puh: .

He kan jij dat datn :puh:. Maar ik bedoel zo'n progamma dat je een liedje laat horen en hij maakt het of een progamma waarmee je tabs kan maken!

Geplaatst: (bewerkt)

een programma die zowel de tabs laat zien als de tonen laat horen, dat zoek je toch? ^_^ zelf gebruik ik guitar pro 5 *is wel een programma waarvoor je zou moeten betalen* maar je kan altijd de 30 dagen trial proberen hier kan je de 30 dagen trial downloaden.

tabs kan je vinden op verschillende sites, hier een paar die ik gebruik:

911tabs

ultimate guitar

tablatures

gratis programma`s om tabs af te spelen.. hmm, tsja ze zullen niet kunnen tippen aan guitar pro :7 maar als je guitar pro 5 hebt gedownload kan je me even een bericht sturen, kan ik je verder helpen als je het niet snapt o.i.d

HEERSCH :bier:

Bewerkt: door .Djanick
Geplaatst:

Ik heb hem gekocht. Je ziety toch onder de noten de tabs alleen ik heb de optie gitaarhals aan alleen kan dat wat minder snel want als je liedjes van Jimi Hendrix speelt mag dat wel :puh:. Weet jij hoe je dat in kan stellen en ook hoe je het kan uitprinten?

Alvast bedankt

MVG,

Omar

Geplaatst:
Ik heb hem gekocht. Je ziety toch onder de noten de tabs alleen ik heb de optie gitaarhals aan alleen kan dat wat minder snel want als je liedjes van Jimi Hendrix speelt mag dat wel :puh:. Weet jij hoe je dat in kan stellen en ook hoe je het kan uitprinten?

Alvast bedankt

MVG,

Omar

ik weet niet zeker of je het kan uitprinten *doe ik zelf niet*

langzamer laten spelen kan wel

asdsdzxx.jpg

de 2 opties die in het zwarte balkje staan bij de scrnshot zijn om de snelheid te veranderen ;)

je kan ook per stukje leren he :)

Geplaatst:

Geen idee of je mij bedoelde met 'het betreffende lid' in je beginpost, maar als ik offline ben kan je ook een PB sturen, ik ben elke dag wel online dus :)

Het printen gaat zoals bij de meeste programma's, gewoon bij de menubalk -> Bestand -> Afdrukken, of gewoon met de toetsencombinatie <CTRL+P>.

Wat .Djanick zegt klopt, je kan met het nootje=xxx (xxx als getal van de snelheid, in BPM) de snelheid instellen, maar ik raad je aan om het icoontje daarnaast te gebruiken, want als je met het aantal BPM gaat klooien dan leer jij zodadelijk het nummer op een foute snelheid, en dan kan je nóg niet mee spelen ;) Het andere icoontje werk erg simpel, je kan kiezen uit x0.25, x0.50 en x0.75 als langzamere versies, dus op 25, 50 en 75% snelheid :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...