Sandra Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 Ik heb een probleempje met de automatische updates: - Als ik via configuratiescherm naar 'Automatische updates ga, dan word dat venster ervan wel geopend, maar ik kan geen opties kiezen. De automatische updates staan uit, maar ik kan hem niet aanzetten. Norton-antivirus-2008 geeft ook steeds een rood kruis met de melding dat de computer 'in gevaar is' omdat de A.U. uitgeschakeld is. P.s. Ik gebruik Windows XP P.s.2. Updates downloaden van de Microsoftwebsite lukt wel. Ik hoop dat iemand me ermee kan helpen. Alsvast bedankt, Sandra Reageren
Flitskikker Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 (bewerkt) Hoi Sandra, Ik heb 4 mogelijke oplossingen voor je probleem gevonden. Het eerste waar je op moet letten is dat je bent ingelogd op een account met administratorrechten. Is dat wel zo, probeer dan dus een van deze 4 oplossingen: 1. Het kan zijn dat je een virus hebt die het heeft uitgeschakeld, of de AU-service is uitgeschakeld. Om het aan te zetten, volg de volgende stappen: - Ga naar Start -> Uitvoeren. - Typ het volgende in: services.msc - Je krijgt na enige seconden een scherm met de titel "Services". - Klik met je rechtermuisknop op Automatische updates en kies Eigenschappen. - Controleer of bij "Opstarttype" de instelling "Automatisch" is gekozen. Zo niet, kies het dan en klik op Toepassen. - Controleer vervolgens of bij "Status van service" staat "Gestart". Zo niet, klik op de knop "Starten". - Kies weer Toepassen (als dat kan) en vervolgens op OK. Kijk of je hierna de automatische updates kun instellen. Zo niet, probeer dan een van de andere 3 oplossingen. EDIT: Kijk hier voor een filmpje ervan. (Alleen de laatste twee stappen staan er niet op wegens een vreemd probleem.) 2. Misschien is Windows Update in het register uitgeschakeld. Waarschuwing: Maak altijd een backup van de te bewerken registersleutels via Rechtermuisknop -> Exporteren. Onnodig prutsen aan het register kan Windows kapot maken. - Ga naar Start -> Uitvoeren. - Typ het volgende in: regedit - Ga hier naar toe: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Policies \ Microsoft \ Windows \ WindowsUpdate \ AU - In het rechter gedeelte, verwijder de sleutels AUOptions en NoAutoUpdate - Ga hier naar toe: HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ WindowsUpdate - In het rechter gedeelte, verwijder de sleutel DisableWindowsUpdateAccess Kijk of je hierna de automatische updates kun instellen. Zo niet, probeer dan een van de andere 3 oplossingen. 3. Misschien heeft iemand aan het Groupsbeleid lopen prutsen, zoals een virus. Volg deze stappen: - Ga naar Start -> Uitvoeren. - Typ het volgende in: gpedit.msc - Ga hier naar toe: => Computerconfiguratie ==> Beheersjablonen ===> Windows-onderdelen ====> Windows Update - Dubbelklik aan de rechterkant op "Automatische updates configureren" en stel het in als "Niet geconfigureerd". - Ga dan hier naar toe: => Gebruikersconfiguratie ==> Beheersjablonen ===> Windows-onderdelen ====> Windows Update - Dubbelklik aan de rechterkant op "Toegang tot alle Windows Update-functies verwijderen" en stel het in als "Niet geconfigureerd". Kijk of je hierna de automatische updates kun instellen. Zo niet, probeer dan een van de andere 3 oplossingen. 4. Zorg dat services aanstaan die nodig zijn voor Automatische updates. Om ze aan te zetten, volg de volgende stappen: - Ga naar Start -> Uitvoeren. - Typ het volgende in: services.msc - Je krijgt na enige seconden een scherm met de titel "Services". - Klik met je rechtermuisknop op Intelligente achtergrondoverdrachtservice en kies Eigenschappen. - Controleer of bij "Opstarttype" de instelling "Automatisch" is gekozen. Zo niet, kies het dan en klik op Toepassen. - Controleer vervolgens of bij "Status van service" staat "Gestart". Zo niet, klik op de knop "Starten". - Kies weer Toepassen (als dat kan) en vervolgens op OK. - Herhaal deze stappen ook voor de service Event Log. Kijk of je hierna de automatische updates kun instellen. Zo niet, meldt het en dan zoek ik nog even verder. Mvg, Flitskikker Bewerkt: 14 december 2007 door Flitskikker Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.