Mania-92 Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 Afgelopen dinsdag heeft het ACB (rating systeem Australië) GTA IV een rating van 15+ opgeplakt (Jezus dat noemt zich een gtaforum, het is goddomme al 3 dagen geleden. ). Anyway dat kan dus 2 dingen betekenen De Aussies zijn soft geworden GTA IV (athans de australische versie) is gecensureerd Maakt allemaal niet zo heel veel uit maar wat vinden jullie van een 15+ rating? BRON Reageren
michaelfivez Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 Laag, maar ze zetten er bij: 'Strong violence, drugs,...'. Nu ja boeit me niet, ik denk niet dat het is gecensureerd omdat dan zouden ze het maar cencureren tot een mate dat het 18+ toelaatbaar is. (Als ze bv Manhunt 2 censureren gata ie ook niet eens 12+ worden). Reageren
Joriz Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 Alle spellen in Australie krijgen maximaal 15+ (anders worden ze niet toegelaten tot de markt). Alle vorige GTA's hadden dus ook een 15+ rating. Ik weet echter niet of het spel exact het zelfde was of dat er bijvoorbeeld netzo in de Duitse versie bloed was uitgehaald. Kortom deze rating is niet zo representatief als vergelijking voor de ESRB rating. In Nederland is het spel onder de PEGI natuurlijk al lang op 18+ gerate. Belangrijk verschil van de ESRB met de PEGI is dat bij het PEGI systeem de uitgever (dus Rockstar Games) zelf de rating mag bepalen en er op zetten (al zijn hier natuurlijk wel richtlijnen voor). Reageren
michaelfivez Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 Alle spellen in Australie krijgen maximaal 15+ (anders worden ze niet toegelaten tot de markt). Alle vorige GTA's hadden dus ook een 15+ rating. Ik weet echter niet of het spel exact het zelfde was of dat er bijvoorbeeld netzo in de Duitse versie bloed was uitgehaald.Kortom deze rating is niet zo representatief als vergelijking voor de ESRB rating. In Nederland is het spel onder de PEGI natuurlijk al lang op 18+ gerate. Belangrijk verschil van de ESRB met de PEGI is dat bij het PEGI systeem de uitgever (dus Rockstar Games) zelf de rating mag bepalen en er op zetten (al zijn hier natuurlijk wel richtlijnen voor). Is ergens wel logisch omdat er MA15+ staat (Mature - volwassene). Is wel een raar systeem, ben je daar op je 15 al volwassen of zo? Reageren
Deja^vu Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 ik vind die ratings sowieso een beetje raar. net alsof wanneer je 14 bent, dat je dan niet tegen een GTA spel kan!? Reageren
michaelfivez Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 ik vind die ratings sowieso een beetje raar. net alsof wanneer je 14 bent, dat je dan niet tegen een GTA spel kan!? Tja, ik heb onlangs ondekt dat films ook een rating hebben. Die volwassene denken dat kinderen er geweldadig van worden. Ik speelde sa op mijn 12 en nu ben ik 14 en zijn 7 van de 10 uit mijn collectie 18+ en 1 is 16+. Mara ik ben niet egweldadig vind ik zelf. Reageren
Deja^vu Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 nee precies, dus net alsof je van zo'n spel of zo'n film ineens een aggressief onhandelbaar kind wordt ofzo Reageren
michael50000 Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 jah maar er zijn mensen die daar inderdaad agressief van worden,maar dat is uitzonderlijk en het is natuurlijk altijd gemakkelijk om het op een geweldadige film of een geweldadig spel te steken als er iets gebeurd :s ik speel al van men 9 jaar GTA,en ik ben echt kweetnie hoe kalm en kben nu 16 dus der is op voorhand iets mis bij mensen die iets willen nadoen als GTA Reageren
thagtaking Geplaatst: 14 december 2007 Rapport Geplaatst: 14 december 2007 leuk nieuwtje was al even bekent maar moet je hier nou echt een topic voor aanmaken? Reageren
danielb Geplaatst: 15 december 2007 Rapport Geplaatst: 15 december 2007 ik vind die ratings echt onzin. je meot toch zelf weten of je in staat bent om iets zonder problemen te zien/spelen? en je wordt er idd alleen agressief van als je al agressief bent aangelegd. eigenlijk zouden ze die ratings dus gewoon alleen als adviezen moeten laten gelden en dat iedereen het gewoon mee kan nemen. ik vind het echt gewoon onzin. en je krijgt het spel/film toch wel mee als je nog niet oud genoeg bent en anders laat je iemand anders het voor je kopen. Reageren
nationalist Geplaatst: 15 december 2007 Rapport Geplaatst: 15 december 2007 net zoals Hans van Themse hé, diegene die 3 alochtonen neerschoot, zijn hobby was geweldadigegames spele en nu mag hij in de gevangenis voort spelen Reageren
Feel Geplaatst: 15 december 2007 Rapport Geplaatst: 15 december 2007 Dat is wel fijn voor hun. Maar daar zijn ze niet zo streng als hier. Reageren
Scarface92 Geplaatst: 15 december 2007 Rapport Geplaatst: 15 december 2007 De rating van 18+ vind ik sowieso al te hoog voor een spel. Ben blij dat het 15+ word,is tenmiste nog een beetje normaal voor een spel. Reageren
danielb Geplaatst: 15 december 2007 Rapport Geplaatst: 15 december 2007 net zoals Hans van Themse hé, diegene die 3 alochtonen neerschoot, zijn hobby was geweldadigegames spele en nu mag hij in de gevangenis voort spelen die was dus al agressief aangelegd. weten jullie van die moorden op virginia tech? jawel toch? daar gaven ze games ook de schuld van eerst. maar nadat ze die vent zijn kamer doorzocht hadden bleek dat hij alleen maar sonic speelde dus het kon niet aan games liggen. en zo zijn er meer. Reageren
battle1970 Geplaatst: 15 december 2007 Rapport Geplaatst: 15 december 2007 kan natuurlijk niet maar zou wat zijn MANHUNT 2 rated ALL! gta IV rated ALL sims : 15+ -.- maar goed even serieus ik zou wel denken dat ze die rating ook naar 18+ moeten doen niet dat het uit maakt of zo maar 15+ voor een gta game is wel laag ook al is het het hoogste daar al 15+ :O Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.